Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VCD: Prius a Civic Hybrid stále na špičce německého eko-žebříčku

Diskuze (27)
Německý autoklub VCD od roku 1989 pravidelně provádí srovnání aut podle dopadu jejich provozu na životní prostředí. I letos jsou podle výsledků Toyota Prius a Honda Civic Hybrid nejekologičtějšími auty na trhu. Prius obhájil vítězství z let 2004 a 2005.

VCD ve svém hodnocení zohledňuje tři kategorie. Prvním kritériem je spotřeba vyjádřená prostřednictvím emisí CO2, které auto vypustí při ujetí 1 km. Dále se srovnává vnější hluk a množství a složení škodlivých látek obsažených ve výfukových plynech, tedy faktory, které mají také vliv na životní prostředí.

Nastavené podmínky tak znamenají, že nemusí nutně vyhrát auto s nejnižší spotřebou. Tímto srovnáním chce VCD samozřejmě nabídnout zájemcům o nové auto přehled ekologičnosti jednotlivých modelů, ale také chce povzbudit konkurenci výrobců aut.

Výsledky pro rok 2008/2009 zahrnují 350 modelů, 80 z nich hodnotí VCD jako ekologické. Na prvním místě v absolutním pořadí se umístila Toyota Prius, která zvítězila také v letech 2004 a 2005, následovaná vítězem z posledních dvou let Hondou Civic Hybrid. Tyto modely získaly s velkým náskokem první místa také v kategorii rodinných aut, respektive vozů nižší střední třídy.

V celkových výsledcích se kromě dvou hybridů vysoko umístily malé hatchbacky s benzinovými motory. Uspěly například „kolínská trojčata“, Smart ForTwo s vylepšnou technologií start/stop Micro Hybrid Drive nebo tři modely Daihatsu. Na děleném devátém místě je mimo jiné Fiat Panda 1,2 8V Bi-Power, která je schopna provozu na benzin a zemní plyn. Hodnocení se však týká jen provozu na zemní plyn.

Nejekologičtější auta 2008/2009 podle VCD
Poř.modelpohonhodnocení
1.Toyota Priushybrid6,71
2.Honda Civic Hybridhybrid6,66
3.Citroën C1 1,0 3dv.benzin6,31
3.Daihatsu Cuore 1,0benzin6,31
3.Peugeot 107 1,0benzin6,31
3.Toyota Aygo 1,0benzin6,31
7.Smart fortwo mhdbenzin6,16
8.Daihatsu Trevis 1,0benzin6,01
9.Citroën C2 1,1benzin5,81
9.Daihatsu Sirion 1,0benzin5,81
9.Fiat Panda 1,2 Bi-Powerbenzin/plyn5,81

Z výsledků byl vyřazen modernizovaný Smart ForTwo cdi. Nový model s uzavřeným filtrem pevných částic se měl původně umístit na třetím místě za Hondou Civic Hybrid. Důvodem diskvalifikace bylo odsunutí zahájení prodeje z října 2008 na příští rok. Současný model s otevřeným filtrem pevných částic tak vysokého bodového hodnocení nedosahuje. Podle VCD tento model i přes nízkou spotřebu nevyhovuje kritériím, filtr totiž nezachycuje škodlivé jemné částice ve výfukových plynech. Výfukové plyny současného dieselového Smartu tak nedosahují čistoty malých benzinových motorů.

Diskuze (27)
22. 8. 2008 14:45
Re: Auto bez budoucnosti
Ne. Spotrebni dane na solarni panely se opravdu nebojim. Spise se stane to, ze se bude vybirat znacne tucne mytne za kazde vozidlo. To asi ano. Ale to dopadne stejne na vsechny. Statu se nezbavime. Monopolu, at uz ropnych ci elektrickych, ano. Alespon o par stenic prisatych na moji penezenku bude mene.
22. 8. 2008 14:34
Re: Auto bez budoucnosti
O dvou letech mluvim proto, ze kolega se dozaduje recyklacniho systemu na baterie, ale ten proste nemuze vzniknout, dokud technologii nepouziva kazdy druhy vyrobce. Dokud je Prius system v CR jedinecny, tezko muze vzniknout recyklacni system jiny, nez ze to dealeri vybiraji sami. Ale to v prispevku je. Staci porozumet psanemu slovu, coz ti viditelne dela potize. Treba zaruka na baterky poskytovana vyrobcem je 180k km. A to neni zivotnost. To je zaruka. Ktery spalovak ma takovou zaruku?? Nedavno se tu psalo o taxisluzbe, ktera menila baterie Priusu u jednoho vozu po 300k km, u druheho po 500k km. A tak by se dalo pokracovat. Holt vse je napsano, jen chtit porozumet. Mimochodem to co bude za 2 roky, to jiz dnes v automobilkach prodelava rozsahle testovaci jizdy. Takze ty technologie jsou realne existujici a fungujici. Takze pro mne je opravdu smerodatne co bude za 2 roky a nenachazim smysl v tom, stale porovnavat 10 let starou hybridni technologii, ktera za 4 mesice konci, se soudobymi motory. Kdyz navic jsou ty soudobe motory na rebricku ekologicnosti, o kterem tu stale hovorime, hluboko pod dosluhujicim a vybehovym hybridem. To je znacna ostuda.
22. 8. 2008 08:12
Re: Auto bez budoucnosti
Myslím, že u tebe perfektně zabodoval marketing naftové korporace.
Za prvé, jak jsi myslel že baterky vydrží 100 km? Na baterky a celý pohoný agregát dává Toyota záruku 12 let. To asi ujedeš víc, ne?
Za druhé Prius, který řadí čeští novináři do kategorie střední třídy, stojí cca stejně jako Oktávka od Škody auto, která patří do nižší střední.
Za třetí, na normovanou spotřebu se v pohodě dostaneš, když dodržuješ dopravní předpisy, využíváš techniku, kterou je Prius vybavený a nejezdíš jako pako.
22. 8. 2008 07:03
Re: Auto bez budoucnosti
Tedy musim oponovat a souhlasit s antiffem - presne na Tobe je videt jak perfektne marketing TTT zafungoval, nenadarmo se o Priusu mluvi jako o nejlepsi ukazce "marketing exercise" Co bude za 2 roky neni smerodatne - dulezite je zo je ted, ze je Prius drahy, baterka vydrzi 100k km, nejde recyklovat - to je ted co je ted.... a realna spotreba kolem 7l/100km je smesna..... proste je potrebaa, abe se zacala u techto "ekologickych" aut udavat neco jako je TCO v IT..... a to pak najednou vesechno atto ako auta jsou v p.... a vitezi auta typu Panda, atd.... jednoducha, levna, mala spotrbe, snadna recyklace.....
Avatar - Ricardo
21. 8. 2008 23:47
Re: Auto bez budoucnosti
Až budou moc levné tak se odpovídajícím způsobem zdaní. Státy ani korporace nikdy nepřipustí snížení svých příjmů, maximálně jejich přeskupení :-)