Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motocykly Ural potkala jedna z největších změn v jejich historii

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Irbitský motocyklový závod si pro modelový rok 2019 připravil několik důležitých novinek v technice svých motocyklů s postranním vozíkem. Příznivci jejich tradičního vzhledu a předností mohou ovšem zůstat naprosto klidní.

Stroje značky Ural si zachovávají klasicky vzhled a působí poměrně archaicky, i když jejich pohonné jednotky a podvozky využívají řadu moderních komponentů od elektronického vstřikování paliva přes tlumiče Sachs až po brzdy Brembo.

Pro modelový rok 2019 se v případě vzhledu nemají odehrávat žádné zásadní změny, ale v oblasti pohonné jednotky už je situace výrazně odlišná. Srdcem motocyklů značky Ural bude i nadále vzduchem chlazený plochý dvouválec, ale v důkladně přepracované podobě, jejímž cílem je lepší chlazení a vyšší životnost.

Hlavní změny v oblasti hlav válců mají stát za zlepšením účinnosti spalování a následného odvodu výfukových plynů. K vylepšení zmíněného chlazení pak mají přispívat nová větší chladící žebra na válcích.

V souvislosti s životností jsou pak zmiňovány nové písty, které budou nyní odlévány ze slitiny NASA388, tvořené hliníkem a křemíkem. Ty mají vynikat tepelnou odolností.

Další novinky se týkají úprav systému vstřikování paliva s cílem zlepšení odezvy na práci s plynovou rukojetí a úpravy se týkají i palivového čerpadla v nádrži a zlepšení regulace otáček na volnoběh. Mezi novinky, které souvisí s pohonnou jednotkou, pak patří i přepracovaný olejový okruh a větší olejová vana.

Po všech provedených úpravách má dvouválec značky Ural i nadále objem 749 cm3. Nejvyšší výkon 30,1 kW (41 k) při 5500 min-1 a točivý moment 57 N.m při 4300 min-1 zůstávají podle dostupných informací beze změny.

Kromě úprav motoru se může Ural pro modelový rok 2019 pochlubit ještě novými koly. Ta jsou díky novému provedení nábojů mezi sebou plně zaměnitelná a mají nové odolnější ráfky.

Novinky ohledně pohonné jednotky motocyklů značky Ural jsou prozatím prezentovány prostřednictvím severoamerického zastoupení značky. To uvádí, že první stroje budou na severoamerickém trhu k dispozici od ledna příštího roku s cenou od 16.999 amerických dolarů (zhruba 390.000 Kč).

V souvislosti s odhalením novinek pro modelový rok 2019 pak lze ještě připomenout, že v letošním roce byla ukončena výroba modelu Ural Retro, u nějž jako u jediného byla používána přední teleskopická vidlice Marzocchi. V současnosti jsou již jen doprodávány skladové zásoby a pro evropský trh je k dispozici méně než 20 exemplářů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Barrichello
7. 11. 2018 15:21
Re: Vidíte to taky jo?
Prosimtě v Rusku neumí vyrobit matičku, nic nevyváží a zastoupení v USA je určitě jen pračka peněz pro mafii. A motor je přeci původní BMW z roku 1942, dodnes tam není jiná ani jedna matička.

Jak tvrdí místní borci >:D >:D
Avatar - Stejsn
7. 11. 2018 13:01
Vidíte to taky jo?
Změny v technice, aby se zlepšila životnost, chlazení, odezva na plyn. Ne emise, spotřeba, ekozátěž. To je ten podstatný rozdíl. :yes: