Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Valašská rallye, po 1. dnu: Kopecký vede s přehledem

Valašská rally 2019
Valašská rally 2019
Valašská rally 2019
Valašská rally 2019
66 Fotogalerie
Michal Štěpanovský
Diskuze (0)

Jezdec továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký vede s vozem Škoda Fabia R5 po prvním dnu Kowax Valašskou rallye ValMez, úvodní podnik mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.

Mistr světa v kategorii WRC 2 vyhrál v sobotu všech sedm rychlostních zkoušek a je na cestě ke čtyřiadvacátému vítězství na domácích tratích v řadě.

Letošní osmatřicátý ročník populární soutěže začal v pátek v půl osmé večer městskou zkouškou v ulicích Valašského Meziříčí. V sobotu bylo na programu sedm měřených trestů v celkové délce sto kilometrů.

Král nechce pustit žezlo

Počasí „Valašce“ přálo, tratě zaplavilo slunce a zřejmě nejvíce se zamlouvalo Janovi Kopeckému. Po páteční výhře přidal v sobotu dalších sedm a do nedělní části soutěže si veze pohodlný náskok 27,6 sekundy. Obhájce titulu se netají tím, že by rád dosáhl na pátý český titul v řadě.

Druhý je zatím Václav Pech (Ford Fiesta R5), který bojuje nejenom v českém šampionátu, ale také ve slovenském mistrovství, které je součástí Valašské rallye. Na Kopeckého sice ztrácí půl minuty, svého největšího soka v klasifikaci Slovenska Martina Kočiho (Škoda Fabia R5) porazil o dvě sekundy. Seriál našich východních sousedů je samostatně hodnocen každý den soutěže.

Smolařem dne byl Tomáš Pospíšilík, který na druhé erzetě uklouzl na vytahaném štěrku a poškodil si levý předek auta. Na čtvrté erzetě však bohužel havaroval a musel odstoupit. Větší štěstí měl Miroslav Jakeš, jenž měl na druhém měřeném testu defekt pravého předního kola a propadl se na 27. místo. V průběhu dne si dokázal polepšit na dvanáctou příčku.

 

Novinkou letošního startovního pole národního mistrovství jsou dva unikátní vozy. S Volkswagenem Polo GTI R5 je zatím desátý Vojtěch Štajf. V těsném závěsu za ním je zatím na jedenácté příčce o pouhých 2,6 sekundy Martin Vlček, který sedí v kokpitu Hyundai i20 R5.

Co říkali do mikrofonů

Jan Kopecký (Škoda Fabia R5): „Jede se vážně dost rychle, do zatáček je dobře vidět a navíc to tady dobře známe. Snažíme se jet na limitu, ale samozřejmě jsou ještě rezervy. Na autě jsme dělali jen kosmetické změny, není důvod něco měnit.“

Václav Pech (Ford Fiesta R5): „Je to hodně rychlé, vážně pořádný mazec. Všude na trati bylo hodně vytahaného botelu, a to jsme jeli dost vepředu. Ostatní za námi to měli mnohem horší. Erzetu Lešná jsem si hodně užil, ale mám k ní pořád velký respekt. Změny, které jsme před sezonou udělali, se ukazují jako správné. Můžu se více opírat do gum, ale nesmím to přehánět a postupně posouvat hranice toho, co si můžu za volantem dovolit.“

Martin Koči (Škoda Fabia R5): Čekal jsem, že to bude rychlé, ale že až tolik, to mě hodně překvapilo. Nebyli jsme tady minulý rok a ukazuje se to jako hendikep ve srovnání s kluky, co tady jeli. Cítím se ovšem v autě dobře a nastavení měnit rozhodně nehodlám.“

Jan Černý (Škoda Fabia R5): „Vrátili jsme se z Fiesty R5 na Fabii R5 a ukazuje se to jako správné rozhodnutí. Tohle auto se mi krásně řídí a cítím se v něm jistěji. Užívám si každou vteřinu jízdy a těším se dokonce i na úseky mezi erzetami.“

Jan Dohnal (Ford Focus RS WRC): „Vypadá to jako bych se pomalu probouzel ze zimního spánku. Je to sakra rychlé, ani jsem to nečekal. Všude na trati je hodně vytahaného materiálu a člověk musí před zatáčkami občas „čuchat“, aby trefil brzdy a neudělal chybu.“

Miroslav Jakeš (Škoda Fabia R5): V polovině druhé zkoušky jsem „lízl“ betonový patník a v další zatáčce se zula pravá přední guma. Byla to jasně moje chyba, ale naštěstí se to obešlo bez závažnějšího poškození auta.“

Průběžné pořadí (po 8 ze 14 RZ)

1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia R5) 54:38,9; 2. Pech, Uhel (Ford Fiesta R5) +27,6; 3. Koči, Mozner (Slov./Škoda Fabia R5) +29,6; 4. Černý, Černohorský (Škoda Fabia R5) +40,6; 5. Mareš, Hloušek (Škoda Fabia R5) +1:01,6; 6. Dohnal, Ernst (Ford Focus RS WRC) +1:25,0; 7. Grzyb, Wróbel (Pol./Škoda Fabia R5) +1:35,0; 8. Orsák, Žáková (Ford Fiesta R5) +1:39,4; 9. Kopáček, Rendlová (Škoda Fabia R5) +1:42,4; 10. Štajf, Havelková (Volkswagen Polo GTI R5) +2:01,2; 11. Vlček, Krajča (Hyundai i20 R5) +2:03,8; 12. Jakeš, Machů (Škoda Fabia R5) +2:04,9; 13. Březík, Omelka (Škoda Fabia R5) +2:21,7; 14. Bisaha, Těšínský (Ford Fiesta R5) +2:49,7; 15. Trojan, Jůrka (Škoda Fabia R5) +3:03,2.

Foto: Ivo Nesrovnal a Michal Vítovec

Začít diskuzi