V záplavě čínských SUV se najde i pěkné kombi. Neta S je na elektřinu a velká jako Superb
Vcelku mladá značka chce mimo sedan zaujmout i pohledným kombi, které nabídne pohon čistě na elektřinu doplněný o možnost pomocného spalovacího motoru.
Čínský automobilový průmysl napříč nejrůznějšími značkami v poslední době chrlí na domácí i zahraniční trhy nespočet elektrických SUV a crossoverů. Jako svěží vítr tedy může působit, když jeden z výrobců tuto záplavu zvýšených modelů doplní tradičním a elegantně vypadajícím kombíkem s nízkou úrovní střechy. Navíc bez přímého náznaku „allroad“ schopností a robustních plastů na karoserii.
Kombi na fotkách je prostornější verzí dříve uvedeného sedanu S od čínské značky Neta, patřící pod vcelku mladou automobilku Hozon Auto založenou teprve v roce 2014. Přestože kombík dostal označení „Hunting Edition“ („lovecká edice“) a je propagován s praktičností pro nejrůznější outdoorové aktivity, jezdí na podvozku s nízkou světlou výškou a standardně 20palcových kolech.
Dle údajů z čínských médií má kombi na délku 4980 mm a rozvor čítající 2980 mm. Pro představu se tedy rovná třeba Škodě Superb Combi, ačkoliv s kufrem o základním objemu 593 litrů (max. 1295 l) špičkou segmentu na evropské poměry není. Pro kombi však výrobce naznačuje i řadu příslušenství jako nosič jízdních kol, střešní box nebo dokonce stan.
Po stránce pohonných ústrojí se Neta vydává cestou elektromobility, rovněž ale s možností „range extenderu“, tedy doplňkového 1,5litrového zážehového motoru, který pracuje ve funkci generátoru elektrické energie. V tomto případě je pohonem elektromotor o výkonu 200 kW (272 koní), který ve spojení s větší baterií o kapacitě 43,88 kWh nabídne dojezd čistě na elektřinu 185 km. Dojezd u vrcholné čistě elektrické varianty s dvojicí elektromotorů (170 kW/231 k + 200 kW/272 k) zatím výrobce neuvádí.
Více informací se zájemci o vkusné kombi dozvědí před oficiální premiérou na konci srpna. A přestože se zdá, že stále více čínských značek dříve či později plánuje vstoupit na trh Evropy, u Neta se prozatím žádné takové kroky neočekávají. Značka se bude v tuto chvíli soustředit na zvýšení povědomí u sebe doma a později na trhu Thajska.