Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Německu loni přibylo mrtvých na silnicích, poprvé za 20 let

David Bureš
Diskuze (12)
Během loňského roku se na německých silnicích stalo asi 2,3 milionu dopravních nehod.

Německý Spolkový statistický úřad oznámil, že na německých silnicích loni zahynulo 3.991 osob. Toto číslo znamená, že v Německu meziročně vzrostl počet mrtvých na silnicích poprvé od roku 1991. Podle německých dopravních expertů je za vysokým počtem mrtvých mírné počasí, kvůli kterému řidiči jezdili riskantněji.

Meziročně vzrostl počet mrtvých na německých vozovkách o 9,4 %. V průběhu roku 2010 v Německu na silnicích zemřelo 3.648 osob. Počet zraněných pak meziročně vzrostl o 5,5 % na 391.500. Celkově se však počet dopravních nehod oproti roku 2010 snížil o 2,8 %.

Přestože se počet usmrcených během dopravních nehod v Německu loni zvýšil poprvé za dvacet let, neodehrálo se u našich západních sousedů v roce 2011 tolik smrtelných nehod jako na počátku devadesátých let minulého století. V průběhu roku 1991 v Německu během dopravních nehod zemřelo 11.300 lidí.

Místní dopravní experti meziroční zvýšení počtu mrtvých na německých silnicích očekávali, podle jejich odhadů však měl být růst menší.

Hlavní příčinou více zahynulých na německých vozovkách je podle názoru zdejších znalců loňské počasí. Vcelku mírná zima, suché jaro a nijak deštivý podzim znamenaly, že řidiči jezdili méně opatrně než v jiných letech. Na vozovkách se tím pádem také objevovalo více osob – vedle motoristů také chodci a cyklisté.

Statisticky se nejvíce nehod stalo ve spolkové zemi Meklenbursko – Přední Pomořansko, kde na milion obyvatel loni během dopravních nehod zahynulo 87 osob. Následovalo Sasko-Anhaltsko (78 mrtvých na milion obyvatel) a Braniborsko (75 usmrcených na milion obyvatel). Průměr je přitom 49 mrtvých na milion obyvatel.

Zatímco v Německu počet mrtvých loni vzrostl, na českých silnicích bylo v roce 2011 relativně bezpečno. Počet lidí usmrcených na našich silnicích byl loni nejnižší od roku 1980. Při dopravních nehodách v roce 2011 zahynulo 707 lidí, tedy o 46 méně než o rok dříve.

David Bureš
Diskuze (12)
29. 2. 2012 07:33
Zajímavé
Takže tu nehodovost táhne bývalá DDR, že? Pomořansko, Sasko-Anhalt a Braniborsko... Víceméně nic překvapivého.
29. 2. 2012 07:30
Re: mrtvych bude vzdy len pribudat
Toppere:
1) auta jsou silnější, ale hlavně těžší. A je znát, že si nepamatuješ naše jezdce ze 70. a 80. let.
2) tady souhlas.
3) auta jsou čím dál širší, ale není to o tolik, aby se nedokázaly vyhnout.
4) řidičák je v 18 letech. Jinak to bylo za první republiky, kdy řidičák šlo udělat až ve 21 letech. Ale to si nepamatuješ ty ani já.
5) U nás je alkohol za volantem úplně zakázaný. Třeba ve Velké Británii mají povoleno 0,5 promile, ale jezdí mnohem ohleduplněji. Drakonické tresty slušnost za volantem fakt nevyřeší.
29. 2. 2012 07:25
Re: gps
To není ale žádný nový trend. Skoro všichni moji spolužáci (řidičák v půli 80. let) se do roku od papírů vybourali. Pravda, žádné silné káry tenkrát neměli, to začalo až v 90. letech, že se něco takového dalo za pár kaček koupit, ale je to tak pořád. Začátečníci dělají začátečnické chyby.
Jistěže se najde i pár hovádek v drahých "rychlokárách", a je fakt, že ty si pak člověk víc zapamatuje. On mě prasácky předjel a ještě k tomu má káru, jakou si já v životě nekoupím, že?
Ale většina běžných "prasátek" jezdí v běžných kárách - těžko to bude jinak v zemi, kde ty prémiovky přece jenom nejsou tak rozšířené...
28. 2. 2012 19:47
Re: gps
Ja rikal ze statistiky nemam a ani je nevim.... Jsou nejaky ofiko od PCR (nebo i nemecka policice jazyky docela zvladam ;-) ) tak hod link at to vidim. Ja naopak vidim ze lidi v silnejch autech v posledni dobe dost klidnej, ale kluci ve starsich slabsich autech predjizdej i na absolutne neprehlednych mistech, kde by to silny auto s rezervou zvladlo ale ty jejich golfy a fabie (civici, vectry B, punta a nedej boze 205tky) na to proste nemaj.... jezdim kazdy den a kazdy den se minimalne dva takovy najdou....
28. 2. 2012 18:07
Re: gps
Neznam statistiky, ale pochybuju ze nejvic nehod udelaji lide se silnymi auty. Uz podle toho co vidim u nas na silnicich. Zabudovana GPS, ktera te bude kontrolovat. No to by nekteri mohli povazovat za naruseni sveho soukromi a s tim se da zatracene dobre argumentovat u soudu....

(nebo v tom je skryty vyznam a chces konecne taky predjet neco jinyho nez traktor?? ;-) )