Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota syndrom: Mercedes svolává třídu M kvůli koberečkům

Toyota syndrom: Mercedes svolává třídu M kvůli koberečkům

Toyota syndrom: Mercedes svolává třídu M kvůli koberečkům Zdroj: acz

Diskuze (6)
Mercedes-Benz doporučuje majitelům vyndat koberečky z auta.

Problémy s podlahovými rohožkami pokračují, tentokrát trápí Mercedes-Benz třídy M. Automobilka nyní svolává vozy, u kterých mohou koberečky zablokovat plynový pedál.

Do servisů musí se svým vozem zamířit majitelé třídy M modelových let 2012 a 2013, které jsou vybaveny celoročními podlahovými rohožemi.

Německá automobilka uvedla, že koberečky mohou zablokovat plynový pedál kvůli tomu, že přesně neodpovídají obrysům podlahy vozu. To způsobí to, že plynový pedál zůstává sešlápnutý i poté, co z něj řidič sundá nohu. Auto tedy nezačne zpomalovat tak, jak šofér očekával.

Mercedes prozatím nabízí jednoduché řešení, které má zablokování pedálu zabránit. Stačí totiž odstranit koberečky z auta. Přesto třídu M automobilka svolá do servisů, kde budou postiženým SUV koberečky zdarma vyměněny.

Dle amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) se tento problém v USA týká 8.675 vozů. Mercedes si však není jist, kolik aut přesně bude na celém světě svoláno do servisů. Stuttgartský výrobce si není vědom zranění nebo nehod, které by byly způsobeny problémovými koberečky.

Majitelé by se ale rohoží neměly výrazně bát, třída M je totiž vybavena bezpečnostním systémem, který potlačí plyn, pokud je současně sešlápnut plynový i brzdový pedál. Tento systém, tzv. Brake-Throttle Override, bude ve Spojených státech možná povinný.

Problémy s koberečky se nechvalně proslavila v minulých letech Toyota a Lexus. Automobily těchto japonských značek měly nechtěně zrychlovat. Během vyšetřování se přišlo na to, že tuto akceleraci způsobila vadná podlahová krytina pod pedály a mechanicky vadné plynové pedály.

Vstoupit do diskuze (6)