Toyota Sai: Hybrid s karoserií klasického sedanu
Toyota dosud v Japonsku nabízela jen dva hybridní sedany – u nás dobře známý Prius a výrazně větší Camry Hybrid. Mezeru mezi nimi vyplní nový model Sai, který má proporce klasického sedanu a bude se nabízet stejně jako Prius výhradně s hybridním pohonem. S délkou 4,62 metru odpovídá zařazení do evropské střední třídy, je o 16 cm delší než Prius.
Odstup od Priusu zajišťuje tradičněji pojatá karoserie, která sleduje designový jazyk reprezentovaný v Evropě Avensisem, a také výrazně výkonnější dvojice motorů. Pod kapotou se totiž nachází zážehový čtyřválec 2,4 l s Atkinsonovým cyklem o výkonu 110 kW (187 Nm) a elektromotor se 105 kW/270 Nm, jejich stálý kombinovaný výkon je 140 kW. Tato technika pochází přímo z Lexusu HS 250h, který se představil na jaře v USA.
Udávaná spotřeba je těsně pod hranicí 5 l/100 km, kromě toho Toyota Sai vyhovuje japonské emisní normě, která vstoupí v platnost v roce 2015, a jeho emise jsou o 75 % nižší, než bylo vyžadováno v roce 2005. Samozřejmostí u hybridního systému Toyoty je možnost jízdy na čistě elektrický pohon, dojezd při plně nabitých niklových bateriích ale není udáván.
Prodej bude v Japonsku zahájen 7. prosince 2009 s plánovaným odbytem 3000 ks měsíčně. O prodeji v Evropě se zatím neuvažuje.