Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

U Opelu padají hlavy: Karl-Friedrich Stracke odvolán

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Automobilka s bleskem ve znaku je stále v krizi a to vždy a všude znamená, že padají hlavy. Současnou situaci odnesl nejvyšší muž: Karl-Friedrich Stracke

Prezident General Motors Europe a generální ředitel divize Opel/Vauxhall Karl-Friedrich Stracke odstoupil 12. července ze své funkce. Evropské záležitosti koncernu General Motors tedy dostal zatím na starosti Steve Girsky, dosavadní předseda dozorčí rady Opelu. Nyní se z něj stal úřadující šéf, společnost totiž bude hledat náhradu.

Stracke, kterému je v současnosti 56 let, vykonával také post předsedy správní rady rüsselsheimské automobilky Adam Opel AG. Vedl kroky potřebné k tomu, aby byla divize Opel/Vauxhall zisková a tento trend se i přes masivní evropský hospodářský pokles v blízké budoucnosti mělo podařit udržet. Povedlo se? Dle oficiálních prohlášení by se mohlo zdát, že ano.

„Karl Stracke pracoval neúnavně pod velkým tlakem, aby společnost stabilizoval a my nyní budeme moci stavět na jeho úspěchu.“, prohlásil šéf koncernu GM Dan Akerson. Sám Stracke k tomu řekl: „Opouštím svou aktuální pozici s vědomí, že Opel/Vauxhall má skvělou budoucnost. Těším se na přijímání nových výzev.“

Stracke totiž z GM neodchází, bude pověřen blíže neurčenými speciálními úkoly a zodpovídat se bude přímo Akersonovi. Bude také svolána dozorčí rada Opelu, aby jmenovala nového prozatímního předsedu.

Hospodářské výsledky firmy pochopitelně nejsou tak růžové, jak by se mohlo na první pohled zdát. Vždyť od roku 1999 prodělala 16,4 miliardy dolarů, což v současnosti odpovídá částce 341,2 miliardy korun. Až do roku 2015 se navíc její situace nezlepší, protože do té doby platí smlouva zakazující uzavírání továren.

Pokud by se ovšem Girskymu povedlo dosáhnout aspoň nějakých pozitivních výsledků, pomůže mu to v kariérním postupu v rámci celého koncernu General Motors. Kdo ví, třeba po nějaké době nahradí ve funkci Dana Akersona. Ale to jsou zatím jen čiré spekulace.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
14. 7. 2012 13:07
Re: Krize s nejlepsim autem jake kdy Opel vyrobil ...
v novinkach je tam pridane nove video na youtube a to mluvi za vse ... chce to cist celou recenzi az dolu :-) ale i kdyby to bylo "jen" subjektivni, tak ta recenze mluvi vic nez o problemu samotnem, ktery muze mit kazde auto, o problemu v pristupu Opelu k zakaznikovi.
13. 7. 2012 20:38
Re: Krize s nejlepsim autem jake kdy Opel vyrobil ...
Jen jestli je to všechno pravda, "vrzání" je dost mlhavý a subjektivní pojem. Internetová hospoda snese hodně.
13. 7. 2012 18:12
Krize s nejlepsim autem jake kdy Opel vyrobil ...
bodejt by Opel nebyl v krizi, zatim se totiz jeste nenaucil zakladni klic k uspechu - zakaznik na prvnim miste. [odkaz]
13. 7. 2012 16:38
Re: AMPERA
To právě nevím, konrétně se o todle nezajímám, akorát jsem se tady párkrát čekl, kdo kolik strádá (strádala Toyota a o mazdě nemluvě). Mají-li zisk, tak je to dobře.
13. 7. 2012 15:23
Re: AMPERA
A jaký mají letos zisk, dávno po zemětřesení, zisk Honda, Mazda, Mitsubishi,Nissan,Suzuki ?