Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota v Paříži 2008

Vitek
Diskuze (3)
Stánek Toyoty se nese zcela v duchu nového modelu Avensis, který by měl přitáhnout k vysoce kvalitnímu vozu střední třídy i trochu mladší klienty, než dosud.

I ostatní modely značí omlazování, největší japonská automobilka se ze všech sil snaží zbavit pověsti spolehlivých, ale nudných aut.

Avensis

Avensis pro Evropu už nebude nabízena s karosérií liftback, tříprostorový sedan radikálně změnil designový styl. Avensis už není barokně oblý, ale spíše ostřeji tvarovaný vůz s výraznou odtrhovou hranou na zádi. Stejně jako dosud má i nová Avensis vysoké boky a relativně nízká boční skla. Opticky velkou plochu dveří rozbíjí výrazný prolis ve spodní části. Příď je tou nejméně konzervativní partií na celém autě. Dlouhé, daleko do stran protažené a překvapivě vysoké světlomety se stanou poznávacím znakem nové Toyoty, která podle oficiální tiskové zprávy zůstane vlajkovou lodí evropské nabídky značky. Vůz byl navržen v designérském centru Toyoty ED2 v jižní Francii. Interiér je o poznání usedlejší než v aurisu. Experiment s vyvýšeným středovým tunelem se tady neopakuje, i když první snímky napovídají, že Avensis bude patřit spíše k vyšším vozům střední třídy. Přístrojová deska má konvenční uspořádání. Středový panel správně upřednostňuje navigační systém před klimatizací, takže by na něj mělo být lépe vidět než v současném provedení.

K technickým novinkám nové Avensis patří vylepšený systém řízení stability vozidla s elektronickou asistencí řízení, systém adaptivních světlometů (AFS) a přednárazový bezpečnostní systém – Pre-Crash Safety System. Karoserie se protáhla o 5 centimetrů delší a rozšířila o jeden. Zpočátku budou dodávány benzinové čtyřválce 1,6 l (97 kW), 1,8 l (108 kW) a 2,0 l (112 kW), resp. známé turbodiesely 2,0 D-4D (93 kW) a 2,2 D-4D (110 kW, 130 kW).

iQ

Toyota představila definitivní produkční verzi modelu iQ pro evropský trh. Ten je pro 3 + 1 pasažéra, za řidiče se vejde pochopitelně pouze malé dítě. Japonský mikroautomobil se vejde těsně do tří metrů., IQ je široké 1,7 m, tedy o 14 cm širší než Smart ForTwo, ale také o 4 cm nižší (1,5 oproti 1,54 m). Šířkou a výškou se může iQ měřit se současnými malými vozy. Dovnitř se bez problémů vejde i řidič s výškou 1,87 m.

Motory pocházejí vesměs z yarisu. Benzinový tříválec 50 kW průměrně spotřebuje 3,9 litru paliva na 100 kilometrů, doplní jej zážehová čtyřválcová třináctistovka 74 kW. Příznivci nafty se dočkají čtyřválce 1,4 D-4D s výkonem 66 kW (90 k). Toyota iQ má motor vpředu, i poháněná náprava bude přední. Ženy bezesporu potěší možnost zvolit automatickou převodovku, k dispozici bude později i systém Stop&Start. Hybrid dle představitelů japonské automobilky nebude, byl by příliš drahý. Ovšem ani základní verze se nebude cenou nijak podbízet, má začínat zhruba na 12.000 eurech.

Zákazníci budou moci zvolit i prosklenou střechu, kterou měl už původní koncept, iQ vyjede na šestnáctipalcových kolech, která jsou u vozu této velikosti unikátní. Sériová výroba Toyoty iQ by měla začít hned po pařížské výstavě a v Evropě se začne malá Toyota prodávat na začátku příštího roku.

Urban Cruiser 1,4 D-4D

Crossover, inspirovaný větším SUV RAV-4, je navržen převážně pro městské použití, podobně jako konkurenční Kia Soul. Délka 3930 mm a rozvor 2460 mm znamenají krátké převisy, které společně s mohutnými tvary dodávají autu bytelný vzhled. Šířka 1725 mm a výška 1540 mm nijak nevyčnívají z dnešních proporcí subkompaktních hatchbacků, přesto je interiér nadprůměrně prostorný – vnitřní šířka je 1400 mm a výška 1240 mm. Za zadními sedadly se nachází prostor pro zavazadla o objemu 314 l.

Standardem bude sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy, brzdový asistent, stabilizační systém VSC a kontrola trakce TRC. Toyota očekává zisk pěti hvězdiček v testech Euro NCAP.

Modernizovaný motor 1,4 D-4D má výkon 66 kW při 3800 ot./min a maximum točivého momentu 205 Nm v rozpětí od 1800 do 2800 ot./min. Na výběr bude buď pohon předních nebo všech kol, v obou případech se šestistupňovou manuální převodovkou. Systém 4x4 nazvaný Active Torque Control 4WD přebírá Urban Cruiser z RAV-4.

Druhou možností je nový benzinový motor 1,33 Dual VVT-i s variabilním časováním ventilů. Nejvyšší výkon je 74 kW při 6000 ot./min, maximum točivého momentu 132 Nm při 3800 ot./min. Tento motor je vybaven funkcí Stop&Start. Benzinový Urban Cruiser se bude dodávat také se šestistupňovou manuální převodovkou, ale výhradně s pohonem předních kol.

Kombinovaná spotřeba benzinového motoru je 5,5 l/100 km. Dieselový motor se ve verzi 4x2 dostává díky spotřebě 4,6 l/100 km na hodnotu 120 g CO2 vypuštěných na 1 km jízdy, verze 4x4 má kombinovanou spotřebu vyšší – konkrétně 5,1 l/100 km.

Prodej bude zahájen začátkem roku 2009. Pro příští rok Toyota předpokládá prodej 30 tisíc kusů, polovina z nich by měla mít pohon všech kol.

BM


Vitek
Diskuze (3)