Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyotu poučila i Fukušima. Proto dnes nemá takový problém s čipy, vysvětluje Peleška

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 30. 11. 2021 • 19:04
92
5
Zobrazit náhledy (92)
Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross

Pozvání ke společnému povídání v podcastu Auto.cz tentokrát přijal Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.

Šéfa tuzemského zastoupení Toyoty a Lexusu Martina Pelešku vyzpovídal Martin Machala. Povídali si například o tom, který model značky je na českém trhu nejúspěšnější. Řeč samozřejmě přišla i na současnou čipovou krizi, se kterou se japonským automobilkám daří vypořádat lépe než konkurenci. Čím to? Dozvíte se ve videu přiloženém výše. Pokud poslech podcastu preferujete v audioformě, najdete jej na službách Spotify, Apple Podcasts či YouRadio Talk.

Související články

Témata
1. 12. 2021 22:25
Re: Nejde to, oder?
Zvláštne je, že aj tvoj organizmus prakticky funguje z veľkej časti na elektrinu a nie na naftu. Jak to ospravedlníš?
30. 11. 2021 23:40
Re: Nejde to, oder?
No tak určitě. VW pozastavil výrobu elektromobilů na týden v Transparent Factory a Zwickau-Mosel Plant minimálně na týden. Čili ID3 a ID4, Born a Q4 e-tron stojí. A od prázdnin vyráběl pouze 3 dny v týdnu a to ještě s malou denní kapacitou. Kapacita je 1500 ks/den ale jede se 1200 ks/den.
A mohl by jsi už konečně pochopit triviální fakt, že není čip jako čip. On fakt není jeden čip na všechno. Některé auta stojí, protože nejsou čipy třeba do driverů. VW vyráběl elektriku, protože čipy na elektromobily měl. Ale jaksi je nemohl použít do spalováků. Tak to fakt nefunguje. V klávesnici taky není stejný čip jako v grafické kartě nebo v hlavním procesoru.
Čipy do elektromobilů měl, protože je nakoupil (byť po vzoru VW málo). Výroba se kvůli koronaviru prakticky zastavila a hlavně se pořádně ani nerozjela. A tak při výrobě elektromobilů s rychlostí hlemýždího tempa došly čipy o pár měsíců později než v případě spalováků.
Avatar - Stejsn
30. 11. 2021 22:44
Re: Nejde to, oder?
V roce 1976 navrhl šéf firmy Atari Nolan Bushnell svému zaměstnanci jménem Steve Jobs, že mu dá 100 dolarů za každý ušetřený čip v automatu se hrou Pong. Chtěl stlačit spotřebu čipů na jeden automat na úroveň 80 kusů. Jobs však překonal všechna očekávání a povedlo se mu natlačit hru do pouhých 30 čipů. Odnesl si tak tučnou odměnu 5000 dolarů. Navrhl pak Bushnellovi, že spolu s kamarádem Stevem Wozniakem pro Atari vyrobí "Personal computer". Šéf odmítl, což vedlo Jobse s Wozniakem k založení firmy Apple... takže asi tak.
Avatar - WinDiesel
30. 11. 2021 21:36
Re: Nejde to, oder?
Na ČT byli odborníci, kteří sdělili že na jednom EV VAG je použito hodně přes 1000 čipů na jednom vozidle.
Diess drtí elektrozkraty a ty vysávají čipy ze standardních vozů s ICE.
Vysvětlení je tedy jednoduché, výroba EV nestojí a výroba ostatních vozů stojí kvůli přednosti, které mají elektrozkraty.
Na čipy musí být náročné i PHEV, které v sobě mají jak spalovací část, tak elektrickou část a oboje vyžadují čipy, možná jich bude ještě víc než na EV.
I PHEV jsou tlačeny na úkor ostatních vozů s ICE.
To neznamená jen že výroba stojí, ale že čipů nebude mít VAG dostatek ještě hodně dlouho, když je vozidla VAGu doslova požírají.
Avatar - twistedTSD
30. 11. 2021 18:45
Nejde to, oder?
Mě by celkem zajímalo, jak Diess bude vysvětlovat akcionářům, že výroba stojí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud