Ubco FRX1 představuje jeden z nejlehčích terénních motocyklů současnosti
Ubco FRX1 s čistě elektrickým pohonem má spojovat to nejlepší ze světa horských kol a terénních motocyklů. Mezi hlavní přednosti tohoto stroje díky tomu patří skutečně velmi nízká hmotnost.
Společnost Ubco Bikes se sídlem na Novém Zélandu vznikla původně s cílem nabídnout vysloveně pracovní motocykl s elektrickým pohonem. Tento cíl byl dosažen prostřednictvím modelu 2x2 s pohonem předního i zadního kola. Ubco FRX1 pak představuje nejen vedle svého staršího příbuzného mnohem zábavnější stroj, který vznikl pro čirou radost z jízdy v terénu.
Díky svému pohonnému ústrojí a jeho výkonům stojí FRX1 nejen z pohledu legislativy na podobné úrovni jako současné stopětadvacítky se spalovacími motory. Konstrukcí rámu a především svou hmotností má velmi blízko k elektrickým horským kolům, ale na rozdíl od nich není vybaven pedály a má jen motocyklové stupačky.
Ubco FRX1 je tedy terénním motocyklem s elektrickým pohonem. Základem tohoto sympatického stroje je trubkový rám z hliníkové slitiny, v němž je zavěšena baterie a pouzdro elektromotoru, které je rovněž nosnou součástí, k níž je připevněna kyvná vidlice zadního kola.
Pohonnou jednotkou modelu FRX1 je kapalinou chlazený elektromotor o výkonu 15 kW, který bez převodovky pouze prostřednictvím řetězu roztáčí zadní kolo. Motocykl o hmotnosti pouhých 60 kg může dosahovat maximální rychlosti kolem 80 km/h.
Lithium-iontová baterie s kapacitou 2,2 kWh má umožnit dojezd kolem 100 km. Stavitelný systém rekuperace kinetické energie může navýšit kapacitu baterie až o 10 procent. Dobíjení na plnou kapacitu prostřednictvím domácí nabíječky má trvat kolem šesti hodin.
Společnost Ubco Bikes v současnosti prostřednictvím svého webu přijímá na model FRX1 předobjednávky. Pro evropský trh je jeho základní cena stanovena na 8999 Eur, což je zhruba 230.000 Kč.
Zdroj: Ubco Bikes