Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zapomenutá vzácnost: Krátká Škoda Fabia Scout je v Česku velkou raritou

Lukáš Volšický
Diskuze (8)

Představujeme vám docela moderní škodovku, která je na českých silnicích překvapivou vzácností. Na krátkou Škodu Fabii Scout hatchback už asi většina lidí zapomněla, díky čemuž je velkou raritou. Vyrobila se totiž ve velmi nízkém počtu kusů.

Dobrodružná modelová řada Scout je u zákazníků mladoboleslavské Škodovky stále oblíbenější. Vůbec prvním lehkým terénním modelem značky byla outdoorová Octavia Scout, zakládající na druhé generaci modelu, která dokonale vystihla význam dnes moderního slova „crossover“. Kombinovala tradiční kombi s decentním ochranným oplastováním a zvýšenou světlou výškou, abyste se mohli odvážit i na méně kvalitní polní a lesní cesty při cestě na chalupu.

Prvních obchodních úspěchů se automobilka dočkala už brzy a začala se stejnou filozofií vytvářet i další modely. Na Octavii Scout navázala prostorným Roomsterem Scout a následně i levnější a kompaktnější alternativou, jakou byla Fabia Scout. Oficiálně se představila na autosalonu v Ženevě v roce 2009. Odhalila se s charakteristickým ochranným bodykitem a specifickou výbavou, ale oproti Octavii Scout se čtyřkolkou disponovala výhradním pohonem předních kol.

Víte, že Škoda Fabia Scout, vycházející z druhé generace modelu, je jednou z nejvzácnějších moderních škodovek? Celkově se vyrobilo pouze 6761 vozů, přičemž vzácnější je v netradiční karosářské variantě hatchback. Škodovka ji představila po modernizaci modelu v roce 2010 a dnes už si na ni vzpomenou pouze majitelé. Před faceliftem se Fabia Scout vyráběla pouze s logičtější karoserií kombi.

Menších pětidveřových hatchbacků Fabia Scout se vyrobilo pouhých 1175 kusů! Automobilka je prodávala v časech, kdy dnešní obrovská móda crossoverů a SUV byla teprve blízkou budoucností a zákazníci ještě neměli o podobné vozy příliš velký zájem. Škodovce se bohužel povedlo zbytečně předběhnout dobu. V dnešních dnech by i krátkou Fabii Scout nepochybně prodávala úspěšněji.

Video se připravuje ...

Až ji někdy uvidíte na českých silnicích, vzpomeňte si, že je až nečekaně vzácná. Na nějaký ze zbývajících 5586 kombíků u nás narazíte mnohem častěji. Při nahlédnutí do starých ceníků si navíc můžeme připomenout i skutečnost, že krátký skaut se v Česku prodával se základní cenou od 313.900 Kč. Standardní výbavou byly čtyři airbagy, automatická klimatizace Climatic, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovladačem a sklopným klíčkem a elektrické stahování oken.

Lukáš Volšický
Diskuze (8)

Doporučujeme

22. 8. 2023 18:12
Re: V tejto dode
Jj, Kaban bol ako ziva voda :yes: Mohol tam este zostat...
13. 8. 2023 14:51
Re: V tejto dode
Přesně tak, naštěstí pak šel design Škodovky prudce nahoru. :-)
Avatar - radolaco
13. 8. 2023 14:32
V tejto dode
robila skodovka najskaredsie auta. Fabia 2, Superb 2, Octavia 2 po FL. No mozno akurat Yeti pred FL bola vynimka, ten sa celkom podaril.
13. 8. 2023 11:02
Re: marnotrapnost
Tak ber to tak, že jako ojetina to není dražší než normální F2 a bude vždy lépe vybavená :yes: vypadá líp než normální F2 a s 1.2TSI (rv 6/2012+) i dobrá volba za nenáročné, použitelné a přitom trošku jiné malé auto…
13. 8. 2023 07:44
marnotrapnost
připlatit za to, ze nemám lakovne narazniky…

A SUV je největší pitomost. Takto to dopadá, když automobilky dělají auta podle lidi🤮..

Díky tomu jdou klasické vozy do kopru a nahrazují je přemístovadla, kteří řídí neridici… Strašná doba

Za chvilku se budem podoma operovat sami…