Tahle robustní Toyota stále poráží Američany v jejich vlastní hře
Pick-upy jsou pro Američany srdeční záležitostí, což ostatně potvrzuje automobilka Ford. V jednom segmentu však nestačí na japonskou Toyotu.
Když se řekne americký pick-up, většina z nás si nejspíš představí Ford F-150 a další modely z F-kové rodiny. A není se čemu divit, vždyť Fordy řady F patří každoročně k nejprodávanějším automobilům v USA a model F-150 si dlouhodobě hlídá pozici nejprodávanějšího pick-upu v zámoří.
Na tom se nic nezměnilo ani s nástupem koronakrize, které se výrazně podepsala na vývoji prodejů. Zajímavé věci se však odehrávají v segmentu středně velkých pick-upů, kde americké automobilky nestačí na konkurenci z dovozu.
Ve druhém čtvrtletí tohoto roku se na třetí pozici propadl Chevrolet Colorado, který zaznamenal meziroční pokles prodejů o 37,3 procenta (19.843 ks). Na druhou příčku se ovšem vyhoupl Ford Ranger, který zaznamenal růst prodejů o 68,1 procenta (25.008 ks).
Oba modely však zůstávají daleko za dlouhodobým premiantem tohoto segmentu, kterým je japonská Toyota Tacoma. Její prodeje sice meziročně klesly o 19,8 procenta, přesto si za druhé čtvrtletí roku 2020 připsala 51.062 prodaných kusů. Tedy více, než Chevrolet i Ford.
Od ledna do června tohoto roku pak Toyota prodala dokonce 104.698 kusů modelu Tacoma, zatímco Ford Ranger si připsal pouze 54.988 prodejů a Chevrolet Colorado 41.273 prodejů, jak dodává analýza webu GoodCarBadCar.
Na čtvrté pozici se umístil Jeep Gladiator, který si za druhé čtvrtletí připsal 19.568 prodaných kusů. Na třetí Chevrolet tak ztrácel pouze 275 prodaných aut. Od ledna do června tohoto roku však Jeep prodal pouze 34.827 Gladiatorů.
Za Gladiatorem se pak s poměrně výrazným odstupem umístil Nissan s modelem Frontier (8.794 ks) a Honda s modelem Rdgeline (6.380 ks).