Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tříválec pro BMW i8 se bude vyrábět v Británii

David Bureš
Diskuze (2)
Britská motorárna BMW sídlící nedaleko Birminghamu funguje od roku 2001.

Automobilka BMW oznámila, že zážehový tříválec pro plug-in hybrid i8 bude vyráběn v britské továrně Hams Hall nedaleko Birminghamu. Zde v současnosti vznikají benzinové čtyřválce o objemu 1,6 až 2,0 litru.

Koncepty BMW i8 a i8 Spyder jsou poháněny přeplňovaným 1,5litrovým tříválcem o výkonu 164 kW. Ten spolupracuje s elektromotorem o výkonu 96 kW, umístěným u přední nápravy. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí je 260 kW, jeho maximální točivý moment činí 550 Nm. Poháněná jsou přední, zadní, nebo všechna kola.

Objem chystaného motoru i počet válců naznačuje, že by mohl být odvozen od aktuálního třílitrového řadového šestiválce BMW, automobilka však tuto spekulaci nepotvrdila, ani nevyvrátila.

BMW o novém tříválci tvrdí, že modelu i8 umožní, aby kombinoval vysoký výkon s nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi uhlíku. O konceptu automobilka tvrdila, že jeho spotřeba paliva v evropském kombinovaném cyklu je 2,7 litru na 100 km. BMW k tomu ale zároveň doplnilo, že dle odhadů se reálná spotřeba paliva auta bude pohybovat mezi 5,0 až 7,0 litry na 100 km.

Továrna Hams Hall už za svojí historii vyrobila více než tři miliony motorů, ten jubilejní, třímiliontý zde vznikl na začátku června. Nedaleko Birminghamu jsou produkovány benzinové agregáty určené pro modely značek BMW a Mini. Z modelů mnichovské značky tyto jednotky používá řada 1, řada 3 a X1. Během loňského roku v továrně vzniklo rekordních 433.689 motorů.

Sériové i8 kupé se v prodeji objeví nejspíše v průběhu roku 2014. Otevřená varianta i8 Spyder by mohla následovat na konci roku 2014.

David Bureš
Diskuze (2)
14. 6. 2012 22:41
Re: Tak na to si pockam...
Smutná pravda je, že po 50 tisících kilometrech ti odejde i ledasjaký velký motor určený pro sportovní vozy. Nevidí se to tak často, protože mívají velmi malé nájezdy.
13. 6. 2012 13:27
Tak na to si pockam...
jestli se to auto stane legendou anebo skonci na smetisti dejin.
po technicke strance urcite velka vyzva, na papire to vypada s vykonem dobre, ale jaka bude realita ? Spolehat se na 164 kW z trivalcove patnactistovky a mraky kabelu baterek a elektromotoru....
Hayabusha ma tusim 147 kW z 1340 ccm a kolik ty motory vydrzi? 50tkm ? Aby nakonec nezustala hlavni devizou tohoto technickeho reseni pomerne nepodstatna nizka spotreba pri male zatezi a nevznikla tak nova kategorie "uspornych sportaku do mesta". 8-s
Ktere budou v konecnem dusledku na zavodnim okruhu nepouzitelne. Tak jako SUVcka se uz stala "offroady do mesta"a v tezkem terenu jsou taky vicemene nepouzitelne.