Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Číně spustili výrobu revolučních baterií. Zvýší nejen dojezd

ČTK ČTK 30. 4. 2019 • 15:54
23
10
Zobrazit náhledy (23)
Volkswagen Neo Volkswagen Neo Volkswagen Neo Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID Volkswagen ID

Největší čínský výrobce baterií pro elektromobily Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) zahájil sériovou výrobu baterií s vysokým obsahem niklu.

Společnost to oznámila na jednání s investory. Baterie NCM 811, které obsahují 80 procent niklu, deset procent kobaltu a deset procent manganu, mají delší životnost a automobil s nimi ujede na jedno nabití větší vzdálenost.

Firma uvedla, že sériová výroba této baterie už byla zahájena, další vývoj závisí na poptávce. CATL buduje závod na výrobu článků pro elektrická vozidla v Německu a v příštích dvou letech chystá další rozšíření výrobních kapacit.

Společnost, která vznikla v roce 2011 jako pobočka japonského výrobce baterií ATL, prodává baterie pro osobní automobily, autobusy a kamiony. Mezi domácí zákazníky patří firmy SAIC Motor, BAIC Group, Geely, Dongfeng Motor a Changan Auto, k zahraničním pak firmy BMW, Volkswagen, Daimler a Honda. Společnost CATL v loňském roce zvýšila příjmy o 48 procent na 29,6 miliardy jüanů (přes 100 miliard Kč).

Související články

Témata
2. 5. 2019 20:12
Re: Revoluční,
Ahoj Dinare.

Dodatecne blahopreju k uspesnemu zavodu :yes:

A ted k elektromobilite: prumerny denni najezd tvori min nez 50km.
To je (s beznou spotrebou 20kwh/100km) 10kwh potrebnych pro nabijeni (pri
zanedbani ztrat).
Jinymi slovy dobijis vykonem 1kw :-O deset hodin.
To je vyrazne nizsi vykon, nez ma rychlovarna konvice..
Ta moje rychlovarka ma 1850-2200w.

Domacim wallboxem 20kw nabijes za hodinu temer 100km ;-)
Avatar - Dinar
2. 5. 2019 07:41
Revoluční,
hm, tak zas nic...
Pořád čekám na tu revoluci ve skladování a dobíjení el. energie a
pořád nic. Nemám nic proti elektroautům, ale celé to elektrošílenství
"do pěti let přestaneme vyrábět spalovací motory" atp., prostě narazí na
problém s dobíjením, i malý elektromotor (typicky 50kW) se z běžné
zásuvky dobíjí 24h, výkonná auta typu Tesly S pak dva dny. A to, že by
se superchargery staly svým množstvím a dostupností alternativou
benzinových pump, je utopie, muselo by jich být v každé městské čtvrti
stovky a každý si snadno spočte, že při potřebě 250kW pro jeden takový
supercharger, stačí zapojit pár desítek aut najednou a celá čtvrť může
svítit max. petrolejkami. Jinými slovy, pořád slyším o vyšší kapacitě
baterií a delším dojezdu v kombinaci s plánem na rychlou elektrifikaci
osobní dopravy, ale nikde ani slovo o tom, kde se vezme a kudy se ta elektrika
k autům na ulicích dostane.
1. 5. 2019 22:53
Re: Hmmmmm
Další otázka odkud to ukradli ti Japonci.
Avatar - Barrichello
1. 5. 2019 21:51
Re: HIGH 5
jo nikl, tam je čistá těžba. Norilsk nikl, tam to vpadá jak měsíční
krajina a tečou tam červený řeky >:D
A kobalt, kterého je na 25 let :-) :-) :-)

Tak to jo
30. 4. 2019 22:40
Článek jako prdel
... to se opravdu nedá jinak říct!

Normálně se vlastně k tomuhle už nevyjadřuju, ale co je moc to je
příliš!!

Vážená redakce, ať už originál vytvořil kdokoliv, ČTK nebo Reuters, tak
si snad přečteme co v tom je ne?

Díky dzodzifko!!!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku