Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motocykly Ural potkala jedna z největších změn v jejich historii

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 6. 11. 2018
21
2
Zobrazit náhledy (21)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Irbitský motocyklový závod si pro modelový rok 2019 připravil několik důležitých novinek v technice svých motocyklů s postranním vozíkem. Příznivci jejich tradičního vzhledu a předností mohou ovšem zůstat naprosto klidní.

Stroje značky Ural si zachovávají klasicky vzhled a působí poměrně archaicky, i když jejich pohonné jednotky a podvozky využívají řadu moderních komponentů od elektronického vstřikování paliva přes tlumiče Sachs až po brzdy Brembo.

Pro modelový rok 2019 se v případě vzhledu nemají odehrávat žádné zásadní změny, ale v oblasti pohonné jednotky už je situace výrazně odlišná. Srdcem motocyklů značky Ural bude i nadále vzduchem chlazený plochý dvouválec, ale v důkladně přepracované podobě, jejímž cílem je lepší chlazení a vyšší životnost.

Hlavní změny v oblasti hlav válců mají stát za zlepšením účinnosti spalování a následného odvodu výfukových plynů. K vylepšení zmíněného chlazení pak mají přispívat nová větší chladící žebra na válcích.

V souvislosti s životností jsou pak zmiňovány nové písty, které budou nyní odlévány ze slitiny NASA388, tvořené hliníkem a křemíkem. Ty mají vynikat tepelnou odolností.

Další novinky se týkají úprav systému vstřikování paliva s cílem zlepšení odezvy na práci s plynovou rukojetí a úpravy se týkají i palivového čerpadla v nádrži a zlepšení regulace otáček na volnoběh. Mezi novinky, které souvisí s pohonnou jednotkou, pak patří i přepracovaný olejový okruh a větší olejová vana.

Po všech provedených úpravách má dvouválec značky Ural i nadále objem 749 cm3. Nejvyšší výkon 30,1 kW (41 k) při 5500 min-1 a točivý moment 57 N.m při 4300 min-1 zůstávají podle dostupných informací beze změny.

Kromě úprav motoru se může Ural pro modelový rok 2019 pochlubit ještě novými koly. Ta jsou díky novému provedení nábojů mezi sebou plně zaměnitelná a mají nové odolnější ráfky.

Novinky ohledně pohonné jednotky motocyklů značky Ural jsou prozatím prezentovány prostřednictvím severoamerického zastoupení značky. To uvádí, že první stroje budou na severoamerickém trhu k dispozici od ledna příštího roku s cenou od 16.999 amerických dolarů (zhruba 390.000 Kč).

V souvislosti s odhalením novinek pro modelový rok 2019 pak lze ještě připomenout, že v letošním roce byla ukončena výroba modelu Ural Retro, u nějž jako u jediného byla používána přední teleskopická vidlice Marzocchi. V současnosti jsou již jen doprodávány skladové zásoby a pro evropský trh je k dispozici méně než 20 exemplářů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Vidíte to taky jo?
| 7. 11. 2018
Prosimtě v Rusku neumí vyrobit matičku, nic nevyváží a zastoupení v USA je určitě jen pračka peněz pro mafii. A motor je přeci původní BMW z roku 1942, dodnes tam není jiná ani jedna matička.

Jak tvrdí místní borci >:D >:D
Avatar - Stejsn
Vidíte to taky jo?
| 7. 11. 2018
Změny v technice, aby se zlepšila životnost, chlazení, odezva na plyn. Ne emise, spotřeba, ekozátěž. To je ten podstatný rozdíl. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku