Toyota v Ženevě: Hybridní boom a jako bonus nová Celica
Zatímco jeden už se v Japonsku prodává a ženevský hybridní koncept je cestou, jak jej zatraktivnit pro Evropu i po „povinné“ přestávce, na budoucí celiku se těší celý svět společně.
Třetí yaris bude zase o něco hranatější a z jeho tvarů se dále vytrácí hravost, která proslavila první generaci. Možná je té strohosti až moc, to ovšem posoudí zákazníci až v blízké budoucnosti. Ti japonští si zatím příliš nestěžují. Každopádně se můžeme těšit na zatím nejmenší skutečný hybrid, i když na technologii bude muset kvůli kýženým cenovým hladinám proti větším toyotám slevit. Yaris HSD dává smysl, protože právě ve městě vyniknou výhody hybridu nejvíce. Malá hybridní Toyota se má ve Francii začít vyrábět v příštím roce. Sériový Yaris s konvenčním pohonem přijde na trh na podzim 2011.
Toyota iQ EV je dalším logickým krokem, jak vytěžit z odvážného minivozíku maximum. Jeho městské proporce a solidní popularita si totiž přímo říkaly o elektrický pohon, a tak Toyota poslechla. Tentokrát nejde o hybrid, ale čistý elektromobil. Zatím ve stádiu prototypu, ovšem velice blízkém sériové podobě.
Působivé – v téměř stejné podobě a na stejném místě jako loni. A prakticky stejné jméno – FT-86 II. Jen se studie změnila v koncept, směřující k sériové výrobě. Zasvěcení už vědí, že jsme viděli budoucí celiku a že jí to zatraceně sluší. A co víc – první výlet subarovského boxeru mimo domácí vody v premiérovém spojení s klasickou koncepcí jí dodá supernízké těžiště a z toho plynoucí velice vzrušující jízdní vlastnosti. V příštím roce se prý dočkáme…
Zatímco u městských vozítek je jeho přínos bez debat, u rodinného modelu, určeného primárně pro delší cesty, bude muset systém, přidávající desítky kilogramů k pohotovostní hmotnosti, svou existenci obhajovat složitěji. Možná se počítá s pohybem především po ucpaných městech a předměstích, možná Toyota prostě našla hybridní optimum i pro další segment. Každopádně přichází druhá mutace slavného jména Prius s přídomkem „+“ namísto původně uváděného „v“.