Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Damon Hypersport překvapí svými výkony a zaujme asistenčními systémy

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 1. 2020 • 18:15
12
2
Zobrazit náhledy (12)
Damon Hypersport Damon Hypersport Damon Hypersport Damon Hypersport Damon Hypersport Damon Hypersport Damon Hypersport

Damon Hypersport míří do stále početnější kategorie supersportovních silničních motocyklů s čistě elektrickým pohonem. Vedle svých konkurentů vyniká především prvky aktivní bezpečnosti.

Společnost Damon Motors Inc se sídlem v kanadském Vancouveru představila veřejnosti Damon Hypersport v rámci veletrhu CES, pořádaného v první polovina ledna roku 2020 v Las Vegas. Elektrický motocykl zde skutečně zaujal a především díky svým asistenčním systémům získal Best of Innovations Awards.

Na první pohled se zástupce značky Damon neliší od většiny konvenčních silničních motocyklů. Především díky předním partiím své kapotáže spolu s řešením světlometů se přibližuje stylu moderních italských supersportů na dvou kolech.

Pohon modelu Hypersport zajišťuje elektromotor s nejvyšším výkonem 147 kW (200 k), což je na podobné úrovni jako u většiny dnešních supersportovních motocyklů se zážehovými motory o objemu kolem jednoho litru. Těm se má stroj, jehož pohotovostní hmotnost se má pohybovat pod 226 kg, což je poměrně příznivá hodnota nejen pro elektrický motocykl, přibližovat i svými jízdními výkony.

Damon Hypersport má akceleraci z 0 na 96 km/h zvládnout za méně než 3,0 s a jeho maximální rychlost se má pohybovat kolem 320 km/h. Kapalinou chlazená baterie s kapacitou 20 kWh má stát za dojezdem kolem 320 km v dálničním provozu a až přes 480 km v městském provozu. Dobití na plnou kapacitu přitom může trvat jen tři hodiny.  

Vedle svého vzhledu či pohonného systémů a jízdních výkonů přitahuje Damon Hypersport pozornost i díky systému s označením CoPilot. Ten za pomoci kamer, radarů a dalších senzorů neustále monitoruje okolí motocyklu a v reálném čase může sledovat až 64 různých objektů. V případě hrozícího nebezpečí je jezdec varován prostřednictvím LED signalizace na čelním štítku a také vibracemi v rukojetích řídítek. Klasická zpětná zrcátka pak nahrazuje kamera na zádi, z níž je obraz přenášen do displeje v přístrojovém štítu.

Mezi další zajímavé prvky ve výbavě pak patří i funkce pojmenovaná Shift, která má umožnit změnu pozice za řídítky i během jízdy. Za touto schopností má stát elektricky stavitelný čelní štít, řídítka, stupačky a sedlo. Ve výsledku pak má tedy záležet na samotném jezdci, zda zalehne za maximálně dolů spuštěná řídítka a stupačky posune dozadu pro co nejsportovnější jízdu nebo zvolí vzpřímenou cestovní pozici.

Damon Hypersport byl uveden na trh nejprve v úvodní limitované edici Premier, v níž má vzniknout pouze 25 exemplářů, pyšnících se komponenty odpružení značky Öhlins a brzdovým systémem Brembo. Toto provedení s cenou 40.000 amerických dolarů (zhruba 910.000 Kč) již byl vyprodáno. Následovat jej však bude verze HS s méně exkluzivním podvozkem a sympatičtější cenou 24.995 amerických dolarů (kolem 570.000 Kč).

Zdroj: Damon Motors Inc

Související články

Témata
Avatar - kari.laz
20. 1. 2020 11:14
Re: jojo, všechno fajn
Lidé, co jezdí takovéhle motorky a ne jen takové, tak nechtějí žádné systémy, maximálně ABS a to ještě musí být hodně dobře nastavené, aby zasahovalo jen opravdu v krizi. Na enduru samozřejmě úplně vypínatelné, jinak v terénu nic neubrzdíš. A už vidím, jak se prosmýkávají mezi auty v dopravě a motorka jim vrní, že žena řidička by měla 116 orgasmů při průjezdu středního města. Prostě další nesmysl pro lidi, co jim "řízení nic neříká"

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud