Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V roce 1981 začala úspěšná éra jednoho z nejznámějších modelů značky Volkswagen

Mirek Mazal Mirek Mazal 21. 5. 2022 • 22:08
41
9
Zobrazit náhledy (41)
Volkswagen Passat (1980) Volkswagen Passat (1980) Volkswagen Passat (1980) Volkswagen Passat (1980) Volkswagen Passat (1980) Volkswagen Passat (1980) Volkswagen Passat Variant (1980) Volkswagen Passat Variant (1980) Volkswagen Passat Variant (1980) Volkswagen Passat Variant (1980) Volkswagen Passat (1981) Volkswagen Passat (1981) Volkswagen Passat Variant Syncro (1984) Volkswagen Passat Variant Syncro (1984) Volkswagen Passat Variant Syncro (1984) Volkswagen Passat Variant Syncro (1984) Volkswagen Passat Variant Syncro (1984) Volkswagen Passat Variant Syncro (1984) Volkswagen Passat Variant Syncro (1984) Volkswagen Passat Variant Syncro (1984) Volkswagen Passat Variant Syncro (1984) Volkswagen Passat Variant Syncro (1984) Volkswagen Passat Variant Syncro (1984) Volkswagen Passat 5-door (1985) Volkswagen Passat GT (1985) Volkswagen Passat GT (1985) Volkswagen Passat GT (1985) Volkswagen Passat Polizei (1985) Volkswagen Passat Polizei (1985) Volkswagen Passat (1985) Volkswagen Passat (1985) Volkswagen Passat Polizei (1985) Volkswagen Passat Variant Syncro (1985) Volkswagen Passat Variant Syncro (1985) Volkswagen Passat Variant Syncro (1985) Volkswagen Passat (1988)

Střední třída dobyla celý svět a zároveň poskytla základy dalším úspěšným modelům koncernu. Fenomén Passatu ještě nekončí, i když z výrobních linek sjíždí už osmá generace.

Volkswagen dokázal oslovit globální trh fenomenálním modelem Passat. Stálice střední třídy jezdí v Evropě, Číně, Jižní Koreji, po Středním východu a vřelé přijetí proběhlo i v USA, kde loni došlo k ukončení výroby. Nejen americké provedení z továrny v Chattanooga zůstane celosvětovým pojmem symbolizujícím vládu německých automobilů, jedním z důvodů přestavby výrobní linky je přechod na elektrifikované typy VW ID.

Jestli se nabíjecí Volkswageny někdy vyrovnají popularitě Passatu zjistíme nejdříve za 49 let, přesně tak dlouho setrvává Passat v produkci počítané už na osmou generaci B8. Základy úspěšného vozu počítaného na miliony položil typ B1 z roku 1973 a jeho následovník B2 o osm let starší dodávaný už s pohonem 4x4. Čtyřkolka inspirovaná Audi 80 nabídla mix dostatečného prostoru, dobrých jízdních vlastností a neprovokativního designu – recept fungující dalšího půl století.

Přestože si Passat B2 zachoval charakteristické prvky předchůdce, prošel menším faceliftem, díky kterému vypadal moderněji a sofistikovaněji. „Jeho hranaté linie, velké obdélníkové světlomety a plastový nárazník byly osvěžením trhu,“ zní z Autoevolution. Boční panely i dveře byly také aktualizovány, aby vytvořily modernější vzhled v souladu se stylovým trendem doby. Tři dostupné koncepce sedanu, hatchbacku a kombi umožnily zaujmout kupce různých demografických skupin. Větší zavazadelník přitahoval větší rodiny, elegantnější silueta pasovala manažerům a vyklápění svažitého zadního okna nabízelo kompromis.

Marketingová strategie Volkswagenu předběhla dobu, protože Němci pochopili vhodnost okamžiku opustit v 80. letech hlásání o lidových automobilech a přijali globální vizi. Nadhled byl ztělesněn elegantnějším exteriérem, použitelností na dlouhé trasy, třemi tvary karoserie a působivým zavazadelníkem.

Mezinárodní publikum slyšelo na 745 litrů zavazadelníku (po sklopení až 1575 l), obecně platné bylo i zrychlení z 0 na 100 km/h za 17,5 sekundy (nejvyšší rychlost 148 km/h) a jednoznačným trumfem byla spotřeba okolo 7,5 litrů na 100 kilometrů. Nákup Passatu dával na papíře smysl, proti působily emoce.

Video se připravuje ...

Sdílení komponentů s Audi bylo tovární výhodou kontrovanou některými citlivějšími kritiky. Kopie drobností vzhledu a platformy tehdy nebylo standardem, naopak rozumný přístup racionálních Němců vytvářel nechuť choulostivějších zákazníků. Podobnosti vyvolaly problém originality a kreativity, negativní komentátoři nebyli přesvědčeni, že existuje tržní potenciál pro vůz inspirovaný dostupným Audi.

Na začátku 80. let se globálně dařilo Toyotě prodávat Corollu (cca 775.000 aut) a Renault dominoval malou pětkou (cca 525.000 aut). Jediný Volkswagen stíhající konkurenci byl Golf, proto nebylo snadné prorazit novinkou pod ještě neznámým označením Passat. Koncern využil rostoucí síly západoevropské střední třídy prostřednictvím velice chytře postaveného modelu B2, který nevyčníval, ale vše zvládal obstojně – stejně jako další řady zatím zakončené generací B8.

Související články

Témata
23. 5. 2022 14:50
Re: Chybí vysvětlení, ...
No drhne to hlavně stylisticky, jako by to byl nějaký strojový překlad. Už při třetí větě mi je okamžitě jasné, že je to dílo pana Mazala... :-O :no:
21. 5. 2022 23:42
Re: Chybí vysvětlení, ...
Polemizovat můžeme už třeba s tvrzením že model Passat je ve výrobě tolik desítek let.
I samotný článek ukazuje, že se ve skutečnosti jednalo o více vzájemně velmi či zcela odlišných aut, které pouze byly opakovaně pojmenovávány shodným názvem ve vztahu k dané výrobní a marketingové skupině.

Takže zmíněná desetiletí se týkají produktové řady, nikoliv konkrétního modelu
Avatar - petr petrumr
21. 5. 2022 19:31
Re: Chybí vysvětlení, ...
nerozčiluj je, stačí se podívat na video a srovnat s videem, kde testují toyotu/lexus, dívej se na tvář a oči. B2 tak taky v textu najdeš.
Avatar - KANKUNEN
21. 5. 2022 15:34
Re: Chybí vysvětlení, ...
Již chápu, musíte psát v šifrách.
21. 5. 2022 14:17
Re: Chybí vysvětlení, ...
V čem je chyba? Věnuje se jiné než první generaci
Články odjinud