Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild

David Bureš David Bureš 13. 2. 2012 • 13:41
20
16
Zobrazit náhledy (20)
Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis
Během dvou let si skoro 10.000 německých majitelů Toyoty Avensis nechalo u svého vozu vyměnit xenonová světla.

Auto Bild zjistil, že někteří majitelé Toyoty Avensis druhé generace (T25) se potýkají se slábnoucími xenonovými světlomety svých vozidel. Příčina ale není v samotných výbojkách, nýbrž v krycí čočce, na které vzniká v důsledku pronikající vlhkosti korozivní vrstva. Ta potom snižuje světelný výkon světlometu, upozorňuje německý magazín.

Hlavní nebezpečí tkví v tom, že jas ubývá postupně, a tak si řidič hasnoucích světel zprvu vůbec nevšimne. Oprava vadných světel v Německu stojí asi 1.200 euro (v přepočtu více než 30 tisíc korun), protože je nutné vyměnit celý světlomet. Specializované dílny pak nabízejí možnost repase světlometů, náklady se v tomto případě pohybují okolo dvou set padesáti eur.

Jeden z majitelů Avensisu poukázal na pronikání vlhkosti a usazování rzi na čočky světel. V září 2007 však tento problém Toyota vyřešila. Světlomety nyní mohou být zdarma vyměněny u Avensisů maximálně pět let starých a do 150 tisíce ujetých kilometrů. Automobilka však vadné světlomety v současnosti opět přezkoumává s tím, že by oprava mohla být zdarma provedena i u ostatních vozů.

Německé zastoupení Toyoty potvrdilo, že jen během minulých dvou let si vadné hlavní světlomety nechalo vyměnit 9.446 majitelů Avensisu druhé generace. V tomto čísle jsou však započítány i automobily, u kterých došlo k poškození světel během dopravní nehody.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - jpor (RSKa)
ok
| 14. 2. 2012
Kuuurva však aj ja to mám na firemnom Avensise a sme si lámali hlavy čím to je 8-s
Akurvát že táto je ročník 2006 a má 192000 km. Už aby to Japonci schválili aj pre staršie autá, nechce sa mi dávať 1200 eur ani 600 eur za neorigo svetlá :no:

petrumr: to rozobratie a zloženie svetla je OK? To svetlo potom svieti OK aj geometricky? Akože či tým rozobratím a zložením sa tam neposere niečo čo už normálny človek nedá dokopy...?
Avatar - CommonUser
GTI & company
| 13. 2. 2012
Zeby preto, ze som auto kupoval u ineho AUDI dealera ? Auto kupovane a jazdene v DE.
Zvolavacka prisla priamo od AUDI AG, nie od nejakeho dealera, aby som sa dostavil k akemukolvek dealerovi vzhladom na popisovany problem. Dealer v podstate odmietol nejaku formu nahrady nakladov - to bol dovod priamej komunikacie s AUDI. Hotline potvrdil, ze si to handluje kazdy dealer sam.
Pravnickym zargonom - v podstate ma informovali, ze sa to moze pos..t a mam si s tym robit co chcem.

Nieco podobne sa stalo, ked GOLFu 6 Variant namrzalo v B stlpiku a ohynalo predne dvere. Ak sa ti to stalo a robil ti to VW servis, tak si dostal 300 Euro pausalne (ceny servisu su ale rozne samozrejme). Inak mozes len cakat, kedy sa to stane tebe.
Avatar - CommonUser
GTI & company
| 13. 2. 2012
Zvolavacka po zaruke. Hotline to hadzal na dealera a dealer na mna. Asi preto, ze som ku nim nechodil na pravidelne pozarucne prehliadky. Chyba prvovyroby potvrdena - zavesenie napravy. Pekny vztah vyrobca, dealer, zakaznik. 8-s
GTI & company
| 13. 2. 2012
Buď konkrétní.
Avatar - CommonUser
GTI & company
| 13. 2. 2012
A co to bolo, ked mi prisla domov pozvanka od AUDI AG ? Teply pozdrav ?
Aha vlastne, nieco ako "posrali sme to, ale zaplatite to vy". Asi bezna vec u VW.
Hotline prenechal vsetko jednanie na dealerovi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku