Valašská rallye v cíli: Kopecký nedal nikomu šanci
Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký a Pavel Dresler s vozem Škoda Fabia R5 vyhrál 38. ročník Kowax Valašské rallye ValMez, úvodní podnik mistrovství České republiky v automobilových soutěžích 2019.
Loňský mistr světa v kategorii WRC 2 vyhrál všech čtrnáct rychlostních zkoušek a získal čtyřiadvacáté vítězství na domácích tratích v řadě.
Závěrečný den soutěže bylo na programu zbývajících šest rychlostních zkoušek v celkové délce 65 kilometrů včetně dvou okruhových zkoušek na polygonu Tatra Kopřivnice.
Za mistrem boj o stříbro
Kopecký pokračoval ve svém suverénním vystoupení a až do cíle navýšil svůj náskok na 1:05,2 minuty před druhým Václavem Pechem (Ford Fiesta R5). „Vycházelo nám všechno přesně podle představ. Dařilo se nám jet rychle a nedělat chyby. V neděli ráno byl na rychlostce Bystřička skvělý grip, tak šlo opravdu o krásné svezení a jeli jsme podle plánu. Místy byly úseky, kdy byl motor v omezovači, ale měli jsme všechno pod kontrolou. Počasí bylo tady celý víkend nádherné pro nás jezdce i diváky, kterých tady bylo požehnaně,“ líčil Kopecký své postřehy.
Přehled 24 vítězství Jana Kopeckého | |
2014 | Rallye Bohemia |
2015 | Rallye Šumava Klatovy, Rallye Český Krumlov, Rallye Hustopeče, Rallye Bohemia, Barum rallye |
2016 | Rallye Šumava Klatovy, Rallye Český Krumlov, Rallye Hustopeče, Rallye Bohemia, Barum rallye |
2017 | Valašská rallye, Rallye Šumava Klatovy, Rallye Český Krumlov, Rallye Hustopeče, Rallye Bohemia, Barum rallye |
2018 | Valašská rallye, Rallye Šumava Klatovy, Rallye Český Krumlov, Rallye Hustopeče, Rallye Bohemia, Barum rallye |
2019 | Valašská rallye |
O další místa na stupních vítězů bojovali celou soutěž Václav Pech (Ford Fiesta R5) a Slovák Martin Koči (Škoda Fabia FR5), kteří současně bojovali o body do slovenského šampionátu. Přetahovali se o sekundy i jejich desetiny až do třinácté zkoušky. V předposlední a poslední erzetě však měl Koči technické problémy, které ho stály v součtu 1:26 minuty a znamenaly propad z druhého až na čtvrté místo.
Mareš pomáhal soupeři
Smolařem byl rovněž Jan Černý (Škoda Fabia R5), který byl po prvním dnu na čtvrtém místě. Na devátém měřeném testu však měl defekt. Kolo ještě vyměnil, ale pak přišly vážnější problémy. „Chtěl jsem se po výměně kol rozjet, ale nešla tam dát čtyřka. Tak jsme jakž takž dojeli před start desáté erzety a museli opravovat. Chci hodně poděkovat Filipu Marešovi, který zastavil a pomohl nám radami. I díky němu se nám podařilo potíže odstranit, ale za pozdní příjezd do časové kontroly jsme inkasovali penalizaci 1:20 minuty. Potom už jsme se to snažili nějak důstojně doválčit až do cíle,“ líčil své nedělní trable Jan Černý.
Kdo za to může?
Hodně nepříjemný okamžik zažili na desáté rychlostní zkoušce zvané Juřinka čeští jezdci Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo GTI R5) a Jan Dohnal (Ford Focus RS WRC). Startér totiž pustil na okruhovou erzetu Štajfa před rozjetého Dohnala, který musel hodně tvrdě brzdit, aby soupeře netrefil. „Nechápu, proč mě pustili, když viděli, co se na trati děje. To bylo vážně něco tak hloupého a mohlo dojít k velkému maléru,“ nadával Štajf. Druhý nezaviněný aktér situace Dohnal se zlobil rovněž: „Koho napadla taková hloupost pustit auta takhle k sobě? Vždyť nás oba viděli. Kdybych nešel tvrdě na brzdy, tak zh toho mohla být velká rána. Navíc jsme se hodně zdrželi, protože nebylo kde Štajfa předjet,“ láteřil Dohnal.
Skvosty byly vidět
Sousedy v konečném pořadí byli jezdci, kteří přiváží pro letoš ní sezonu do českého mistrovství s velkými skvosty. Jedenáctý skončil Vojtěch Štajf řídící Volkswagen Polo GTI R5. „Musím si hodně zvykat. Polo má strmější řízení, než bylo u fabie, takže veškeré návyky, jak podchytit smyk, předvídat chování auta na kluzkém povrchu se musím učit úplně znova. Navíc jsme se tady n a trati necítil jistě, ale nespokojený nejsem. Musíme ještě pracovat na nastavení auta,“ uvedl Štajf.
Dvanáctý v konečném pořadí Valašky Martin Vlček řídil další skvělý vůz Hyundai i20 R5. První den byl náročný, ale druhý o mnoho lepší. Zvolili jsme záměrně měkčí pneumatiky a volba se ukázala jako správná. Fakt je, že okruhové zkoušky mě sice moc nebaví, ale musím ocenit kolik tady bylo diváků, kteří si to také doufám užili,“ řekl Vlček.
Konečné pořadí Valašské rallye:
1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 1:31:29,6; 2. Pech, Uhel (Ford Fiesta R5) +1:05,1; 3. 3. Mareš, Hloušek (Škoda Fabia R5) +1:42,6; 4. Koči, Mozner (Slov./Škoda Fabia R5) +2:14,5; 5. Dohnal, Ernst (Ford Focus RS WRC) +2:20,6; 6. Kopáček, Rendlová (Škoda Fabia R5) +2:40,3; 7. Černý, Černohorský (Škoda Fabia R5) +2:47,7; 8. Grzyb, Wróbel (Pol./Škoda Fabia R5) +2:59,1; 9. Orsák, Žáková (Ford Fiesta R5) +3:05,3; 10. Štajf, Havelková (Volkswagen Polo GTI R5) +3:12,0; 11. Vlček, Krajča (Hyundai i20 R5) +3:31,4; 12. Březík, Omelka (Škoda Fabia R5) +3:46,4; 13. Bisaha, Těšínský (Ford Fiesta R5) +4:21,5; 14. Jakeš, Machů (Škoda Fabia R5) +4:47,3; 15. Trojan, Jůrka (Škoda Fabia R5) +5:18,5.
Foto: Ivo Nesrovnal a Michal Vítovec