Toyota Yaris Trend: Stylový Japonec na českém trhu od 320.000 Kč
S počátkem roku na český trh vstoupila Toyota Yaris ve verzi Trend. Její ceny začínají na částce 319.900 korun, kdy je poháněna benzinovým 1,33 Dual VVT-i (73 kW).
Yaris Trend je dostupný výhradně s pětidveřovou karoserií. K 1,33 Dual VVT-i je standardně dodáván šestistupňový manuál, za příplatek je k dispozici i převodovka s plynule měnitelným převodem. Yaris Trend je možné objednat ještě s turbodieselem 1,4 l D-4D (66 kW), a to za 394.900 korun.
Podle slov Toyoty cílí Yaris Trend primárně na mladé zákazníky zajímající se o elegantní styl. Automobil je možné poznat od ostatních Yarisů díky několika specifickým designovým prvkům, zahrnujícím chromované kryty vnějších zpětných zrcátek nebo dvoubarevná 16palcová kola z lehkých slitin. Dále nechybí chromované detaily karoserie, černě lakované boční sloupky nebo střešní spoiler na zádi.
Vnitřek kombinuje černou a bílou s okrovým prošíváním. Rychloměr je podbarvený bílou barvou, věnec volantu, hlavice řadicí páky i rukojeť ruční brzdy jsou čalouněny kůží.
Svojí výbavou je Yaris Trend vrcholem nabídky, stojícím nad variantou Active, ve výbavě vozu na rozdíl od ostatních verzí nechybí ani přední mlhovky, vyhřívaná zrcátka, koncová diodová světla a tempomat.
Základní stupeň Entry zahrnuje jen to nejnutnější – centrální zamykání, sedm airbagů či zadní sedadla sklopná v poměru 60:40.
Power přidává elektricky ovládaná zpětná zrcátka a přední okna, manuální klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání a rádio se šesti reproduktory a ovládáním na volantu.
Součástí Active je pak navíc zadní parkovací kamera, kožený volant a hlavice řadicí páky nebo multimediální systém Toyota Touch ovládaný prostřednictvím 6,1palcové dotykové obrazovky.
V nižších stupních je Yaris dostupný i s třídveřovou karoserií, avšak pouze s tříválcem 1,0 VVT-i (51 kW). Yaris s jedním párem dveří je ve všech variantách výbavy o 10.000 korun levnější než stejně vybavený pětidveřový Yaris.
Toyota Yaris (5dv.) – ceny na českém trhu | ||||
Motor | 1,0 VVT-i | 1,33 l Dual VVT-i | 1,33 l Dual VVT-i | 1,4 l D-4D 90 DPF |
Převodovka | 5M | 6M | CVT | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 998 | 1329 | 1329 | 1364 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min-1] | 51/6000 | 73/6000 | 73/6000 | 66/3800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 93/3600 | 125/4000 | 125/4000 | 205/1800-2800 |
Max. rychlost [km/h] | 155 | 175 | 175 | 175 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,3 | 11,7 | 12,3 | 10,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 5,4 | 5,1 | 3,9 |
Cena Entry [Kč] | 239.900 | - | - | - |
Cena Power [Kč] | 259.900 | 279.900 | - | - |
Cena Active [Kč] | 279.900 | 299.900 | 329.900 | 364.900 |
Cena Trend [Kč] | - | 319.900 | 349.900 | 394.900 |