Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V8 pro nové Lamborghini oficiálně: Zvládne až 10.000 otáček a má 800 koní

Lukáš Volšický
Diskuze (11)

Lamborghini odhaluje nový vidlicový osmiválec pro nástupce Huracánu. Novinku v něm spojí se třemi elektromotory po vzoru dvanáctiválcového Lamborghini Revuelto.

Už letos v létě italská automobilka Lamborghini oficiálně odhalí nový základní supersport. Éra desetiválcových modelů Gallardo a Huracán definitivně končí a nejnovější pokračovatel z rodu na ně naváže modernějším hybridním osmiválcem, o němž se v minulých měsících často mluvilo, a dokonce i nový charakteristický zvuk testovacích prototypů dával najevo, že se můžeme těšit na zbrusu novou jednotku. A právě teď se konečně představuje a je mnohem zajímavější, než jsme očekávali.

Nové Lamborghini Temerario, jak se novinka údajně bude jmenovat podle již zaregistrovaného jména i loga na Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO), skutečně bude mít elektrifikovaný vidlicový osmiválec. Lamborghini nový motor oficiálně ukazuje na prvních fotografiích a odhaluje i základní technické informace.

Když uvedeme, že novinkou je čtyřlitrový benzinový vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, nepochybně vás napadne spojení s ostatními luxusními vozy koncernu Volkswagen. Vždyť čtyřlitrovou V8 má i SuperSUV Lamborghini Urus ve všech variantách, ale Lamborghini si novou jednotku vyvinulo samo výhradně pro své modely. Novinka je totiž vybavena plochou klikovou hřídelí typu flat-plane, zatímco standardní osmiválcové koncernu mají křížovou klikovou hřídel cross-plane.

Video se připravuje ...

I díky tomu se nový osmiválec bude vytáčet až do závratných otáček. Zatím známé informace říkají, že má vyvinout 800 koní mezi 9000 a 9750 otáčkami za minutu a má se nechat vytáčet až k deseti tisícům otáčkám! I s točivým momentem 730 newtonmetrů pak bude výrazně silnější než nejvýkonnější specifikace desetiválce v Huracánu, která disponovala 640 koňmi a 565 newtonmetry.

To však není vše, protože po vzoru desetiválcového vlajkového supersportu Revuelto bude nové Temerario třemi elektromotory, díky nimž vyvine kombinovaný výkon přes 900 koní. I nadále si tedy menší supersport Lamborghini zachová pohon všech kol a zřejmě bude vybaven osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Nové Lamborghini se oficiálně představí už letos v srpnu. Pojmenování nového modelu se možná dozvíme už dříve, protože jako o Temerariu o něm zatím mluví pouze automobilová komunita na základě zaregistrované ochranní známky.

Lukáš Volšický
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
22. 5. 2024 16:59
Re: paráda
ty jsi Petr ?
22. 5. 2024 12:30
Re: Smutne smerovanie Lamborghini
Že má Touareg rovnaké plechy ako napr Urus neznamená, že to je rovnaké auto. Brzdy, motor a ich ladenie si robí každá značka sama. Keby si sa v oboch previezol, tak by si neveril že tie dve autá majú niečo spoločné.
Avatar - Ham.
22. 5. 2024 12:27
Re: Smutne smerovanie Lamborghini
A proč by měli jednu věc dělat dvakrát? Atmosférický dvanáctiválec spojený s elektromotory v nejvyšší třídě hypersportů právě začali prodávat (Revuelto) a tohle je jednotka pro nižší třídu sporťáků, kde přeplňují V8 všichni relevantní konkurenti už dávno (Ferrari, McL ).
Avatar - .StenLi.
22. 5. 2024 11:39
Smutne smerovanie Lamborghini
Lamborghini bolo vzdy zname svojimi atmosferickymi motormi, vzdy odmietali turba, pretoze ich nepotrebovali a kazili by charakter ich vysokootackovych atmosferickych motorov. Prve Lamborghini s turbom je koncernovy nepodarok Urus, cize hranatejsi Touareg s V8, smutny trend popularnych akoze sportovych SUV ktori przni viacere slavne znacky.
Mali unikatnu sancu zapracovat elektrifikaciu spravnym sposobom ako v 918, La Ferrari, Valkyrie s atmosferickymi motormi a nepokazit charakter z dedicstva a Revuelto tomu dal nadej. Avsak podlahli trendu a casy v dragrace, v ktorych aj tak prehraju s BEV, vymenili za charakteristicky zvuk, hanba :-( .
Avatar - kari.laz
22. 5. 2024 10:38
3 El motory?
Proč? Nas*rat tam možná několik set kilo naprosto zbytečného odpadu. Ten motor má mít sám o sobě 800 koní. Na co tedy to závaží. Mnohem lepší by bylo lehčí auto.