Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota TS050 Hybrid v evoluční podobě chce zvítězit v Le Mans

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 4. 2017 • 11:56
29
Zobrazit náhledy (29)
Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota
Toyota oficiálně představila svůj vytrvalostní speciál TS050 Hybrid, s nímž chce získat mistrovský titul ve World Endurance Championship a především 24 hodin Le Mans, v provedení pro letošní sezónu.

Tovární tým Toyota Gazoo Racing si pro loňskou sezónu vytrvalostních závodů připravil nový speciál třídy LMP1 s označením TS050 Hybrid a letos hodlá využívat jeho evoluční provedení.

Premiéra Toyoty TS050 Hybrid v modernizované podobě se odehrála den před zahájením předsezónních testů World Endurance Championship (WEC) na závodním okruhu v italské Monze.

Toyota Gazoo Racing hodlá v sérii WEC nasazován pravidelně dva vozy se startovními čísly 7 a 8, za jejichž volanty se budou střídat jezdci Mike Conway, Kamui Kobayashi a José María López, resp. Sébastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakajima. Pro závody ve Spa-Francorchamps a Le Mans pak bude připraven třetí vůz se startovním číslem 9 a posádkou Stéphane Sarrazin, Nicolas Lapierre a Yuji Kunimoto.

Toyota TS050 Hybrid pro letošní sezónu je stejně jako loňské provedení vybavena dvojicí turbodmychadel přeplňovaným zážehovým vidlicový šestiválcem o objemu 2,4 litru, u nějž byly přepracovány spalovací prostory, zvýšen kompresní poměr a optimalizována tepelná účinnost.

Optimalizací prošla a elektřinu využívající část pohonného systému, u níž došlo na zmenšování a snižování hmotnosti. Potřebnou energii pak poskytují lithium-iontové baterie. Pro každé kolo bude i letos k dispozici 8 MJ (megajoulů) energie. Celkový výkon systému leží na hranici tisícovky koňských sil, tedy 736 kW.

Vedle pohonného systému se modernizace dotkla i podvozku. V jeho případě byla zaměřena na snižování hmotnosti a optimalizaci geometrie náprav pro snížení opotřebení pneumatik. Pro letošní sezónu mohou týmy totiž pro každý vůz použít pouze čtyři sady pneumatik a dvě náhradní na kvalifikaci a jeden šestihodinový závod.

S ohledem na úpravy pravidel se došlo i na další optimalizaci aerodynamiky karoserie TS050 Hybrid. Nejvýraznější změny se odehrály v oblasti předních partií a difuzoru. Právě s ohledem na předpisy je generován nižší aerodynamický přítlak, aby se mírně snížila rychlost vozů při průjezdech zatáčkami.

Podobně jako konkurenční Porsche 919 Hybrid bude mít i Toyota TS050 Hybrid k dispozici dvě sady různých provedení aerodynamických prvků a povrchových panelů karoserie, které se podle pravidel již nesmí po homologaci během sezóny dále vyvíjet a upravovat.

V souvislosti s novými předpisy byla upravena i zpětná zrcátka a vozy s hybridním pohonným systémem musí být vybaveny jasně viditelným signálními světly zelené barvy. Ta informují o činnosti hybridního systému a v případě, že zhasnou, musí automobil zamířit na kontrolu do boxů.

Toyota uvádí, že TS050 Hybrid v provedení pro sezónu 2017 má za sebou skutečně důkladný testovacím program, jehož součásti je mimo jiné 30.000 km a několik vytrvalostních jízd v délce 30 hodin. Primárním cílem celého týmu je pak celkové vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, které japonské značce v loňském roce uniklo o pouhé tři minuty.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku