Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Už jsme naživo viděli Škodu Vision RS. Známe rozměry i techniku! Je to plug-in hybrid.

Jiří Baborský Jiří Baborský 26. 9. 2018
6
29
Zobrazit náhledy (6)
Škoda Vision RS
Ještě před světovou premiérou na pařížském autosalonu jsme si exkluzivně naživo prohlédli studii Škoda Vision RS.

Jejím oficiálním posláním je naznačení budoucnosti sportovním modelů značky, proto ty výrazné spoilery, snížený podvozek a spousta karbonu na karoserii i v interiéru. Pro běžné motoristy je ale mnohem podstatnější, že ukazuje podobu nástupce Rapidu Spaceback. A jak přiznal sám šéfdesignér Oliver Stefani, když si odmyslíte všechny ty autosalonové parádičky a RS prvky, stojí před námi nový Rapid. O jeho jméně už bylo rozhodnuto, ale zatím jej Škoda drží pod pokličkou.

Kromě jiného jsme se dozvěděli přesné rozměry studie. Z nich lze odečtením pár centimetrů příslušejících spoilerům odvodit velikost chystaného kompaktního hatchbacků. Vision RS je dlouhý 4356 mm, široký 1810 mm a vysoký 1431 mm. V zádi čeká na náklad 430 litrů kufru, což je o 15 litrů víc než má současný spaceback a můžeme předpokládat, že produkční model se v tomto parametru nebude od konceptu moc lišit.

Na exteriéru nás zaujalo hned několik věcí. Prakticky kolmá, nízká příď s předsazenou karbonovou maskou a výrazně vystupujícím žebrováním. Auto opticky hodně prodlužuje a dává mu šťavnatý náboj.

Bok zdobí už tradiční ostrá hrana, kromě ní přitahovaly náš zrak ještě velmi tenké sloupky na obou koncích karoserie. Ten přední má stejnou tloušťku prakticky po celé své délce, což vůz sympaticky odlehčuje. Výhled z interiéru šikmo vpřed je díky tomu perfektní. Uvidíme, jestli si takový luxus dovolí i sériové provedení podléhající povinnosti nárazových testů.

Koncové svítilny rozvíjejí tvar použitý u karoqu a mají se stát poznávacím znamením všech škodovek příští generace. Stejně tak ostrá hrana, která je spojuje. Až k ní je u konceptu protažené zadní okno osazené stejně jako u Visionu X nápisem Škoda místo obvyklého kulatého loga. Nástupce rapidu si prolomené páté dveře má zachovat, nicméně nejspíš v trochu umírněné podobě.

Specialitou výstavního vozu jsou bezrámové dveře, které otevírají cestu do interiéru nové generace. Čtyři anatomické sedačky podélně oddělené masívním středovým tunelem jsou jen hříčkou designérů, stejně jako spoust karbonu a miniaturní volič převodovky. Základní architektura palubní deska ale odpovídá nástupci rapidu. Přístrojovka je štíhlá, útulně tvarovaná a uprostřed ní se hrdě tyčí samostatná obrazovek multimediálního systému. Ve stejném duchu se ponesou kabiny všech příštích škodovek.

Zaujala nás ještě do prostoru trčící madla dveří a velmi plastický sportovní volant s originálně pojatými ovládacími „válečky“, v obou případech si dokážeme představit aplikaci v produkčních škodovkách.

Dominantou světlé studie jsou obří dvacetipalcová kola, jejichž propracovaný design s karbonovými plochami mezi paprsky plní důležitou aerodynamickou funkci. Pomáhá odvádět teplo od brzd, ale hlavně přispívá k lepšímu obtékání karoserie – měření prý ukázalo snížení koeficientu odporu o cenných osm bodů. Designéři se nám svěřili, že by rádi prosadili toto funkční a současně elegantní řešení disků do sériové produkce především pro plug-in hybridní a elektrické vozy.

Tím se dostáváme k technice konceptu, která není žádnou vizí, ale realitou příštích měsíců. Základem je pochopitelně modulární platforma MQB – tu dostane i nástupce rapidu. Přední kola pohání plug-in hybridní ústrojí sestávající z benzinového čtyřválce 1.5 TSI/110 KW a elektromotoru o výkonu 75 kW. Ten je součástí skříně dvouspojkové automatické převodovky DQ400e. Systémový výkon celé soustavy činí 180 kW, což stačí ke zrychlení na stovku za 7,1 s a maximální rychlosti 210 km/h. Akumulátory s kapacitou 13 kWh vystačí na 70 km čistě elektrické jízdy.

Podle našich informací se tento poháněcí řetězec v nástupci rapidu neobjeví, prakticky s jistotou se ale ve zmíněné podobě představí příští rok v útrobách plug-in hybridního supenu a následně pak v octavii čtvrté generace chystané pro rok 2020.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

měření ukázalo snížení koeficientu odporu o cenných osm bodů
Josef 1
| 28. 9. 2018
Jde o tu zvětšenou čelní kolmou žebrovanou masku.
I toto přispělo k těm osmi bodům, nejspíše ale ke zvýšení.

K těm bodům, nejspíše mysleli setiny procenta u koeficientu odporu vzduchu cx.

realita příštích měsíců
del42sa
| 28. 9. 2018
"Tím se dostáváme k technice konceptu, která není žádnou vizí, ale realitou příštích měsíců. Základem je pochopitelně modulární platforma MQB – tu dostane i nástupce rapidu."

jo úplně to vidím, Rapida na 20ti palcových kolech >:D :yes:
měření ukázalo snížení koeficientu odporu o cenných osm bodů
kalousek
| 28. 9. 2018
"...obří dvacetipalcová kola...design přispívá k lepšímu obtékání karoserie – měření prý ukázalo snížení koeficientu odporu o cenných osm bodů..."

Mohl by prosím někdo objasnit o jakých bodech je řeč ?
Aerodynamicke disky
cjoctavian
| 28. 9. 2018
Zaujimave info ;-)
Avatar - Avanti
Aerodynamicke disky
Avanti
| 27. 9. 2018
To nič, to je koncept. Ale aerodynamické disky budú a vo veľkej miere. Aj s plastovými časťami. Aby som bol presnejší, "rapid" toho ešte dôkazom nebude, toto je len medziprestup do novších Škodoviek.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku