Trend: Automatické placení parkovného, plně samočinné parkování
Vývojové oddělení BMW ve spolupráci s mnichovskou Technickou univerzitou, katedrou aplikované informatiky, představilo funkční prototyp samočinného placení parkovného ve veřejných garážích. Systém se bezdrátově spojí s terminálem v garážích, registruje čas příjezdu i odjezdu a samočinně vypočítá parkovné. Prostřednictvím grafického uživatelského rozhraní vůz požádá řidiče o potvrzení částky, ten pouze stiskne potvrzovací tlačítko na palubním počítači, ani při tom nemusí zastavovat. Využitelnost tohoto systému, šetřícího cenné minuty, strávené hledáním a stáním fronty u parkovacího automatu, je nesporná. Nicméně BMW zatím nepotvrdilo, zda tuto užitečnou pomůcku nasadí do praxe.
Že to BMW myslí s šetřením času vytížených manažerů vážně, demonstrovalo již přednedávnem. Tehdy se pochlubilo systémem samočinného parkování, nevyžadujícím přítomnost řidiče ve vozidle. Jednoduše s ním stačí zaparkovat na dohled od obvyklého parkovacího místa a po stisknutí tlačítka vůz sklopí vnější zrcátka a zcela samočinně zajede na určené místo. Jediné, co je k tomu potřeba, je reflexní páska, nalepená na pevnou plochu čelem k vozu, na kterou se vůz zaměří s pomocí videokamery a senzorů vzdálenosti; podélné parkování zatím systém nezvládá. Mercedes i Toyota již pokročilé asistenční parkovací systémy nabízejí, ovšem ty nejsou zcela samočinné a navíc potřebují řidiče ve voze; úspora času je tedy diskutabilní. Podle Raymonda Freymanna, šéfa vývoje BMW, by měl být systém samočinného parkování k dispozici zákazníkům již za tři roky. V nové Sedmičce se tedy pravděpodobně máme nač těšit. Originální článek na wired.com, včetně demonstrativního videa, je zde.
Zdroj:autoweb.com.au
wired.com