Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Třetí generace John Cooper Works GP opravdu dorazí. Za dva roky

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 23. 11. 2018
16
Zobrazit náhledy (16)
Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini
Britská značka patřící do skupiny BMW potvrdila, že v roce 2020 uvede na trh nejostřejší verzi svého Mini.

Třetí generace Mini John Cooper Works GP se v loňském roce ukázala v podobě konceptu, a sice na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Nyní Peter Schwarzenbauer - člen představenstva BMW, do jehož portfolia značka Mini patří, potvrdil, že sériové verze se dočkáme v roce 2020.

Po technické i vzhledové stránce má být třetí generace ultimativnější než předchůdce. Na první pohled je patrný širší rozchod kol či různé doplňky karoserie, vyrobené z části z kompozitních materiálů. Chybět nemá ani rozměrné zadní křídlo či 19palcová kola z lehké slitiny specifického tvaru.

K pohonu vozu bude zvolen čtyřválcový dvoulitr přeplňovaný turbodmychadlem převzatý ze standardního Mini John Cooper Works. V tomto případě ovšem naladěný na 280 koní, tedy 206 kW. To je o celých 46 kW více, než kolik měly obě předchozí generace.

U novinky se stejně jako u předchůdců očekává omezená produkce na méně než 2000 kusů. Již známý koncept vozu, z něhož vzejde sériová verze, je uváděn jako „Radost z jízdy v nejryzejší formě“. Tak uvidíme…

První byl jen pro dva

Mini John Cooper Works GP platil ve dvou předchozích generacích za nejultimativnější verzi. První generace na základě prvního novodobého Mini (R53) se představila v roce 2006. Tedy na sklonku životního cyklu této řady. Vyráběla se tudíž pouze zhruba rok, když výrobu Britové ukončili v roce 2007. Výkon kompresorem přeplňovaného motoru o objemu 1,6 litru vrcholil na hodnotě 160 kW. Vůz byl pouze dvoumístný, neboť v prostoru druhé řady sedadel byla umístěna tyčová výztuha karoserie.

Druhá generace na bázi řady R56 již byla méně ultimativní. Auto nabízelo čtyři místa, zadní tyčová výztuha tudíž použita nebyla. Vyráběla se v letech 2012 až 2013 a vzniklo pouhých 2000 kusů. Výkon 160 kW zůstal, k pohonu však sloužil úplně jiný motor, a sice turbodmychadlem přeplňovaná 1.6 vyvinutá ve spolupráci s PSA.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor