Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ural už má taky elektrickou motorku a nechal jí i klasický postranní vozík

Ural elektrický prototyp
Ural elektrický prototyp
Ural elektrický prototyp
Ural elektrický prototyp
10 Fotogalerie
Ural je další tradiční motocyklovou značkou, kterou zlákalo vábení elektrického pohonu. Výsledkem je prototyp, který spojuje elektromotor s typickým vzhledem a především konstrukcí podvozku strojů této značky.

Charakteristické poznávací znamení motocyklů značky Ural v podobě vzduchem chlazeného dvouválce vyměnil prototyp, který je výsledkem spolupráce mezi mateřským podnikem, severoamerickým zastoupením značky a kalifornskými společnostmi ICG a Zero Motorcycles, za elektromotor a baterie.

Základem prototypu je sériový model cT bez pohonu kola postranního vozíku, u nějž byla zachována konstrukce podvozku i typický vzhled včetně tvaru palivové nádrže. Původní pohonnou jednotku ovšem nahradil elektromotor s bateriemi od výrobce elektrických motocyklů Zero Motorcycles.

Zástavbu elektrického pohonného ústrojí do podvozku motocyklu s postranním vozíkem provedla společnost ICG a výsledkem je stroj, který je nyní testován přímo v režii značky Ural.

Elektrický prototyp je osazen elektromotorem disponujícím výkonem 45 kW (61 k) a točivým momentem 110 N.m. Tyto hodnoty míří přímo k zadnímu kolu a potřebnou energii zajišťují baterie s kapacitou 19,5 kWh. Podle oficiálních materiálů je stroj osazen vestavěnou nabíječkou s výkonem 1,3 kW, umožňující ze severoamerické standardní sítě 115V/15A dobití na 95 % zhruba za 13 hodin.

Ural cT s elektromotorem a bateriemi má hmotnost 373 kg a pro srovnání lze zmínit, že sériový model cT se svým standardním dvouválcem má provozní hmotnost 337 kg. Při testech elektrického prototypu bylo dosaženo nejvyšší rychlosti 140 km/h, ale jako ideální vrchol je uváděno 105 km/h. Dojezd na jedno nabití má být kolem 165 km/h a při použití novějších baterií s kapacitou 21,6 kWh má být kolem 200 km.

Prototyp elektřinou poháněného motocyklu Ural s postranním vozíkem prozatím slouží pouze k ověření technických postupů, jízdních vlastností i výkonů a nyní i reakcí veřejnosti. Na severoamerické půdě mají probíhat předváděcí akce, které přinesou přímou zpětnou vazbu.

V případě pozitivních reakcí zákazníků a jejich zájmu o pořízení takového stroje se můžeme dočkat i odvozeného sériového modelu. Podle oficiálních materiálů značky Ural se výroba může rozběhnout zhruba za 24 měsíců od jejího schválení. Samozřejmostí má přitom být použití nejnovější generace baterií s vyšší kapacitou pro zajištění co nejlepších jízdních výkonů.