Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Německu se loni prodalo 2,62 milionu osobních aut, o 10,1 % méně

ČTK
Diskuze (1)

V Německu se loni prodalo 2,62 milionu osobních aut, což je meziroční pokles o 10,1 procenta. Propad o 17,3 procenta zaznamenala i česká automobilka Škoda Auto, která si ale v Německu se 149.838 nově zaregistrovanými vozy udržela pozici nejsilnější dovážené značky.

V prosinci se z německých značek nejlépe dařilo tradičně automobilce Volkswagen, jejíž tržní podíl s 38.671 osobními vozy i přes meziroční pokles o 35,7 procenta činil 17 procent. Za celý rok pak bylo v Německu zaregistrováno 489.962 nových aut značky Volkswagen, což znamená podíl 18,7 procenta. Ve srovnání prodejů za celý loňský rok to ale meziročně znamená pokles o 6,8 procenta.

Nejsilnější dováženou značkou se loni v Německu stala Škoda, která si tento primát udržela i v prosinci s podílem 6,1 procenta, ačkoliv jí prodej proti prosinci 2020 klesl o 27 procent. Ve druhé polovině loňského roku Škoda soupeřila o pozici nejsilnější dovážené značky s automobilkou Hyundai. Její podíl na prodejích v prosinci v Německu činil 3,9 procenta. Za celý loňský rok prodal Hyundai v Německu 106.620 osobních vozů, což znamená podíl 4,1 procenta. Ve srovnání s rokem 2020 prodal Hyundai loni o 1,5 procenta aut více.

Výrazný nárůst prodeje vykázali za loňský rok výrobci elektromobilů. Automobilka Tesla prodala v Německu 39.714 vozů, což bylo meziročně o 137,9 procenta více. Na celkových prodejích nových aut se Tesla v Německu loni podílela z 1,5 procenta. Ještě větší meziroční růst prodeje vykázal Polestar, konkrétně o 153,2 procenta. Tato automobilka ale s 2631 prodanými vozy za loňský rok skončila s celkovým tržním podílem 0,1 procenta.

Nejlépe se v loňském roce v Německu prodávaly sportovně-užitkové vozy (SUV), které dosáhly podílu 25,4 procenta. Následovaly třídy kompaktních (17,5 procenta) a malých vozů (14,3 procenta). Podle typu pohonu loni bylo 37,1 procenta nově zaregistrovaných osobních aut vybaveno benzinovým motorem, předloni to bylo 46,7 procenta. Aut s dieselovými agregáty loni bylo 20 procent, předloni 28,1 procenta. Auta s hybridním motorem loni měly podíl 28,8 procenta, elektromobily 13,6 procenta.

ČTK
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - MS-sport
8. 1. 2022 10:47
Jak je to možný??:-)
Asi si nakoupili více elektrokol a kvalitních bot a cestují takto..... :-!