Tuhle škodovku v reálném životě nikdy neuvidíme. Měla by šanci?
Fabia Scout a Scoutline se v nabídce mladoboleslavské automobilky objevila pouze v druhé a třetí generaci. Jak by vypadal nástupce postavený na základech aktuálního, již čtvrtého vydání?
Móda ochranných plastů nejdříve slavila úspěch na prémiových kombících od Audi, Subaru a Volva, aby se následně rozšířila i do nižších segmentů. Dosud si například můžete koupit koncernovou dvojici Škoda Octavia Scout a Volkswagen Golf Alltrack. Zvýšenou karoserii obloženou plasty ovšem velmi úspěšně nabízí také násobně levnější Dacia Sandero Stepway. A v předminulé a minulé generaci jsme si model s „terénním lookem“ mohli koupit také u Škody Fabia (varianty Scout a později Scoutline), u druhého vydání dokonce v obou karosářských verzích.
Jenže nesmírně oblíbené kombi se zavazadelníkem o objemu 530 litru u poslední, třetí generace s příchodem aktuálního provedení skončilo, když jeho roli částečně přebral malý crossover Kamiq (mimochodem loni s 116.500 exempláři po octavii druhý nejprodávanější model značky). Náš grafik Honza Lušovský proto plastovou ochranu u současné Škody Fabia aplikoval na pětidveřový hatchback.
Auto dostalo nový přední nárazník s mlhovými světly, plastové lemy blatníků, boční ochranu kombinující černý plast s ozdobným stříbrným, přepracovaný zadní nárazník, sloupek C ve stylu nové Škody Kodiaq, hagusy a především výrazně vyšší světlou výšku, s kterou byste se nemuseli bát ani hlubokých kolejí.
V kombinaci s oranžovou metalízou Phoenix, kterou v případě výbavové linie Top Selection aktuálně pořídíte za 18.600 Kč, to čtvrté generaci Škodě Fabia se skautskou uniformou sluší. Se zážehovým čtyřválcem 1.5 TSI se 110 kilowatty a sedmistupňovou převodovkou by se jednalo o hodně čiperné auto i pro náročnější řidiče, kterým různé crossovery a SUV z mnoha důvodů nejdou pod vousy.
Nová Škoda Fabia Scout ovšem zůstane pouze naší vizí. Mladoboleslavská automobilka se totiž již připravuje na elektrickou éru, která s přímým pokračovatelem aktuálně nejmenší škodovky nepočítá. Její duchovní nástupce totiž bude výhradně s lokálně bezemisním pohonem. Ostatně ještě letos bychom se měli dočkat kompaktního elektrického SUV Elroq, které odstartuje plánovanou bezemisní ofenzívu.