Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota údajně zastavuje další vývoj motorů V8

Ondřej Mára Ondřej Mára 14. 8. 2020 • 15:35
37
63
Zobrazit náhledy (37)
lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo lexus testy video sportovni kupe redakcnivideo Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition Lexus RC F Track Edition

Úchvatné vidlicové osmiválce mají nahradit přeplňované vidlicové šestiválce.

Kdykoliv jsme usedli za volant Lexusu či Toyoty s motorizací V8, vždy jsme obdivovali charakter japonských osmiválců. Současně jsme si ale říkali, že je jen otázkou času, než i tihle dinosauři ve světě motorů zmizí z trhu. A podle informací z Japonska se ta chvíle nachýlila.

Japonský motoristický magazín Mag-X totiž přinesl informaci, podle které Toyota zastavuje další budoucí vývoj motorů V8 a zaměří se na přeplňované vidlicové šestiválce a elektrifikované pohonné jednotky. Všichni jsme takový krok čekali, současně jsme ale doufali, že k němu ještě nějakou chvíli nedojde.

Načasování však měla výrazně ovlivnit i světová pandemie koronaviru, která měla přijetí tohoto rozhodnutí urychlit. Prozatím se jedná pouze o spekulace, pokud by se ale potvrdily, mohlo by to znamenat velké změny i pro modely Lexus s označením „F“.

Již delší dobu se totiž spekulovalo, že nová generace sportovních modelů s označením F bude poháněna vidlicovým osmiválcem s dvojicí turbodmychadel, který by měl generovat výkon přes 600 koňských sil.

Tato motorizace se měla poprvé představit pod kapotou speciálního závodního Lexusu LC, jehož premiéra se měla odehrát během známé čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Stejný motor se pak měl podle očekávání objevit i pod kapotou ostrého Lexusu LC F. Jenže čtyřiadvacetihodinovka se kvůli pandemii nekonala. A pokud budeme věřit informacím Mag-X, pak by se nemusel konat ani Lexus LC F.

Nové osmiválce, včetně těch přeplňovaných, se navíc měly zabydlet i pod kapotou velkých SUV a pick-upů, které Toytoa nabízí na severoamerickém trhu. Znovu se však sluší připomenout, že se prozatím jedná pouze o spekulaci. Jsme si ale téměř jistí, že si většina fanoušku Toyoty a Leuxus přeje, aby se ukázala být nepravdivou.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
21. 8. 2020 13:25
Re: Pánové vzpamatujte se
Při 80-140 by se mohlo ukázat že VYČICHNOU? Maximálka 180 km/h = s tím přece nemá NIC společnýho! To je jako omezení V12 6,6 litru na 250 km/h = rozumíš? Prostě až do tý ELEKTRONICKY OMEZENÝ rychlosti to jede = jako 2litr, 2,5 litr nebo 6,6 litr
To že loni sme jeli napříč Německem do Francie a zpátky plnej kotel furt tacho +180 km/h naprosto bez problémů = s 2,5 litrem je pravda. Ostatně jak říkám PROČ by tak taky nejel? 2,5 litrovej benzínoej motor nepřekvapivě i po stovkách km pohodovou rychlostí 180 těžce v pohodě


Ostatně proč by klasickej R4 2litr a dokonce 2,5 litr = měly už ve 140 km/h vyčichávat?? Je to tak jak ti napsal mikesus = budou tam mít výrazně vyšší výkon než si zvyklý z Okty a Supu = a napsal VYZKOUŠEJ si to. Rozumíš že to omezení NEMÁ NIC SPOLEČNÝHO s výkonem? Že V12 6,6 jede ve 249 km/h naprosto v pohodě a může pokračovat přes 300 km/h že to je ELEKTRONICKÉ omezení? Ne výkonový?

Už jsme se o tom i bavili = ten 2,5 litr se prodává i samostatně = něco jako Mazda 6 2,5 = dle lokality protože CELOPLANETÁRNĚ sou emise PODOBNÝ s výkonem 151-155 kW jen prostě auto s benzínovym spalovákem 2 a půl litr

Jo a výkony Toyot nekončí na 160kW = dokonce ani u nás ne. Z 250 na 285kW stoupnul výkon Supry a https://www.toyota.cz/…oracing/gr-yaris má 192kW
210,kW má nafta v Land Crui*** a asi 300 koní novej hybrid co tam aktuálně dorazí

A tu Camry si můžeš i u nás objednat s V6 3,5 litr = odkazy na pár V8 sem ti taky dával. Běžnej českej prodej ale těch 250-285kW a 192kW z R3. Ale viz výkony aut v Německu a tohle je v koních https://www.autoforum.cz/…rii-nema-obdoby/ je to OBŘÍ NADstandard
21. 8. 2020 13:09
Re: Pánové vzpamatujte se
A co bych měl jako zjistit, když si jí půjčím? Že ten 2 litr s tím autem celkem solidně jede? Jasně když to má přes 130 kW a je to o 150 kilo lehčí než moje a na lepších širších gumách. Bylo by dost smutný kdyby to nejelo a to Camry jakbysmet. Buď rád, že se zkoušelo 80-120, což je, uznávám, při předjíždění na okresce běžnější interval rychlostí. Při 80-140 by se mohlo ukázat, že Corolla i Camry při vyšších rychlostech vyčichnou. Přeci jen maximálka 180 km/h není nic moc. Uvidíme jestli se nějaká podobná akce nebude někdy konat na suchu. Přijet na takovou akci na plešatých gumách nebyl nejlepší nápad, ale nečekal jsem, že si tam budeme hrát na závody.
Avatar - Hammunasakra
21. 8. 2020 12:40
Re: Pánové vzpamatujte se
Tak v jiných modelech má ten 2litr hybrid 135kW

Ale dej na mikesuse půjč si někde v Toyotě ty auta a zkus si sám = těch 80-140km/h

Při prvním https://www.auto.cz/…y-edition-128296 nelilo = nikdo nevěřil že Auris takhle zrychluje. Změřeno = tak teď alespoň říkáš.. to co k tématu říkáš :-!

No ZKUS si s nějakou toyotou = jak lepší bude mít pružnost. Viz srovnání těch ultra verzí benzín elektřina 625 koní = jasně rychlejší i na okruhu = elektřina. Pružnost DRTIVĚ lepší = to je PRINCIP
21. 8. 2020 08:54
Re: Pánové vzpamatujte se
Mikesusova Corolla má 132 kW a je lehčí, takže světe div se je o něco málo rychlejší při zrychlení. Stejně tak Camry s 2,5 litrovým motorem. Ačkoliv propastný rozdíly mezi náma zase tak moc nebyly.

https://www.auto.cz/…sel-rules-132058

Jen podotýkám, že lilo bylo asi 10 stupňů a já jel na sjetejch gumách s asi milimetrem vzorku o rozměru 205/55-16 a on na nových tuším 225/45-17. Teď mám nový kola a gumy, takže příště to vyzkoušíme snad za srovnatelnějších podmínek, kdy nebudu prvních 20 metrů zápasit s prokluzujícíma kolama.

Tvůj stokoňový chcípák by dynamicky spíš byl někde poblíž toho Priusu. Takže to závodění na křižovatce vyvolává jen úsměv nikoliv respekt :D Podívej se třeba jak jede takový 330D to je panečku raketa.
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2020 09:41
Re: Pánové vzpamatujte se
Hmm 80 - 140 km/h na okresce není běžný ale všude na planetě dokonce striktně zakázáný. V USA a Kanadě je maximum na dálnicích 100-110 km/h. To samý v Austrálii

Za +50 km/h se na týhle planetě berou už i papíry. Fakt bych chtěl vidět graf záznamu jak jezdíš = reál . Možná bys byl sám překvapen? :-)

Říkal si taky že tebe by V max 180 km/h v lokalitě kde máte maxim 90 km/h těžce omezovalo. Že běžně jezdíš přes 200

V Priusu i 218koňový RAVCE = to probíhá taky bez zbytečnýho přeřazování ;-)

Zajdi si do nejbližší Toyoty a půjč si Mikesusovu Corollu nebo Camry. Pak klidně na okresce dalnice tam nikde myslím nemáš = takže maximálka 90 km/h = si zkus to 80-140 km/h

Pak dej vědět :-)

EDIT teď čtu zdroj stejný vydavatel Czech News Center: "kupé Lexus RC se 2024 dočká rozsáhlé modernizace minimálně dalších 5 let ti stane v nabidce nedávno modernizované LC. Brzy přijde přeplňovaný osmiválec s 2 turbodmychadly a výkonem 620-630 koní"

Na RC V8 track edition sem ti dával odkaz = skvělá atmosféra :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud