Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tříkolka Polaris Slingshot vstupuje na český trh, stojí 810.000 korun

Jan Mička Jan Mička 30. 11. 2015 • 21:14
31
6
Zobrazit náhledy (31)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Na český a slovenský trh vstupuje další netradiční sportovní stroj. Polaris Slingshot dostal v celé Evropské unii jednotnou cenu 29.990 eur včetně daně.

KTM X-Bow, Morgan 3 Wheeler, Ariel Atom – unikátní stroje vytvořené výhradně pro radost z jízdy. Zatímco první dva jmenované vozy můžete celkem pohodlně pořídit i u nás, o Ariel Atom nezavadíte, jak je rok dlouhý. Zájemci o podobně střižený sporťák ale nemusí zoufat. Na český a slovenský trh totiž dnešním dnem vstupuje sportovní tříkolka Polaris Slingshot, nebo chcete-li kalifornská interpretace kanadského Can-Amu Spyder F3, se kterým jsme se v první polovině letošního roku svezli na Mallorce.

Zatímco kanadský Can-Am je tříkolový motocykl s vyšším posazem, Polaris Slingtshot se přiklání spíše na stranu automobilů. Homologován je jako motorka (stejně jako například Piaggio MP3), ale za volant smíte s řidičským oprávněním pro skupinu B (klasický osobák do 3,5 tuny hmotnosti). Základem konstrukce je bytelný trubkový rám, na kterém drží jednotlivé části karoserie. Interiér je navržen čistě účelně, a protože Slingtshot nelze pořídit se střechou, hlavní uplatnění zde našly plasty a tvrdá guma. Pokud zmoknete, nic se neděje – v podlaze najdete také kanály pro odtok tekutiny.

Polaris Slingshot využívá koncepci běžných automobilů s pohonem zadních kol. Za přední nápravou leží atmosféricky plněný zážehový čtyřválec 2.4 Ecotec od GM (našli bychom jej třeba pod kapotou Chevroletu Cobalt) o výkonu 129 kW (173 koní) a točivém momentu 227 N.m, který dokáže 764 kilogramů těžký sporťák rozjet z 0-100 km/h za 6,5 sekundy. Převodovka je pětistupňová manuální, byla však upravena tak, aby ležela co nejblíže vozovce.

Dynamické parametry vozidla nejsou na první pohled ohromující, pokud jste si ale někdy vyzkoušeli například Caterham 7 Roadsport (motor Ford Sigma má 115 koní), víte, že minimální kapotáž a nízká hmotnost dojem z jízdy pořádně umocňují. Zadní kolo s pneumatikou o rozměru 255/35 R20 pohání řemen a podle zástupců společnosti Meteor Motor Tech ČR vůz drží na silnici jako přibitý. Je to potřeba - maximální rychlost je totiž 220 km/h a posádka se v případě nehody může spolehnout pouze na bezpečnostní pásy a základní sadu elektronických pomocníků (ABS, ESP, ASR). Například airbagy byste tady hledali marně, a vzhledem k tomu, že během jízdy musíte mít na hlavě helmu, by stejně byly k ničemu.

Tříkolka Slingshot je od dnešního dne k objednání v dealerské síti značky Polaris, přičemž ta se zároveň stará o servis. Vzhledem k tomu, že se vozidlo svou koncepcí podobá běžnému automobilu, neměly by se výrazně lišit ani servisní intervaly. Konkrétní údaje jsme však nezjistili. Cena byla pro celou Evropskou unii stanovena na 29.990 eur, což je v přepočtu zhruba 810.000 korun. V příštím roce chce u nás společnost Meteor Motor Tech ČR, výhradní dovozce výjimečné tříkolky na český trh, prodat asi 15 exemplářů. V dalších letech chce počet zvednout až na 50 kusů ročně.

Polaris Slingshot - technická data a česká cena
Motor2.4 Ecotec
Zdvihový objem [cm3]2384
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min]129/6400
Točivý moment [N.m/min]227/4700
Převodovka5M
Max. rychlost [km/h]220
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,5
Komb. spotřeba [l/100 km]neudáno
Brzdy/průměr kotoučůjednopístkové/ 289 mm
Rozměry pneumatik vpředu, vzadu225/45 R18, 255/35 R20
Rozměry karoserie [mm]3800 x 1971 x 1318
Rozchod kol [mm]1755
Světlá výška [mm]127
Hmotnost [kg]764
Cena [s]cca 810.000*
* V EU byla stanovena jednotná cena 29.990 eur

Související články

Témata
1. 12. 2015 09:09
co to je za hruzu
kdyz si predstavim co se da koupit za 810.000 tak nechapu, jestli tohle nekdo muze myslet vubec vazne a natoz to koupit, fakt strasny, uplne na nic, nejede to, je to nebezpecny, nic to nepreveze, nic proste, zlata jakakoliv motorka za 100.000 a nebo jakejkoliv ostrejsi hačbek za 600.000 umi 6.5 jak prd a navic ma asi milion vyhod, nechapu nechapu :no: :-)
1. 12. 2015 00:30
Re: Vykon vs. hmotnost
Tak toto je iná tragédia, keby to vyrobil nejaký čínan by ma to neprekvapilo, ale Polaris?
Zrýchlenie? Taký výkon sa nedá preniesť bez preklzu na vozovku iba jedným kolesom, ono aj preto to má ASR...

Celé je to blbosť
1. 12. 2015 00:18
Slabota,
trapný pokus o napodobení tříkolky T-Rex. Chybou je použití těžkého a slabého motoru z auta, konkurence používá lehké a silné motory z motorek a to je potom zrychlení i jízda o něčem jiném - v pohodě do 4 vteřin na 100 km/h. Tento Polaris je po technické stránce k pláči, fakt nevidím ani jeden důvod pro jeho koupi.
30. 11. 2015 19:19
Re: Vykon vs. hmotnost
je to upotené PR!
Avatar - Bully_
30. 11. 2015 18:55
Vykon vs. hmotnost
Nechme stranou, ze 129 kW a 227 Nm neni kdovijaka oslniva hodnota na motor o objemu 2,4 l. . Co ale nechapu, ze ani tohle nedokaze poradne rozhybat stroj o hmotnosti pouhych 764 kg. Skvelych 169 kW (226 k.) na tunu hmotnosti a 0-100 km/h jenom za 6,5 s.? Cekal bych, ze bude litat jak raketa, ale nekde se asi stala chyba.
Zajimaly by me jizdni vlastnosti, jak se s tim clovek v rychlosti nasklada do zatacky >:-[]
Články odjinud