Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris Cross GR Sport míří už i do Evropy

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Předprodej bude zahájen ve třetím čtvrtletí tohoto roku.

Toyota představila sportovně laděné kompaktní SUV Yaris Cross v provedení GR Sport již v druhé polovině července. Nyní se však vůz představuje také ve specifikaci pro evropské trhy, na které by měl dorazit během podzimu. Předprodej bude zahájen ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Na co se ale zákazníci mohou těšit?

Při pohledu zvenčí bude Yaris Cross GR Sport snadno rozpoznatelný například díky 18“ litým kolům s 10 paprsky a broušenými povrchy. Mezi nové sportovní detaily patří zadní difuzor nebo exkluzivní maska chladiče s vzorem rastru, černě lakovaná a ozdobená logem GR. Vůz může dostat charakteristický šedý lak  Dynamica, který může být zvolen i v dvoubarevném provedení s černou střechou a černými sloupky.

V interiéru zákazníky potěší sportovní sedadla s šedým čalouněním a červeným prošíváním. Podobné prošívání je použito i na volantu a voliči převodovky. Výplně dveří a některé oblasti přístrojového štítu zdobí exkluzivní modrošedé dekory, na hlavových opěrkách, tlačítku spouštění motoru, volantu a přístrojovém štítu navíc zákazníci najdou nápadné logo GR.

Video se připravuje ...

Automobilka také slibuje lepší jízdní zážitek díky odlišně naladěnému systému odpružení pro lepší reakce řízení, potlačení náklonů a zlepšení přilnavosti. Yaris Cross nicméně již v základu nabízí jisté jízdní vlastnosti díky podvozkové platformě GA-B, nízkému těžišti a tuhé karoserii.

GR Sport představuje vyšší výbavovou linii po boku Executive a Adventure. Nabízí tak obsáhlý seznam standardní výbavy, včetně dvouzónové klimatizace, vyhřívání přední sedadel, tónování zadních skel nebo systém Toyota T-Mate pro aktivní bezpečnost a podporu řízení. Po stránce praktičnosti nabídne Yaris Cross GR Sport sedadla dělená v poměru 40:20:40 a zavazadelník o objemu 397 litrů, respektive až 1097 litrů.

Toyota Yaris Cross GR Sport bude dostupná s 1,5litrovým hybridním tříválcem o nejvyšším kombinovaném výkonu 85 kW (116 k). Automobilka při prvním uvedení modelu uvedla, že Yaris Cross bude dostupný pouze jako předokolka, v Evropě by však mohl dávat smysl i model s pohonem všech kol. Pohon přitom ovlivňuje i typ zadní nápravy. Připomeňme, že předokolka má torzní příčku, zatímco čtyřkolka dvojité lichoběžníky.

Parametry spotřeby a emisí CO2 by podle automobilky měly být srovnatelné s výbavami Executive a Adventure. Bližší informace se ale dozvíme zřejmě až s uvedením modelu na trhy.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme