Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Třídveřové BMW řady 1 oficiálně, nyní i jako 114i a M135i

Aleš Jungmann
Diskuze (89)
BMW pokračuje ve své víkendové smršti a oficiálně představuje BMW řady 1 s třídveřovou karoserií.

Druhá karosářská varianta navazuje na Concept M135i a přináší třídveřovou verzi nejmenšího BMW i k běžným zákazníkům.

Třídveřová verze ale nedostane jen přeplňovaný šestiválcový třílitr s výkonem 235 kW, který dostane M135i. Novinka přebere celé spektrum motorizací z pětidveřové jedničky – benzinovou šestnáctistovku ve 116i/100 kW a 118i/125 kW, dvoulitr 125i/160 kW a dvoulitrové turbodiesely 116d/85 kW, 118d/105 kW, 120d/135 kW a 125d/160 kW. K nim navíc přibude zbrusu nová základní motorizace 114i, tedy čtyřválcová přeplňovaná benzinová šestnáctistovka o výkonu 75 kW a točivém momentu 180 Nm.

Ostatně všechny motory jsou přeplňované, 125d má dvoustupňové přeplňování dvěma různě velkými turbodmychadly. Kromě třídveřové karoserie se BMW letos chystá do řady 1 premiérově uvést také pohon všech kol xDrive a to ve verzích 120d xDrive a M135i xDrive.

Třídveřové BMW 1 - přehled benzinových motorizací
Motor114i116i125iM135i
Převodovka6M6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]1598159819972979
Válce/ventily4/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]75/4000100/4350160/5000235/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]180/1100220/1350310/1350-4800450/1300-4500
Max. rychlost [km/h]195210 (210)245 (243)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,28,5 (8,7)6,4 (6,2)5,1 (4,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,5 (5,6)6,6 (6,4)8,0 (7,5)
Pohotovostní hmotnost [kg]12851285 (1305)1340 (1360)1425 (1440)

Oproti předchozímu třídveřovému BMW řady 1 nabízí novinka o 30 litrů větší zavazadelník (360 l), o 30 mm delší rozvor, o 85 mm větší délu či o výrazných 51 a 72 mm vyšší rozchod předních, resp. zadních kol. To znamená délku 4324 mm, šířku 1756 mm, výšku 1421 mm a rozchod předních/zadních kol roven 1535/1569 mm. Zajímavou možností jsou volitelná zadní sedadla (pro dva či tři pasažéry) dělená v poměru 40/20/40, tedy stejně jako u nového kombi řady 3. Po sklopení opěradel vznikne prostor o objemu 1200 litrů.

Standardně jezdí třídveřová řada 1 na šestnáctipalcových kolech, sedmnáctipalcová kola mají ve výbavě verze 125i a 125d a kola osmnáctipalcová (225/40 vpředu a 245/35 vzadu) má v základu M135i.

Třídveřové BMW 1 - přehled naftových motorizací
Motor116d118d125d116d ED
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)6M
Zdvihový objem [cm3]1995199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/4000105/4000160/400085/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]260/1750-2500320/1750-2500450/1500-2500260/1750-2500
Max. rychlost [km/h]200 (200)212 (212)240 (240)195
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,3 (10,3)8,9 (8,6)6,5 (6,3)10,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,3 (4,4)4,4 (4,4)4,9 (4,8)3,8
Pohotovostní hmotnost [kg]1310132013451305

Aleš Jungmann
Diskuze (89)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
16. 5. 2012 18:24
Re: Jednička
Přesně tak
15. 5. 2012 15:41
Re: Jednička
Ano, to je také jeden z důvodů, proč jsem zvědavý na Golf. Má být opravdu dobrý, tak mne zajímá, co bude ta přidaná hodnota A3. Ale i kdyby nic moc navíc nepřidávala, pořád bude jako doplnění nabídky smysl dávat. Polo je v téhle generaci také hodně silné a A1 se daří.
15. 5. 2012 15:34
Re: M135i..
Je možné, že A3 klame tělem. Na mne působí celkem klasicky, konzervativně a já konzervativní jsem, takže proto. Z téhle trojice jsem jezdil jen jedničkou a byl jsem velmi spokojen. Její hlavní mínus je design, který mne neokouzlil. Jak říkám, uvidím. Stejně je to jen takové duševní cvičení, celkem se přikláním k tomu, že příští rok koupím Leaf ze Sunderlandu.

Jak by někteří nadšenci do oblečení řekli, je to část kouzla exkluzivního oblečení, že ho nikde nemůžeš sehnat, jinak by nebylo exkluzivní. ;-) Co se týče košil, mám rád Charvet, Brioni, Borrelli. Slyšel jsem hodně chvály na Anna Matuozzo. S Truzzi nemám zkušenost, ale co jsem tu trochu o nich slyšel, tak by neměly být špatné, označení tuctové bych rozhodně nečekal. I když většina značek má široký záběr, musí se rozlišovat jednotlivé řady. A také hotové, na míru a zakázkový střih. Pokud někdo nakupuje v obchoďáku, tak to většinou žádná značka nezachrání (výjimkou je třeba Kiton, jen by ho člověk musel najít >:D ). Nejsem si jist, jak se ceny v tomhle odvětví vyvíjely, ale dnes jsou citelně menší (pokud mluvíš o 2-3 tisících za hotové). Pokud chceš bespoke, pak to jde do tisíců (Euro), pokud se mají kvalitou vyrovnat špičkovým hotovým. Dobrá značka pro běžné nošení, taková tuctovka, jak říkáš, je podle mne Ermenegildo Zegna Couture, nejlépe na míru (zase takový příplatek to není, nestane se ti, že nemají tvou velikost, můžeš si vybrat látky, límeček a manžety a nevztahují se na to sezóny). Trochu ujíždím na manžetových knoflíčcích, takže prakticky nekupuji košile "z věšáku."
Avatar - Parda71 (BMWfans)
15. 5. 2012 14:28
Re: Jednička
Ještě není venku, tak nepředbíhejme.
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2012 12:15
Re: Jednička
...který (nejspíš) dopadne "jako obVWykle"? To tedy alespoň "tipuji" (že zVWítězí Golf :-)