Motocykly Ural potkala jedna z největších změn v jejich historii
Stroje značky Ural si zachovávají klasicky vzhled a působí poměrně archaicky, i když jejich pohonné jednotky a podvozky využívají řadu moderních komponentů od elektronického vstřikování paliva přes tlumiče Sachs až po brzdy Brembo.
Pro modelový rok 2019 se v případě vzhledu nemají odehrávat žádné zásadní změny, ale v oblasti pohonné jednotky už je situace výrazně odlišná. Srdcem motocyklů značky Ural bude i nadále vzduchem chlazený plochý dvouválec, ale v důkladně přepracované podobě, jejímž cílem je lepší chlazení a vyšší životnost.
Hlavní změny v oblasti hlav válců mají stát za zlepšením účinnosti spalování a následného odvodu výfukových plynů. K vylepšení zmíněného chlazení pak mají přispívat nová větší chladící žebra na válcích.
V souvislosti s životností jsou pak zmiňovány nové písty, které budou nyní odlévány ze slitiny NASA388, tvořené hliníkem a křemíkem. Ty mají vynikat tepelnou odolností.
Další novinky se týkají úprav systému vstřikování paliva s cílem zlepšení odezvy na práci s plynovou rukojetí a úpravy se týkají i palivového čerpadla v nádrži a zlepšení regulace otáček na volnoběh. Mezi novinky, které souvisí s pohonnou jednotkou, pak patří i přepracovaný olejový okruh a větší olejová vana.
Po všech provedených úpravách má dvouválec značky Ural i nadále objem 749 cm3. Nejvyšší výkon 30,1 kW (41 k) při 5500 min-1 a točivý moment 57 N.m při 4300 min-1 zůstávají podle dostupných informací beze změny.
Kromě úprav motoru se může Ural pro modelový rok 2019 pochlubit ještě novými koly. Ta jsou díky novému provedení nábojů mezi sebou plně zaměnitelná a mají nové odolnější ráfky.
Novinky ohledně pohonné jednotky motocyklů značky Ural jsou prozatím prezentovány prostřednictvím severoamerického zastoupení značky. To uvádí, že první stroje budou na severoamerickém trhu k dispozici od ledna příštího roku s cenou od 16.999 amerických dolarů (zhruba 390.000 Kč).
V souvislosti s odhalením novinek pro modelový rok 2019 pak lze ještě připomenout, že v letošním roce byla ukončena výroba modelu Ural Retro, u nějž jako u jediného byla používána přední teleskopická vidlice Marzocchi. V současnosti jsou již jen doprodávány skladové zásoby a pro evropský trh je k dispozici méně než 20 exemplářů.