Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VC Maďarska F1 2016: Hamilton odolal Rosbergovi i Ricciardovi

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 24. 7. 2016 • 12:00
105
11
Zobrazit náhledy (105)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Lewis Hamilton ustál na startu maďarské GP atak Ricciarda a pak už před sebe nepustil nikoho, ani stájového kolegu Rosberga, nejrychlejšího v kvalifikaci.

Němec získal kontroverzní pole position pod dvojitými žlutými vlajkami v sobotní předlouhé kvalifikaci. Marcus Ericsson, jeden ze tří jezdců, kteří v první části boje o nejlepší postavení na startu havarovali, měnil na svém sauberu šasi a do závodu vyrazil z boxové uličky. Těsně před dnešním startem se ale úporně pracovalo na voze Felipeho Massy (Williams), který měl poruchu řízení. Vše se podařilo naštěstí mechanikům stihnout. Déšť, který tolik trápil včera, v neděli nehrozil, nebe nedaleko Budapešti bylo modré a svítilo slunce.

Očekávala se strategie dvou, nebo maximálně tří zastávek v boxech. Po startu se do čela dostal Lewis Hamilton, ale spolu s Rosbergem musel čelit ataku obou red bullů. Ricciardo se dokonce na chvilku dostal v první zatáčce do čela. Mercedesy ale záhy ukázaly, kdo je v současné formuli 1 pánem. V pátém kole se začal propadat Jenson Button z osmé příčky. Hlásil problém s brzdovým pedálem, tým zjistil, že odešla hydraulika a nefungovala ani převodovka. Ale zůstával na trati, byť poslední, trable se podařilo vyřešit.

Za příliš dlouhý rozhovor s boxovou zídkou ovšem dostal penalizaci průjezdem boxy, a to v nich už byl! Nesmyslné pravidlo o omezení rádiové komunikace opět zaúřadovalo. První zastávky špičky začaly v 15. okruhu, Hamilton přezouval o dvě kola později. Přes Verstappena se díky rychlejšímu pit stopu dostal Vettel, konkrétně na čtvrté místo. Nizozemec ale bojoval hlavně s Räikkönenem. Kimi svou pozici bránil skvěle defenzivně, se zkušenostmi starého mazáka. Poté, co k mechanikům zajel i Rosberg, se jinak pořadí vpředu neměnilo.

Britského týmového kolegu ale Němec dojel a začal se jim přibližovat i třetí Ricciardo, který měl v tu chvíli šestisekundovou ztrátu. Rychlejší než mercedesy byl i Vettel. Bohužel nepředpisově jel v pit lane Kvjat (Toro Rosso), kterému se kouřilo od pneumatik, jak v nájezdu brzdil. Nestihl limit 80 km/h a dostal pětivteřinový trest. Ve 30. kole vyměnil Kimi konečně své měkké gumy za superměkké. Vyjel sedmý za Alonsem – ze čtrnáctého místa na roštu. Fernando mu ale neodolal.

Ricciardo zmizel na druhou zastávku. Bez vlivu na přední příčky se po rychlém pit stopu přesunul Jolyon Palmer (Renault) před Nica Hülkenberga (Force India), nezávodili spolu jen na trati. V 41. okruhu sem zamířili i lídr Hamilton, Vettel a krátce na to opět Rosberg. Závod ovšem probíhal v těchto fázích v naprostém poklidu. Nikdo navíc ještě neodpadl. Palmer mohl vybojovat první bod své kariéry, ale dostal hodiny a propadl se o tři místa.

V 51. kole si svůj druhý pit stop odbyl Räikkönen a okamžitě zajel nejrychlejší kolo. Začal stahovat pátého Verstappena, opět se tak potkali, jen v opačných pozicích. Gutiérrez (Haas) ignoroval modré vlajky, když jej předjížděly o kolo oba vedoucí mercedesy a decentně je zablokoval. Rosberg se tak Hamiltonovi znovu přiblížil na dostřel. Jenže nic z toho nebylo.

Kimi se jednou pokusil Verstappena předjet. Jezdci si také museli hlídat limity tratě, Alonso byl upozorněn, že je překročil třikrát. Sedm kol před cílem odstoupil jako první a jediný jezdec ze závodu jeho týmový kolega Button, z jeho mclarenu vytekl olej a byl konec. Dnes měl Jenson, který na Hungaroringu vyhrál před deseti lety poprvé v kariéře, hodně velkou smůlu. Tehdy měl mimochodem za zády také motor Honda, ale v čistokrevném autě této značky.

Hamilton na čele lehce probrzdil, Rosberg se mu ovšem jen přiblížil. Lewis získal 48. vítězství kariéry a páté maďarské, čímž překonal v historických statistikách této GP Michaela Schumachera. A konečně se dostal do čela průběžné tabulky šampionátu. Mercedes ale vyhrál Maďarsko jen v roce 2013. Druhý Nico zde ještě nikdy nestál na pódiu! Ricciardo se ubránil Vettelovi a Verstappen Räikkönenovi, i když se Fin pokusil o ještě jeden útok. Hezké sedmé místo vybojoval pro McLaren Fernando Alonso a k němu dalších šest bodíků. Letošní sezóna není pro Woking tak tragická jako ta loňská, ale postup vpřed jde pomalu... Australan se na stupních vítězů spokojeně usmíval...

VC Velké Británie F1 2016 – Pořadí v cíli
1.Lewis HamiltonMercedes1:40:30,115 h
2.Nico RosbergMercedes+1,977 s
3.Daniel RicciardoRed Bull – TAG Heuer+27,539 s
4.Sebastian VettelFerrari+28,213 s
5.Kimi RäikkönenFerrari+48,659 s
6.Max VerstappenRed Bull – TAG Heuer+49,044 s
7.Fernando AlonsoMcLaren – Honda+1 kolo
8.Carlos SainzToro Rosso – Ferrari+1 kolo
9.Valtteri BottasWilliams – Mercedes+1 kolo
10.Nico HülkenbergForce India – Mercedes+1 kolo
11.Sergio PérezForce India – Mercedes+1 kolo
12.Jolyon PalmerRenault+1 kolo
13.Esteban GutiérrezHaas – Ferrari+1 kolo
14.Romain GrosjeanHaas – Ferrari+1 kolo
15.Kevin MagnussenRenault+1 kolo
16.Daniil KvjatToro Rosso – Ferrari+1 kolo
17.Felipe NasrSauber – Ferrari+1 kolo
18.Felipe MassaWilliams – Mercedes+2 kola
19.Pascal WehrleinManor – Mercedes+2 kola
20.Marcus EricssonSauber – Ferrari+2 kola
21.Rio HaryantoManor – Mercedes+2 kola
DNFJenson ButtonMcLaren – Hondaodstoupil

F1 2016 – Celkové pořadí jezdců
1.Lewis Hamilton192
2.Nico Rosberg186
3.Daniel Ricciardo115
4.Kimi Räikkönen114
5.Sebastian Vettel110
6.Max Verstappen100
7.Valtteri Bottas56
8.Sergio Pérez47
9.Felipe Massa38
10.Carlos Sainz30
11.Romain Grosjean28
12.Nico Hülkenberg27
13.Fernando Alonso24
14.Daniil Kvjat23
15.Jenson Button13
16.Kevin Magnussen6
17.Pascal Wehrlein1
18.Stoffel Vandoorne1

F1 2016 – Celkové pořadí týmů
1.Mercedes378
2.Ferrari224
3.Red Bull - TAG Heuer223
4.Williams - Mercedes94
5.Force India – Mercedes74
6.Toro Rosso – Ferrari45
7.McLaren – Honda38
8.Haas – Ferrari28
9.Renault6
10.Manor – Mercedes1

Foto: Jiří Křenek

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - CHerokee
25. 7. 2016 15:47
Re: Maďarsko
Dnešní formule mě tolik nebere. Už nejezdím na závody. Souboje, zvuk...už to není ono. Koukám na to, ale je to spíše show než sport. Vše se řídí z boxu, rozhodují pneumatiky a ne řidič a jeho schopnosti. Navíc jde o předražené hybridní splašené vysavače v objemem 1600 ccm. 8-s

Je řada krásných evropských tratí, kde už se nejezdí, místo toho se jezdí tam, kde není žádná tradice a nebo v Maďarsku.
Avatar - speedfred
25. 7. 2016 11:42
Re: Maďarsko
To je už dlhšie známa vec ,ze Bernie je spolumajiteľ okruhu, preto to majú uz iste na par rokov dopredu. Je to ale fajn,ze to mame aspoň tak blízko,keď to chceš vidieť "live".
Avatar - CHerokee
25. 7. 2016 08:19
Re: Maďarsko
Vzhledem k tomu, jak se to nedařilo ani dvěma mistrům světa na Ferarri, tak bych řekl, že nedá.
Avatar - Pekelná Micinka
25. 7. 2016 00:13
Re: Maďarsko
Ano, hodina čtyřicet nudy. Ale zase to není pravidlo u Hungaroringu. Předjíždět se dá všude, když má jezdec dost koule a týmovou režii v zádeli. Resp. když je k tomu příležitost, musí to aspoň zkusit.
24. 7. 2016 22:19
Re: Maďarsko
....bohužel........ :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku