Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tomu se říká revoluce! Elektrický Harley-Davidson LiveWire v sériové podobě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Harley-Davidson se připravuje na vstup mezi výrobce elektřinou poháněných motocyklů. Model LiveWire již prezentuje v podobě, v níž jej hodlá nabídnout zákazníkům.

Harley-Davidson představil koncept elektřinou poháněného motocyklu LiveWire v roce 2014 a ten se tehdy bez diskuzí stal největším jednostopým překvapením sezony. Americký výrobce tradičních vidlicových dvouválců se s ním zařadil mezi průkopníky.

Původní projekt LiveWire rozhodně zaujal a byl přijat poměrně pozitivně i díky tomu, že jeho design prakticky ničím neodkazoval na konvenční modely značky. Harley-Davidson tento stroj využil k získání názoru od potenciálních zákazníků. Ti si jej mohli v letech 2014 a 2015 vyzkoušet v rámci projektu LiveWire Experience na severoamerické i evropské půdě.

Harley-Davidson na vývoji svého čistě elektřinou poháněného motocyklu v následujících letech v tichosti pracoval a občas se objevily neoficiální informace o uvedení sériového modelu. Ty samotná značka potvrdila v létě letošního roku, když v červenci představila svůj plánu růstu Nové směry pro Harley-Davidson.

V rámci této strategie uvede Harley-Davidson svůj první elektrický motocykl LiveWire na severoamerický i evropský trh v roce 2019. V podobě, v níž má zamířit do sériové výroby, se však tento model představil již nyní návštěvníkům veletrhu EICMA 2018, i když bez detailnějších technických specifikací, jejichž zveřejnění se máme dočkat v lednu 2019.

Harley-Davidson LiveWire v podobě pro sériovou výrobu působí na prvním pohled dojmem, že se od původního konceptu liší jen barevným provedením, ale ve skutečnosti pouze zachoval hlavní linie jeho koncepce i vzhledu a prakticky vše je na něm nové.

Přepracování se dočkal rám i kryt akumulátoru a elektromotoru s permanentním magnetem, umístěného ve spodní části rámu a roztáčejícího zadní kolo prostřednictvím ozubeného řemene. Harley-Davidson prozatím k pohonnému ústrojí uvádí, jen informace o nabíjení.

Motocykl bude vybaven vestavěnou nabíječkou a má být možné jej dobíjet z většiny běžných zásuvek. Vedle tohoto řešení má být navíc možné využít i výkonnějších nabíjecích stanic se severoamerickým konektorem SAE J1772 (USA) nebo mezinárodním konektorem CCS2 – IEC typ 2.

Kromě přepracovaného rámu a změn v oblasti pohonného ústrojí se LiveWire pro sériový výrobu od původního konceptu liší i komponenty podvozku v čele s odpružením značky Showa a brzdovým systémem Brembo. Přepracování se dočkal i design, kdy hlavní světlomet doplnila decentní kapotáž a původně jednomístný koncept se změnil v řešení se stupňovitým dvoumístným sedlem.

Harley-Davidson LiveWire se stane prvním z širokého portfolia elektrických strojů své značky bez spojky s jednoduchým ovládáním „twist and go“, které svému jezdci mimo jiné nabídne i sedm jízdních režimů. Harley-Davidson pak ještě v oficiálních materiálech vyzdvihuje naladění převodů mezi motorem a hnacím řemen na podmanivý zvuk, jehož výška a intenzita postupně roste.

Podle starších zpráv značky Harley-Davidson z léta letošním roku na model LiveWire navážou další modely, do roku 2022 budou v nabídce i elektrické motocykly s nižší hmotností a výkonem, které umožní nové jízdní zážitky a přitáhnou nové jezdce.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - JohnST
10. 11. 2018 22:36
HD
Uplne, ze blbe rozhodnutie. >:-[] :no:
10. 11. 2018 19:17
elektro motorka
Harley Davidson je moje oblíbená značka, nedávno jsem si dokonce splnil sen a jednu si koupil z [odkaz] , ale nějak si nedovedu představit, že bych ji měl na elektrický pohon. Ten zvuk klasického spalovacího motoru je podle mě právě to, co většinu řidičů na těchto motocyklech oslovuje.
Avatar - CHerokee
10. 11. 2018 17:20
Re: Quo vadis H-D?
Jj, souhlas.
Avatar - kari.laz
10. 11. 2018 10:14
Re: Quo vadis H-D?
Naštěstí motorky jako Harley, nebo indian nestárnou, ba dokonce zrajíjak víno. Takže pokud se H-D vydá tímto směrem, doporučuji si těch současných vážit o to víc.
Avatar - CHerokee
10. 11. 2018 10:08
Quo vadis H-D?
Harleyi se nedaří prodeje, odvrátil se od tradic, zrušil Dynu, nedělá ani jeden chopper a teď investují do této kraviny.... zůstávám u své vymazlené WideGlide, poslední svého druhu.