Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota RAV4 EV: Druhá generace elektrického SUV

David Bureš David Bureš 19. 11. 2010 • 14:56
25
5
Zobrazit náhledy (25)
Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4
Toyota na autosalonu v Los Angeles přestavila prototyp druhé generace elektrické RAV4 EV, který vyvíjela společně s automobilkou Tesla Motors.

Toyota konkretizovala své elektromobilní plány v polovině letošního září a nyní, v listopadu 2010, jsou zde první výsledky vývoje. Společné dílo Toyoty a Tesly se jmenuje RAV4 EV. V současnosti jde zatím o zkušební, ale plně funkční prototyp.

Koncept elektromobilu Toyota RAV4 EV je vybaven lithium-metal-oxidovými akumulátory s udávanou kapacitou v pásmu 30 až 40 kWh. To umožní vozidlu v běžném provozu ujet až 161 km (100 mil) na jedno nabití akumulátoru. Toyota ale dodává, že nejde zdaleka o definitivní podobu technického řešení, protože na dalších vylepšeních a nových typech akumulátorů se intenzivně pracuje.

Aby Toyota minimalizovala přidanou hmotnost, byly některé prvky zavěšení a řízení vyrobeny z lehčích materiálů. Některé komponenty pak byly přesunuty kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.

Základem přestavby se stala americká verze Toyoty RAV4, která je větší než ta, kterou známe v Evropě, může pojmout až sedm cestujících a vedle čtyřválce 2,5 l (132 kW) si ji Američané kupují i s vidlicovým šestiválcem 3,5 l (197 kW).

Elektrická RAV4 EV je oproti standardnímu šestiválcovému modelu těžší asi o 100 kg, přesto je podle Toyoty hodnota zrychlení z 0-100 km/h prakticky totožná s konvenční verzí. Cílem vývoje bylo přiblížit ovládání a jízdu s elektromobilem běžnému provedení.

Vůz disponuje novými hlavními světlomety, diodovými mlhovkami a upravenou přední maskou. Tu doplňuje nápis Toyota a logo „EV.“ Vystavený exemplář v Los Angeles má exkluzivní bílý perleťový lak. Zajímavostí je, že se zadní sedadla dají sklopit a zavazadlový prostor není zmenšen oproti běžnému modelu s konvenčním pohonem.

Toyota zatím zvažuje způsob a místo výroby elektrických RAV4. Základ vozidel bude vznikat i nadále v kanadském Woodstocku (Ontario). Tesla bude vyrábět akumulátory a související součásti v Palo Altu (California).

Vývoj baterií a s nimi spojených součástek obstarala Tesla Motors, se kterou Toyota spolupracuje od letošního května, kdy koupila část jejích akcií za 50 milionů dolarů. Toyota se naopak postarala o vývoj, resp. výrobu vozidla a začlenění nového hnacího ústrojí.

Elektromobil se dostane na americký trh během roku 2012, rok předtím vyjede do ulic 35 testovacích exemplářů. Podobný pilotní testovací program využilo i Mini E.

První generace Toyoto RAV4 EV s Ni-MH akumulátorem byla vyráběna mezi lety 1996 a 2003, kdy bylo prodáno 1.484 exemplářů. 746 elektrických RAV4 první generace je stále v provozu.

Témata
Avatar - Glaukos
20. 11. 2010 18:36
Re: zmrsenina
:yes:
Avatar - Brázdin
20. 11. 2010 15:21
Re: zmrsenina
Toyoty miluju, ale tohle je fakt hnus !
20. 11. 2010 01:29
Re: zmrsenina
Možná proto, aby každý na první pohled ty Bursíky poznal.
Avatar - kolmar
19. 11. 2010 15:26
Re: zmrsenina
Ten predok naozaj dokafrali...je to fakt hnusne. Ale zeby bolo kazde el. vozidlo skarede nemozme povedat...taka Ampera a jeho dvojca Volt je krasavec!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku