Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Užitečné zatížení Fordu Transit narostlo na 2,5 tuny

Ivo Semrád
Diskuze (1)

Ford se rozhodl zvýšit celkovou hmotnost modelu Transit až na pět tun. Znamená to nárůst tři metrické centy.

Ač by se pro někoho mohlo jevit zbytečné navyšovat nejtěžší variantu Transitu o tři sta kilogramů, nástavbáři to vidí zcela jinak. Užitečné zatížení pětitunové verze vzhledem k nutnému posílení karoserie, brzd a dalších komponentů narostlo u podvozku s kabinou na obrovských 2886 kg, furgon uveze 2383 kg. Podvozek s valníkem z výroby může nabrat až 2558 kg.

Náboje kol i samotná kola mají zesílenou konstrukci, zadní pneumatiky byly rozšířeny na 205 mm a posílením prošly rovněž zadní brzdy. Skříňová dodávka má navíc vyztuženou konstrukci karoserie v horní části. S pětitunovým Transitem dále poprvé přichází do Evropy zesílená zadní náprava o nosnosti 3,5 t, která již delší dobu slouží v severoamerických variantách Transitu.

Tři sta kilogramů navíc oproti dosud největší variantě uvítají zejména dopravci, kteří hledají robustnější základ pro přestavby typu sklápěčů, ambulancí, policejních vozidel, minibusů s devatenácti sedadly atd. Nástavbáři ocení rozhraní mezi elektroinstalací vozu a nástavby Upfiter Interface Module. Díky němu může například výrobce sklápěče zajistit, aby se sklápěcí korbou nebylo možné manipulovat, pokud není vůz zaparkován a nemá zataženou ruční brzdu.

Pětitunový Transit lze objednat jako furgon L4 s vysokou střechou a užitečným zatížením 2383 kg. Nabízí nákladový prostor o objemu 15,1 m3 a podlahovou plochu pro pět europalet. Bočnice nákladového prostoru jsou s ohledem na možnost přepravy těžších břemen zesílené. Plochá podlaha s délkou 4217 mm, kotevní body pro upevnění nákladu a stupínek integrovaný v zadním nárazníku usnadňují nakládání a přepravu velmi dlouhých předmětů.

Možnost vytvářet přestavby podle svých individuálních provozních potřeb bývá pro zákazníky „pětitunových“ užitkových automobilů často zásadní. Proto Ford nabízí tento model v širokém rozpětí variant. Zákazníci mohou vybírat ze tří délek rozvoru, čtyř délek rámu a dvou provedení kabiny, přičemž do dvoukabiny se i s řidičem vejde až sedm osob.

Transit podvozek s kabinou je ideální pro těžší přestavby od sklápěčů přes vysokozdvižné plošiny až po valníky na přepravu automobilů. Zvýšená celková hmotnost činí z této varianty vhodný základ pro výrobu sanitních nebo policejních automobilů, ale také minibusů nebo vysokokapacitních vozidel pro přepravu tělesně hendikepovaných.

Ivo Semrád
Diskuze (1)

Doporučujeme