Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Unikátní silniční BMW 3.0 CSL, které měl Hans-Joachim Stuck jako služebák, je na prodej

Dominik Kovář Dominik Kovář 29. 11. 2022 • 22:41
12
Zobrazit náhledy (12)
BMW 3.0 CSL BMW 3.0 CSL BMW 3.0 CSL BMW 3.0 CSL BMW 3.0 CSL BMW 3.0 CSL BMW 3.0 CSL

BMW si připravilo na oslavu 50 let sportovní divize M návrat legendárního modelu BMW 3.0 CSL v moderním kabátu. Jeden z původních “batmobilů” je nyní navíc na prodej.

BMW s modelem 3.0 CSL v sedmdesátých letech kralovalo závodním okruhům. Jedním z nejúspěšnějších pilotů za volantem “Batmobilu” byl Hans-Joachim Stuck, svého času také pilot formule 1 a dvojnásobný vítěz Le Mans s konkurenčním Porsche.

Aby se mohla automobilka se svým modelem 3.0 CSL zúčastnit mezinárodních závodů, bylo potřeba vytvořit homologovanou silniční verzi. Vzniklo 167 kusů a jeden z nich řídil právě Hans-Joachim Stuck, který měl vůz od továrny vypůjčený pro osobní účely.

Video se připravuje ...

Při rozhovorech se Stuck vyjádřil, že řídit tento vůz mu dávalo pocit, jako by byl součástí samotného stroje. Německý závodník měl vozidlo pouze rok, aby poté bylo prodáno bývalému účastníkovi Světového poháru v alpském lyžování, Němci Christianovi Neureutherovi. Od té doby vystřídal tento původně testovací kousek divize M několik dalších majitelů, aby nakonec skončil na Britských ostrovech.

Konkrétní model z roku 1974 už prošel evolucí, která zvýšila výkon třílitrového řadového šestiválce z původních 170 na 200 koní. Dvoudílné zadní křídlo bylo natolik účinné, že se ho v evoluční verzi rozhodli v BMW ještě vyztužit pro lepší stabilitu při vyšších rychlostech. Z celkových 167 kusů je modernizovaných pouze 57. Poslední “Batmobil” 3.0 CSL sjel z výrobní linky v roce 1975.

V roce 1995 prošel konkrétní kus pravděpodobně největší ozdravnou kůru za svou téměř padesátiletou existenci. Tehdejší majitel Yannick Bernat pověřil německého odborníka na modely CSL Dietera Tögela, aby provedl celkovou rekonstrukci vozu. Při výměně předního blatníku, spoileru, tlumičů, zadního nárazníku a několika dalších komponent tak byly použity pouze originální díly. Úpravou prošel také motor, který byl z továrních 200 koní nově naladěný na 230 koní, o což se postarala Alpina, dlouhodobý partner a úpravce vozů BMW.

Jedná se tak o pravděpodobně nejunikátnější BMW 3.0 CSL. Jeden z 57 kusů evoluční verze používaný německou automobilovou legendou Hans-Joachimem Stuckem a s upraveným motorem od Alpiny. Jeho prodejní cena se nyní může bez nadsázky pohybovat okolo 5 milionů korun. Je to hodně nebo málo? To záleží na tom, jak moc milujete BMW, potažmo automobilovou historii.

Doporučujeme

Témata