Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Damon Hypersport překvapí svými výkony a zaujme asistenčními systémy

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 1. 2020 • 18:53
12
2
Zobrazit náhledy (12)
Damon Hypersport Damon Hypersport Damon Hypersport Damon Hypersport Damon Hypersport Damon Hypersport Damon Hypersport

Damon Hypersport míří do stále početnější kategorie supersportovních silničních motocyklů s čistě elektrickým pohonem. Vedle svých konkurentů vyniká především prvky aktivní bezpečnosti.

Společnost Damon Motors Inc se sídlem v kanadském Vancouveru představila veřejnosti Damon Hypersport v rámci veletrhu CES, pořádaného v první polovina ledna roku 2020 v Las Vegas. Elektrický motocykl zde skutečně zaujal a především díky svým asistenčním systémům získal Best of Innovations Awards.

Na první pohled se zástupce značky Damon neliší od většiny konvenčních silničních motocyklů. Především díky předním partiím své kapotáže spolu s řešením světlometů se přibližuje stylu moderních italských supersportů na dvou kolech.

Pohon modelu Hypersport zajišťuje elektromotor s nejvyšším výkonem 147 kW (200 k), což je na podobné úrovni jako u většiny dnešních supersportovních motocyklů se zážehovými motory o objemu kolem jednoho litru. Těm se má stroj, jehož pohotovostní hmotnost se má pohybovat pod 226 kg, což je poměrně příznivá hodnota nejen pro elektrický motocykl, přibližovat i svými jízdními výkony.

Damon Hypersport má akceleraci z 0 na 96 km/h zvládnout za méně než 3,0 s a jeho maximální rychlost se má pohybovat kolem 320 km/h. Kapalinou chlazená baterie s kapacitou 20 kWh má stát za dojezdem kolem 320 km v dálničním provozu a až přes 480 km v městském provozu. Dobití na plnou kapacitu přitom může trvat jen tři hodiny.  

Vedle svého vzhledu či pohonného systémů a jízdních výkonů přitahuje Damon Hypersport pozornost i díky systému s označením CoPilot. Ten za pomoci kamer, radarů a dalších senzorů neustále monitoruje okolí motocyklu a v reálném čase může sledovat až 64 různých objektů. V případě hrozícího nebezpečí je jezdec varován prostřednictvím LED signalizace na čelním štítku a také vibracemi v rukojetích řídítek. Klasická zpětná zrcátka pak nahrazuje kamera na zádi, z níž je obraz přenášen do displeje v přístrojovém štítu.

Mezi další zajímavé prvky ve výbavě pak patří i funkce pojmenovaná Shift, která má umožnit změnu pozice za řídítky i během jízdy. Za touto schopností má stát elektricky stavitelný čelní štít, řídítka, stupačky a sedlo. Ve výsledku pak má tedy záležet na samotném jezdci, zda zalehne za maximálně dolů spuštěná řídítka a stupačky posune dozadu pro co nejsportovnější jízdu nebo zvolí vzpřímenou cestovní pozici.

Damon Hypersport byl uveden na trh nejprve v úvodní limitované edici Premier, v níž má vzniknout pouze 25 exemplářů, pyšnících se komponenty odpružení značky Öhlins a brzdovým systémem Brembo. Toto provedení s cenou 40.000 amerických dolarů (zhruba 910.000 Kč) již byl vyprodáno. Následovat jej však bude verze HS s méně exkluzivním podvozkem a sympatičtější cenou 24.995 amerických dolarů (kolem 570.000 Kč).

Zdroj: Damon Motors Inc

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - kari.laz
20. 1. 2020 11:14
Re: jojo, všechno fajn
Lidé, co jezdí takovéhle motorky a ne jen takové, tak nechtějí žádné systémy, maximálně ABS a to ještě musí být hodně dobře nastavené, aby zasahovalo jen opravdu v krizi. Na enduru samozřejmě úplně vypínatelné, jinak v terénu nic neubrzdíš. A už vidím, jak se prosmýkávají mezi auty v dopravě a motorka jim vrní, že žena řidička by měla 116 orgasmů při průjezdu středního města. Prostě další nesmysl pro lidi, co jim "řízení nic neříká"
Avatar - fostek
20. 1. 2020 10:40
jojo, všechno fajn
i ta váha.OK!
Akorát si nemyslím, že lidi, co jezděj na 200PS motorce, co se jmenuje "Hypersport" potřebujou asistenční systém aby jim sledoval okolí a když už je zle navíc vrněl do ridítek. :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku