Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Triumph Fast Racer předvádí, že i v Rusku umí pěkné přestavby motorek

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Triumph Thruxton 900 je již ve své standardní podobě velmi atraktivním café racerem. Timokhin Custom Design jej ovšem proměnil ve stroj, které působí dojmem, že umí i létat.

Triumph Thruxton 900 z let 2005 až 2015 představuje jednoho z typických zástupců úspěšné rodiny modelů Modern Classic své značky a také naprosto ukázkový příklad café raceru, působícího dokonalým dojmem již v sériové podobě. Zároveň je ovšem tento model oblíbeným základem úprav, které mají jeho původní styl dále umocnit.

Každý se ovšem nespokojí se sériovým motocyklem nebo úpravami za pomoci výrobcem dodávaných komponentů a právě to je případ majitele stroje, který v Triumph Fast Racer proměnila firma Timokhin Custom Design (TCD) se sídlem v Moskvě.

Triumph se u TCD dočkal opravdu rozsáhlé přestavby a výsledkem je stroj, který s tím původním sdílí vlastně jen motor, hlavní část rámu a několik drobností. Zásadní proměnu tedy prodělal podvozek i samotný vzhled motocyklu.

V případě podvozku došlo na výměnu původní přední vidlice za novou upside-down vidlici Marzocchi a kompletní přestavbu zavěšení a odpružení zadního kola. Původní řešení s odpružením zadního kola dvojicí tlumičů bylo zavrženo a nahrazeno zcela novou zadní vidlicí s jedinou centrálně umístěnou pružicí jednotkou. Díky tomu byla samozřejmě provedena i kompletní přestavba zadní části rámu.

Spolu s přestavbou rámu a novým odpružením kol došlo i k použití výkonnějšího brzdového systému, jehož součástí je dvojice kotoučů o průměru 320 mm na předním kole, do níž se zakusují třmeny z produkce značky Brembo. Dvouválec o objemu 865 cm3 se ve srovnání s podvozkem dočkal poměrně decentních úprav v podobě nových filtrů sání a pěkně hlasitého výfukového systému. Výsledkem je mírné navýšení výkonu lehce přes 51,5 kW (70 k) a točivého momentu přes 70 N.m.

Vedle radikální proměny podvozku došlo i na zásadní změnu vzhledu. Přední i zadní blatník u TCD jednoduše odstranili a ničím nenahradili. Klasický kruhový světlomet uvolnil místo malé kapotáži, v níž je usazen nový LED světlomet. Původní elegantně oblá palivová nádrž se rovněž stala minulostí a její místo zaujala na míru pro tento stroj vyrobená zcela nová nádrž s výrazně štíhlejšími liniemi. Na ni navahuje černé kožené sedlo a za ním velmi štíhlá kapota, v níž se ukrývá koncové LED světlo.  

Triumph Fast Racer ve výsledku díky tvarům své kapotáže, působí dojmem nízko letícího rychlého letounu, což je přesně to, co si přál jeho majitel, který pracuje v letectví.   

Zdroj a foto: Return of the Café Racers, Timokhin Custom Design

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme