Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ural Transsib: Luxus pro cesty za dobrodružstvím

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Irbitský motocyklový závod si pro příznivce svých motocyklů s postranním vozíkem připravil exkluzivní limitovanou edici, kterou inspirovala nejdelší železniční trať na světě.

Stroje značky Ural si zachovávají klasicky vzhled a působí poměrně archaicky, i když jejich pohonné jednotky a podvozky využívají řadu moderních komponentů od elektronického vstřikování paliva přes tlumiče Sachs až po brzdy Brembo.

Základem všech modelů značky Ural je ovšem stále robustní trubkový rám a vzduchem chlazený dvouválec o objemu 749 cm3 se vstřikováním paliva, disponující výkonem 30,1 kW (41 k) při 5500 min-1 a točivým momentem 57 N.m při 4300 min-1. Převodovka má vždy čtyři rychlosti a zpátečku.

Značka Ural již tradičně nabízí atraktivní limitované edice a nejnovější z nich byla inspirována Transsibiřskou magistrálou. Ta spojuje Moskvu s Vladivostokem a s délkou 9288 km je nejdelší železniční tratí na světě. Navíc se na její trase musí vlaky vypořádat s teplotami od −40 °C do 40 °C.

Ural Transsib je právě těmito vlaky a jejich osobními vagony 1. třídy inspirován, což se vedle samotného názvu odráží i ve vzhledu a výbavě motocyklu s postranním vozíkem, jehož základem je standardní model Ural cT. To znamená, že díky klasické teleskopické vidlici Marzocchi a 18palcovým kolům s pneumatikami Heidenau K28 se jedná o stroj vhodný především k silničnímu použití.

Specifickým poznávacím znamením limitované edice Transsib je její barevné provedení, kdy zelenou barvu doplňuje žlutý pruh. Tato kombinace odpovídá již zmíněným vlakům, i když na motocyklu s vozíkem je výrazně zářivější a přitažlivější.

Transsibiřské vlaky se staly inspirací i pro jemný hnědý odstín sedla řidiče i anatomického sedadla v postranním vozíku a doplňků, zvyšujících komfort cestování s tímto strojem, mezi něž patří opěrka hlavy spolujezdce, čalouněné područky, kufry typu Baraholka po stranách vozíku a plachta, kterou se lze zipem uzavřít uvnitř vozíku podobně jako v kajaku.

Ural Transsib je stejně jako jeho železniční vzor připraven i na nízké teploty a díky tomu má spolujezdec v postranním vozíku k dispozici vak z kožesiny, který přesně kopíruje tvar vnitřního prostoru. Tento vak je vyroben v Tyrolsku dodavatelem, specializujícím se na výbavu pro horolezectví.

Kromě nohou bude mít posádka modelu Transsib díky svému stroji v teple i ruce, protože součástí jeho výbavy jsou i dva páry vyhřívaných bateriový rukavic v pánském i dámském provedení a velikostech XS až XXL.

Poslední specialitou této výjimečné limitované edice motocyklu značky Ural je kanystr usazeny na zádi postranního vozíku. Ten v sobě totiž ukrývá něco pro zahřátí posádky.

Ural Transsib představuje skutečně výjimečné zboží nejen díky svému vzhledu a výbavě, ale i skutečnosti, že pro celou Evropu vznikne jen 20 exemplářů. Zastoupení značky pro český trh tuto tříkolovou exkluzivitu nabízí za 429.000 Kč.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
11. 10. 2018 10:52
Re: Ural
nejlepší byly Uraly v 80. letech v Německu. To do nich tehdejší dealer montoval motor R80 BMW
11. 10. 2018 09:48
Základem je ...
...Základem všech modelů značky Ural je ovšem stále robustní trubkový rám a vzduchem chlazený dvouválec...

- jinými slovy, základem značky Ural je i v 21. století stále motocykl BMW R71 ze 40. let století minulého >:D >:D
Avatar - Barrichello
11. 10. 2018 09:28
Re: Ural
Haha, zajímavý že to vyváží i do USA.

Ale já zpoměl že v Rusku nic nedělaj a neumí vyrobit matičku. Škoda že mi ted přišla obývací stěna, čekal sem polsko a ono výrobce Almaz LLZ, Russia >:D >:D
Avatar - Panamira
11. 10. 2018 09:18
Ural
Po prvním ujetí (kochačce) tisíc km, po odpadnutí šroubků, poloviční hmotnost. Zkušenost ;-)