Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Útlum spalovacích motorů v Německu způsobí ztrátu mnoha pracovních míst

ČTK
Diskuze (65)

Počet pracovních míst, která bude nutné v Německu zrušit kvůli útlumu výroby aut se spalovacím motorem, v následujících letech přesáhne počet zaměstnanců, kteří budou v tomto odvětví odcházet do důchodu.

Ukazují to závěry studie, kterou dnes zveřejnil mnichovský institut Ifo. Vypracovat ji nechalo Německé sdružení automobilového průmyslu (VDA), které chce vědět, jaké dopady na zaměstnanost bude mít přechod k elektromobilitě.

"Čísla z výroby už nám ukazují, že pro elektromobily jsou zapotřebí úplně jiné díly než pro spalovací motory. Tato transformace se ale zatím plně nepromítla do počtu pracovních míst," upozornil Oliver Falck, který v Ifo vede středisko pro průmyslovou organizaci a nové technologie.

"Přechod k elektromobilitě je náročný úkol, zejména pro dodavatele v automobilovém průmyslu, kde působí hlavně středně velké firmy. Ve zbývající výrobě spalovacích motorů i u elektromobilů je důležité zachovat vysoce kvalifikovaná místa, a přitom nezastavit strukturální změny," řekl šéf institutu Ifo Clemens Fuest.

"Transformace, kterou lze očekávat u počtu zaměstnanců, odchod silných ročníků do důchodu zcela nevyřeší. Protože firmy už jsou si toho nesouladu vědomy, mají možnost v příznivé době zavést odpovídající opatření, jako je přeškolení nebo další školení," poznamenal Falck.

Institut Ifo odhaduje, že kolem 75.000 zaměstnanců ve výrobě v německém automobilovém sektoru do roku 2025 odejde do důchodu. Zhruba 39.000 z nich v současné době pracuje přímo ve výrobě aut, zbytek ve výrobě autodílů. Pokud ale do roku 2025 výroba aut se spalovacím motorem klesne tak, jak předpokládají současné plány na snížení emisí, pak přechod k elektrickým motorům zasáhne minimálně 178.000 zaměstnanců. Jsou to pracovníci ve výrobě, která je přímo či nepřímo závislá na spalovacích motorech. Z nich pak 137.000 přímo zaměstnává automobilový průmysl.

Studie také zjistila, že do roku 2030 odejde v odvětví do důchodu kolem 147.000 výrobních zaměstnanců, z nichž 73.000 je ve výrobě aut. V Německu je teď nejméně 215.000 pracovníků, kteří vyrábějí produkty se vztahem ke spalovacím motorům, a z nich pak zhruba 165.000 přímo zaměstnává automobilový průmysl.

Hodnota výrobních skupin, kterých se přechod k elektromobilitě přímo dotýká, už mezi roky 2015 a 2019 klesla o více než 22 miliard eur (přes 568 miliard Kč). To je pokles asi o 13 procent. Počet zaměstnanců, kteří se podílejí na výrobě, se ale snížil jen asi o dvě procenta, respektive o 8000 zaměstnanců. "Zachování paralelních výrobních struktur vyžadovalo i značný personál," doplnil Falck.

ČTK
Diskuze (65)

Doporučujeme

14. 5. 2021 22:14
Re: .... co začaly parní stroje, dokončí elektroauta....
A vy jste se vzal tady kde? Omylem přírody? Což by odpovídalo editaci vašeho příspěvku. Ano je zapotřebí třetí světová válka, aby se lidstvo ocistilo od podobných típků....
14. 5. 2021 22:07
Re: Úžasné úspory u EV
Akorát, že ti s tím kramem zakázou vjezd do podzemních parkovišť, při nehodě velká pravděpodobnost vzniceni článků a problematické uhaseni, blackouty na denním pořádku a furt se najdou posahanci tobě podobní 😁, budoucnost ve vodíku a v syntetických palivech, mix je ta správná cesta, bez zasadit strom a uděláš 100% pro přírodu, než že tady placas kraviny.... 😁
14. 5. 2021 22:02
Re: Ja ja
Budoucnost je ocasku ve vodíku a v syntetických palivech kapíšto? 😙
14. 5. 2021 21:46
Re: Ja ja
Kdyby každý pošahanec jakým jsi ty zasadil alespoň jeden strom,a zaplať pánbůh zatím vás moc není, tak by to bylo nejlepší co byste mohli pro ekologii udělat, než propagovat utopickou elektrofikaci, která nemá neomezené zdroje pro výrobu, není a nemůže být při výrobě uhlíkově neutrální tak jako je utopie výroba el. jen z obnovitelných zdrojů, o recyklaci baterií toho bylo už mnoho napsáno, není vyřešena a je finančně velmi náročná a opět je při tom velká uhlíková stopaproto drancování přírodních zdrojů. Zelení ekoteroriste, nekacejte stromy a místo toho jeden vysaďte, to je ta správná cesta, ju voe?
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2021 10:39
Re: Úžasné úspory u EV
Já jo = čemu si na tom že elektřina je alfou a omegou pro ropný paliva = nerozuměl ty?

Prostě zdražení elektřiny = se promítne stejně ať jezdíš
a) jen na elektřinu
b) na (stejnou) elektřinu PLUS ropu