Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TVR se vrátí v plné parádě na Goodwood Revivalu, má dopředu vyprodáno

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Nešťastný konec TVR v rukou mladého ruského multimilionáře je dávno zapomenut. Britská sportovní značka skutečně vstává z popela.

Konečně jsme se dočkali! „Super kupé“ TVR uvidíme ve statické světové premiéře na Goodwood Revivalu 8. září. Informace je oficiální. Neprojede se po okruhu, protože pravidla to zakazují, v „akci“ se zde mohou představit pouze vozy vyrobené do roku 1966. Jistě, jedná se prozatím o prototyp, nicméně prakticky celá produkce 500 kusů „Launch Edition“ už je vyprodaná, čtyři stovky si budoucí majitelé stihli rozebrat ještě loni.

Šéf Les Edgar řekl: „Je to vůbec poprvé, kdy se zde uskuteční globální premiéra nějakého nového vozu. Pro nás se jedná o zcela odpovídající místo, protože značka s sebou nese dědictví evropského motoristického sportu, publikum složené z automobilových fanoušků bude nadšené. A také slavíme kulatiny! Po sérii tajných vernisáží pořádaných pro naše klienty víme, že máme v rukou hit a moc se těšíme na reakce veřejnosti.“

Zákazníci, kteří zaplatili zálohy, už samozřejmě vědí, jak jejich noví miláčkové budou vypadat. Dokonce podepsali s výrobcem smlouvu, nesmějí prozradit žádné informace, vše musí zůstat utajeno. Na vývoji se podílel i slavný Gordon Murray, klientům ukázal osobně část v sídle své firmy nedaleko Guildfordu (Surrey). Uplatnil zde svůj patentovaný iStream s trubkovou strukturou a karbonovými panely, pevnou, lehkou a odolnou konstrukci, kterou představil na svých mikroautomobilech. Zájemci viděli i trojrozměrné návrhy interiérů včetně sedadel vlastního designu TVR. Hliněný model v „životní velikosti“ se objevil na autosalonu v Londýně letos v květnu, zůstal však pod krytem.

Kupé bude od základu nové. „Tento projekt přinutil naše inženýry a techniky začít od nuly, jiným způsobem nemůžete splnit nejnovější legislativní požadavky. Značka se snaží zdůraznit sofistikované základy vozu, které zahrnují nejmodernější techniku. Jsme hrdí na to, čeho jsme dosáhli,“ řekl Les Edgar. Až na několik již dříve zveřejněných skic zůstává vše pod pokličkou. Vývoj se oproti původním předpokladům opozdil. „Všechny důležité detaily musely být upřesněny, to je hlavní důvod prokluzu v původním harmonogramu. Vůz dostane perfektní podvozek a jeho vzhled odpovídá vývoji. To znamená, že pracujeme s řadou stylignových iterací, což proces nijak neurychluje,“ vysvětlil šéf.

TVR s vpředu umístěným vidlicovým osmiválcem o „elektrizujícím“ výkonu nejméně 358 kW určitě pojede 320 km/h, jen jméno zatím nevíme. Agregát je vlastně Cosworthem modifikovaný pětilitr z Fordu Mustang. Kupé váží zhruba 1200 kg, k testování motoru během minulého roku použili Britové starší Cerbery, jen odlehčené, aby nasimulovali hmotnost novinky. Ta z klidu na stovku zrychlí za něco málo nad 4 s a přijde na 90.000 liber (2,7 milionu korun). Krátce po výstavě v Goodwoodu se objeví i v londýnském Earls Court. Znovuzrozená značka totiž slaví sedmdesátiny, co na tom, že s přerušenou historií?

Nová továrna TVR vzniká v Blaenau Gwent v blízkosti chystaného Circuit of Wales, ta v Blackpoolu totiž už nestojí, za vlády Nikolaje Smolenského padla k zemi. Komplex má být plně funkční do dvanácti měsíců. Produkce se rozběhne záhy poté a první vozy dostanou klienti do konce roku 2018.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - 3_diamanty
5. 6. 2017 16:34
Re: Dobré zprávy
super sprava... hadam naj v tomto automobilovom roku zatial :yes:

este pozdvihnut lotus a britske sportiaky budu casom snad opat na vyslni :yes:
Avatar - Barrichello
5. 6. 2017 16:05
Dobré zprávy
ožívá další britská legenda :yes: :yes:

A bude mít správný motor >:-[] :yes: