Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tradice pokračuje: Nový závoďák Ferrari 296 Challenge se podívá na okruhy v roce 2024

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Ferrari 296 GTB odhazuje elektromotor a vzniká speciál 296 Challenge pro závodní tratě, který nahrazuje model 488 Challenge Evo.

Šampionát Ferrari Challenge, který vznikl v roce 1993, má pro příští rok nový speciál. Ferrari 488 Challenge Evo nahrazuje Ferrari 296 Challenge, které se stává devátým modelem v historii šampionátu. 

Vše začalo před 30 lety modelem 348 Challenge. Dále následovaly závodní speciály F355 Challenge, 360 Modena Challenge, F430 Challenge, 458 Challenge, 458 Challenge Evo, 488 Challenge a 488 Challenge Evo. 

Ferrari 296 GTB dobře známe. Plug-in hybridní sporťák má k dispozici elektromotor u zadní nápravy s výkonem 122 kW (167k). Samotný spalovací motor, třílitrový (2992 ccm) šestiválec, pak nabízí 660 koní. V kombinaci je na zadní kola poslán výkon 610 kW (830k).

Závodní Ferrari 296 Challenge je oproti silničnímu 296 GTB lehčí o elektromotor. Díky tomu, že se inženýři tentokrát nemuseli zabývat emisními předpisy, je třílitrový šestiválec vyladěný na rovných 700 koní se 740 Nm točivého momentu. V přepočtu koňských sil na litr se dle slov Ferrari jedná o nejvýkonnější vůz ve svém segmentu. 

Video se připravuje ...

Nový aeropaket, kterým model 296 Challenge disponuje, nemá v historii závodní série Ferrari Challenge obdoby. Při rychlosti 250 km/h generuje více než 870 kg přítlaku. Dále se může závodní speciál pochlubit karbon-keramickými brzdami, devatenáctipalcovými závodními pneumatikami Pirelli a inovativním ABS EVO Track, který měl premiéru u modelu 296 GTB.

Ferrari 296 Challenge se poprvé představí již tento týden při příležitosti tradiční akce Finali Mondiali na okruhu v italském Mugellu.

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme