Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku je asi 120.000 nepojištěných automobilů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)
Sněmovna odložila zrušení příspěvku, který platí motoristé České kanceláři pojistitelů (ČKP) za nezaplacené povinné ručení. Rozhodla o tom na návrh exministra dopravy Zbyňka Stanjury.

Podle Stanjury by poslanci měli mít před hlasováním k dispozici písemně stanoviska ministerstev financí a dopravy k návrhu a také právní rozbor, zda by zrušení nebylo v rozporu s jinými zákony. Počet nepojištěných aut se odhaduje na zhruba 120.000, počet pojištěných aut na asi 7,1 milionu.

Návrh počítá s tím, že by vlastníci automobilů, které nemají sjednáno povinné ručení, za ně do budoucna už neplatili příspěvek České kanceláři pojistitelů (ČKP). Podle ní by ale zrušení příspěvku zdražilo pojistky a pojištění vlastníci automobilů prý budou za nepojištěné doplácet. Podle obhájců zrušení ale k tomu nebude důvod. Odklad by měl přispět i k vyjasnění této záležitosti.

Příspěvek, který slouží k úhradě škod z provozu automobilů bez povinného ručení, platí od roku 2009. Poslanci navrhli jeho zrušení v rámci novely, kterou předložili a jenž upravovala vymáhání příspěvků za nezaplacené povinné ručení. Původně navrhovali, aby právo kanceláře vymáhat příspěvek zaniklo po třech letech.

Sněmovní výbory hospodářský a rozpočtový ale doporučily tento příspěvek zrušit s tím, že poplatek je jenom další sankce. Obhájci zrušení argumentovali mimo jiné tím, že příspěvek do garančního fondu vymáhá kancelář mnohdy neoprávněně od těch, kteří již příslušné vozidlo nevlastní. Příčinou tohoto stavu jsou takzvané polopřevody automobilů, kdy nový vlastník vůz nepřihlásí na sebe.

Po vlastnících nepojištěných vozidel, kteří způsobili nehodu, mají náhradu škody vymáhat dopravní úřady obcí s rozšířenou působností. Vozidlo nepojištěného vlastníka bude vyřazeno z registru vozidel ve správním řízení. Stanjura nicméně trval na tom, že na novém režimu vydělají ti, co vůz nepojistili.

Také ředitel České asociace pojišťoven Tomáš Síkora již dříve varoval, že vzroste počet nepojištěných aut, nyní je jich asi 120.000. Podle ČKP splatí zhruba 30 procent z nákladů na nepojištěné škody viníci těchto nehod. Zbytek je hrazen z příspěvků, které jsou povinni do garančního fondu odvádět motoristé bez řádně sjednaného povinného ručení.

Počet vozů pojištěných v rámci pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel, takzvaného povinného ručení, v letošním prvním pololetí stoupl o 104.000 na 7,095 milionu aut, vyplývá z informací České kanceláře pojistitelů (ČKP). Registrovaných vozidel bylo podle statistiky Centrálního registru vozidel asi 7,8 milionu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)
27. 10. 2014 17:52
Re: ČKP?
se s nim uz amici nechtej bavit
26. 10. 2014 20:35
U nas tiez funguje podvodnicke PZP
Slovenskym auto-sportom je ziskat co najnizsiu cenu PZP a potom sa vychvalovat, ze aki su chytraci, a ako si vydupali super cenu.
To, ze po havarii im dva tyzdne stoji auto v servise a seknu im amortizaciu + pri predaji vlastne predavaju havarovane auta a cena ide dole, tak o tom uz nehovoria.
Naozaj super kseft! Hlavne, ze som usetril 20 eur. ;-\
26. 10. 2014 18:32
Re: ČKP?
Stanjuru zmiňuji, protože je uveden v článku, jako člověk, který ČKP pomohl. Navíc je členem strany, která spolu s TOI09 poškodila tenhle stát víc než 2.světová válka.

Pokud jde o vznik zákona o exekutorech, je pravda že vznikl kdysi za vlády socanů, ale dodnes s tím nikdo nic neudělal, snad jen pan Pospíšil, který exekutorům rozšířil pravomoci.

A pokud jde o Zemana, toho bych s tím nijak nespojoval, pro mě je jako prezident OK, až na jeho příklon k Rusku. A určitě jsme měli štěstí, že se nestal prezidentem Šišla Trautenberků a TOI09 neposílila.
26. 10. 2014 16:51
Re: ČKP?
nechapu proc se oháníš nejakym stanjurou, když zákon o soudnich exekutorech a exekucni cinnosti vznikl v dobe premierovani současného (ne mého) presidenta
26. 10. 2014 16:01
Re: ČKP?
Problém je, že tyhle české mafiánské skupiny (ČKP, exekutoři ...) vzniklé kdysi díky nějakému podplacenému poslancovi a prolobovanému zákonu na míru, jsou dnes tak bohaté a mocné, že je vpodstatě nemožné je zrušit. Vždy se objeví nějaký Stanjura apod, přes kterého svoji činnost zase zlegalizují či udrží dál.