Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota v Ženevě: Hybridní boom a jako bonus nová Celica

Ladislav Čermák
Diskuze (5)
Dominantní světový výrobce pokračuje nejen v mohutné hybridizaci, ale připravuje i generační obměnu dvou důležitých modelů.

Zatímco jeden už se v Japonsku prodává a ženevský hybridní koncept je cestou, jak jej zatraktivnit pro Evropu i po „povinné“ přestávce, na budoucí celiku se těší celý svět společně.

Třetí yaris bude zase o něco hranatější a z jeho tvarů se dále vytrácí hravost, která proslavila první generaci. Možná je té strohosti až moc, to ovšem posoudí zákazníci až v blízké budoucnosti. Ti japonští si zatím příliš nestěžují. Každopádně se můžeme těšit na zatím nejmenší skutečný hybrid, i když na technologii bude muset kvůli kýženým cenovým hladinám proti větším toyotám slevit. Yaris HSD dává smysl, protože právě ve městě vyniknou výhody hybridu nejvíce. Malá hybridní Toyota se má ve Francii začít vyrábět v příštím roce. Sériový Yaris s konvenčním pohonem přijde na trh na podzim 2011.

Toyota iQ EV je dalším logickým krokem, jak vytěžit z odvážného minivozíku maximum. Jeho městské proporce a solidní popularita si totiž přímo říkaly o elektrický pohon, a tak Toyota poslechla. Tentokrát nejde o hybrid, ale čistý elektromobil. Zatím ve stádiu prototypu, ovšem velice blízkém sériové podobě.

Působivé – v téměř stejné podobě a na stejném místě jako loni. A prakticky stejné jméno – FT-86 II. Jen se studie změnila v koncept, směřující k sériové výrobě. Zasvěcení už vědí, že jsme viděli budoucí celiku a že jí to zatraceně sluší. A co víc – první výlet subarovského boxeru mimo domácí vody v premiérovém spojení s klasickou koncepcí jí dodá supernízké těžiště a z toho plynoucí velice vzrušující jízdní vlastnosti. V příštím roce se prý dočkáme…

Zatímco u městských vozítek je jeho přínos bez debat, u rodinného modelu, určeného primárně pro delší cesty, bude muset systém, přidávající desítky kilogramů k pohotovostní hmotnosti, svou existenci obhajovat složitěji. Možná se počítá s pohybem především po ucpaných městech a předměstích, možná Toyota prostě našla hybridní optimum i pro další segment. Každopádně přichází druhá mutace slavného jména Prius s přídomkem „+“ namísto původně uváděného „v“.

Ladislav Čermák
Diskuze (5)
9. 3. 2011 12:43
FT-86 II paráda
Musim smeknout, už bych nevěřil že Toyota dokáže něco takového stvořit. FT-86 II vypadá výborně! Ještě aby to nebylo moc těžké a úúú >:D !!! Bravo Toyota! :yes:
8. 3. 2011 15:08
HM....
preco na tom aute vidim dizajnove prvky z Hyundaiu Genesis Coupe a Veloster???
8. 3. 2011 14:25
Re: FT Celica
A myslis, ze tohle je uz finalni podoba? Ja si myslim, ze ne, ale i kdyby byla, to auto se mi libi, a co se tyce hranatosti Yarisu... tak vubec mi nevadi. Za prve, se mi to auto nezda byt az tak moc hranate, a hlavne, pusobi dynamicky. :yes:
8. 3. 2011 14:17
FT Celica
Toyotě děkuji za FT-86 (Celicu). V době ekopragmatismu (hlavně v EU) je jakékoliv aut této kategorie (rozuměj auto, které upřednostňuje zábavu) svátkem a jeho výrobce by měl být oslavován, primárně za odvahu.
Musím se ale přidat ke kritickým hlasům v otázce designu. Hlavně po shlédnutí fotek zde musím říci, že je to "příliš". V porovnání s tímto musím vyzdvihnout novodobou řadu Z, která i přes jasný odkaz na původ v zemi vycházejícího slunce a dostatečně agresivní look působí čistěji.