Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild

David Bureš
Diskuze (16)
Během dvou let si skoro 10.000 německých majitelů Toyoty Avensis nechalo u svého vozu vyměnit xenonová světla.

Auto Bild zjistil, že někteří majitelé Toyoty Avensis druhé generace (T25) se potýkají se slábnoucími xenonovými světlomety svých vozidel. Příčina ale není v samotných výbojkách, nýbrž v krycí čočce, na které vzniká v důsledku pronikající vlhkosti korozivní vrstva. Ta potom snižuje světelný výkon světlometu, upozorňuje německý magazín.

Hlavní nebezpečí tkví v tom, že jas ubývá postupně, a tak si řidič hasnoucích světel zprvu vůbec nevšimne. Oprava vadných světel v Německu stojí asi 1.200 euro (v přepočtu více než 30 tisíc korun), protože je nutné vyměnit celý světlomet. Specializované dílny pak nabízejí možnost repase světlometů, náklady se v tomto případě pohybují okolo dvou set padesáti eur.

Jeden z majitelů Avensisu poukázal na pronikání vlhkosti a usazování rzi na čočky světel. V září 2007 však tento problém Toyota vyřešila. Světlomety nyní mohou být zdarma vyměněny u Avensisů maximálně pět let starých a do 150 tisíce ujetých kilometrů. Automobilka však vadné světlomety v současnosti opět přezkoumává s tím, že by oprava mohla být zdarma provedena i u ostatních vozů.

Německé zastoupení Toyoty potvrdilo, že jen během minulých dvou let si vadné hlavní světlomety nechalo vyměnit 9.446 majitelů Avensisu druhé generace. V tomto čísle jsou však započítány i automobily, u kterých došlo k poškození světel během dopravní nehody.

David Bureš
Diskuze (16)
Avatar - jpor (RSKa)
14. 2. 2012 01:05
Re: ok
Kuuurva však aj ja to mám na firemnom Avensise a sme si lámali hlavy čím to je 8-s
Akurvát že táto je ročník 2006 a má 192000 km. Už aby to Japonci schválili aj pre staršie autá, nechce sa mi dávať 1200 eur ani 600 eur za neorigo svetlá :no:

petrumr: to rozobratie a zloženie svetla je OK? To svetlo potom svieti OK aj geometricky? Akože či tým rozobratím a zložením sa tam neposere niečo čo už normálny človek nedá dokopy...?
Avatar - CommonUser
13. 2. 2012 18:13
Re: GTI & company
Zeby preto, ze som auto kupoval u ineho AUDI dealera ? Auto kupovane a jazdene v DE.
Zvolavacka prisla priamo od AUDI AG, nie od nejakeho dealera, aby som sa dostavil k akemukolvek dealerovi vzhladom na popisovany problem. Dealer v podstate odmietol nejaku formu nahrady nakladov - to bol dovod priamej komunikacie s AUDI. Hotline potvrdil, ze si to handluje kazdy dealer sam.
Pravnickym zargonom - v podstate ma informovali, ze sa to moze pos..t a mam si s tym robit co chcem.

Nieco podobne sa stalo, ked GOLFu 6 Variant namrzalo v B stlpiku a ohynalo predne dvere. Ak sa ti to stalo a robil ti to VW servis, tak si dostal 300 Euro pausalne (ceny servisu su ale rozne samozrejme). Inak mozes len cakat, kedy sa to stane tebe.
Avatar - CommonUser
13. 2. 2012 16:53
Re: GTI & company
Zvolavacka po zaruke. Hotline to hadzal na dealera a dealer na mna. Asi preto, ze som ku nim nechodil na pravidelne pozarucne prehliadky. Chyba prvovyroby potvrdena - zavesenie napravy. Pekny vztah vyrobca, dealer, zakaznik. 8-s
13. 2. 2012 16:18
Re: GTI & company
Buď konkrétní.
Avatar - CommonUser
13. 2. 2012 15:44
Re: GTI & company
A co to bolo, ked mi prisla domov pozvanka od AUDI AG ? Teply pozdrav ?
Aha vlastne, nieco ako "posrali sme to, ale zaplatite to vy". Asi bezna vec u VW.
Hotline prenechal vsetko jednanie na dealerovi.