Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Turecká značka Togg odhalila elektrický sedan. Model T10F má dojet až 600 km

Marek Bednář
Diskuze (14)

Sedan T10F jasně čerpá designovou inspiraci z řady evropských aut, jeho technika ale rozhodně není k smíchu – verze s pohonem všech kol má zvládnout stovku pod pět sekund.

Turecký automobilový průmysl se donedávna omezoval na výrobu aut pro zahraniční značky, před pěti lety tam však vznikla automobilka Togg. Ta v loňském roce začala vyrábět elektrický crossover T10X – a nyní k němu přidává sedan T10F, odhalený čerstvě na veletrhu CES v Las Vegas. Proč právě tam? Podle automobilky není T10F jen autem, nýbrž „připojeným chytrým zařízením“.

Zaslepená přední maska má na obou stranách LEDkové světlomety a pod nimi pruhy denního svícení, které tvoří světelný podpis v podobě obrácených písmen L. Designem přídě spolu s kapotou může trochu připomenout vozy značky Škoda nebo starší BMW, po stranách se člověk zase neubrání dojmu, že designéři čerpali inspiraci od Volva či Polestaru a vzadu zase snadno odtušit náznaky vlivu Peugeotu 508.

Video se připravuje ...

Interiér nabídne 12,3“ displej v místě přístrojového štítu a ohromnou 29“ obrazovku, která z centrální pozice sahá až před spolujezdce. Systém doplňuje 8“ displej o dvě patra níž, který vypadá, že bude ovládat klimatizaci a připojený telefon. Interiér má nabídnout komfortní prvky jako vyhřívaný volant či bezdrátovou nabíječku smartphonů. Do kufru se vejde 500 litrů nákladu.

Vůz svým vzhledem nedává příliš najevo, že by mělo jít o elektromobil; jeho proporce by bez problémů seděly i konvenčnímu autu. Jiné než elektrické ústrojí tu však nenajdete; základem je zadokolka s výkonem 160 kW (218 k) a točivým momentem 350 Nm, což stačí vozu ke zrychlení na 100 km/h za 7,2 sekundy.

Silnější provedení přidá elektromotor i na přední nápravu pro celkový výkon 320 kW (435 k) a točivý moment 700 Nm. Tato verze má zvládnout stovku za 4,6 sekundy. Na výběr má být baterie o kapacitě 52,4 nebo 88,5 kWh s dojezdem až 350, resp, 600 km na jedno nabití; jde ale zatím o odhady automobilky, jak by si vůz měl vést v měřicím cyklu WLTP. Obě varianty mají zvládnout rychlonabíjení výkonem až 180 kW.

Domácí Turecko má být prvním trhem, kde bude T10F v nabídce, a to v příštím roce. Později se má vůz dostat i na evropské trhy.

Marek Bednář
Diskuze (14)

Doporučujeme

14. 1. 2024 22:39
Re: Togg
Já jsem v klidu, jen nechápu, co to tady plácáš. Ale už tomu rozumim, projel jsem si tvejch pár komentářů a vidim že u tebe neni zhůry dáno..
14. 1. 2024 22:21
Re: Togg
Nerozčiluj se tolik. I ty si můžeš dovolit totéž, co já, pokud vystoupíš ze své komfortní zóny.
14. 1. 2024 21:20
Re: Togg
Jakože co? Proč bych si to hlupče vymýšlel? Asi podle sebe soudím tebe.
14. 1. 2024 21:03
Re: Togg
No pri 65 % inflacii by som si na splatky kupil auto aj ja 😂
14. 1. 2024 20:44
Togg
Včera jsem se vrátil od zákazníka z Turecka (Gebze), kde má Togg sídlo. Jezdí jich tam celkem dost testovacích, ale zatím není dobře rozjetá výroba, takže se vyrábí cca 500-1000 aut týdně. Auto se prodává jen přes aplikaci a přede mnou ho zkoušel turek objednat, ale appka prý katastrofa a vpodstatě se objednat nedá. Togg je tím pádem zatím známka velké privilegie pro toho, kdo ho má. Jinak auto vypadá moc dobře, sice trochu čínsky, ale to už dneska vypadají i BMW a mergly. Zajímavé je, jak je auto naceněné, vpodstatě je za mě jeho cena celkem nízká, někde okolo 1,5 milionu v českejch, přičemž obyčejný třeba Superb v základu tam stojí kolem 1,2 milionu kvůli clům a daním, který tam dělají ze všech aut velmi drahý zboží. Vpodstatě se divim, kolik tam jezdí nových aut, když jsou tam tak drahá a lidi tak chudí. Údajně je drtivá většina nových aut na úvěr, kdy se to díky inflaci vpodstatě vyplatí. Jinak elektromobily jsou tam velkou vyjímkou, až jsem se divil když jsem u mostu Osmangazi viděl několik desítek elektromobilů na nabíječce. Cca někde tady https://mapy.cz/zakladni?…°31%2713.669%22E%2040°46%2725.186%22N&x=29.5197368&y=40.7737767&z=18&base=ophoto