Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tuhle škodovku v reálném životě nikdy neuvidíme. Měla by šanci?

Ondřej Šámal
Diskuze (3)

Fabia Scout a Scoutline se v nabídce mladoboleslavské automobilky objevila pouze v druhé a třetí generaci. Jak by vypadal nástupce postavený na základech aktuálního, již čtvrtého vydání?

Móda ochranných plastů nejdříve slavila úspěch na prémiových kombících od Audi, Subaru a Volva, aby se následně rozšířila i do nižších segmentů. Dosud si například můžete koupit koncernovou dvojici Škoda Octavia Scout a Volkswagen Golf Alltrack. Zvýšenou karoserii obloženou plasty ovšem velmi úspěšně nabízí také násobně levnější Dacia Sandero Stepway. A v předminulé a minulé generaci jsme si model s „terénním lookem“ mohli koupit také u Škody Fabia (varianty Scout a později Scoutline), u druhého vydání dokonce v obou karosářských verzích.

Jenže nesmírně oblíbené kombi se zavazadelníkem o objemu 530 litru u poslední, třetí generace s příchodem aktuálního provedení skončilo, když jeho roli částečně přebral malý crossover Kamiq (mimochodem loni s 116.500 exempláři po octavii druhý nejprodávanější model značky). Náš grafik Honza Lušovský proto plastovou ochranu u současné Škody Fabia aplikoval na pětidveřový hatchback.

Auto dostalo nový přední nárazník s mlhovými světly, plastové lemy blatníků, boční ochranu kombinující černý plast s ozdobným stříbrným, přepracovaný zadní nárazník, sloupek C ve stylu nové Škody Kodiaq, hagusy a především výrazně vyšší světlou výšku, s kterou byste se nemuseli bát ani hlubokých kolejí.

V kombinaci s oranžovou metalízou Phoenix, kterou v případě výbavové linie Top Selection aktuálně pořídíte za 18.600 Kč, to čtvrté generaci Škodě Fabia se skautskou uniformou sluší. Se zážehovým čtyřválcem 1.5 TSI se 110 kilowatty a sedmistupňovou převodovkou by se jednalo o hodně čiperné auto i pro náročnější řidiče, kterým různé crossovery a SUV z mnoha důvodů nejdou pod vousy.

Video se připravuje ...

Nová Škoda Fabia Scout ovšem zůstane pouze naší vizí. Mladoboleslavská automobilka se totiž již připravuje na elektrickou éru, která s přímým pokračovatelem aktuálně nejmenší škodovky nepočítá. Její duchovní nástupce totiž bude výhradně s lokálně bezemisním pohonem. Ostatně ještě letos bychom se měli dočkat kompaktního elektrického SUV Elroq, které odstartuje plánovanou bezemisní ofenzívu.

Ondřej Šámal
Diskuze (3)

Doporučujeme

19. 1. 2024 10:35
Re: Jednoduché
Ale prd, když Fabia skončí, obratem jí nahradí Sandero nebo číňani, třeba MG3 ;-)
19. 1. 2024 06:35
Scout je out
V době, kdy nabídka všech automobilek doslova překypuje crossovery a SUVéčky, nedává Fabia Scout smysl. Tím spíše, že Fabii Scout se nedařilo ani v dobách, kdy crossoverů a SUVéček bylo málo. Viděl jsem mraky Fabií druhé generace, ale pouze jedna z nich byla Scout.
Když to vezmu obecně, tak opravdu úspěšný byl jen první Scout na bázi Octavie druhé generace. Avšak nechápal jsem jeho oblíbenost. Při jízdě se to v podstatě neustále houpalo jako loď na rozbouřené moři, stačilo mírné zatočení volantu, nebo mírné zrychlení či zpomalení, a už se to všemožně naklánělo. A do toho neustálé dunění TDI PD celým autem. O to více jsem byl překvapený z Yetiho, kdy jsem při první jízdě jel jak šnek, protože jsem se podvědomě bál, že se to v první zatáčce překlopí na střechu. A ono to mělo krásně tuhé pérování bez jakéhokoliv houpání v podélném směru a s bočními náklony jako běžný hatchback, navíc s velmi komfortním filtrováním nerovností.
19. 1. 2024 06:11
Jednoduché
Spíš je otázka času kdy fabie zkonci úplně bez náhrady. Max ji nahradí lístky na MHD či vlak. Možná carsharing.