Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VDL Futura FDD2: Milník své modelové řady

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 8. 9. 2015 • 18:17
7
1
Zobrazit náhledy (7)
Abarth Abarth
Společnost VDL Bus & Coach představuje svůj nový dvoupatrový autokar FDD2 pro meziměstskou a zájezdovou dopravu.

Nový dvoupatrový autokar VDL Futura FDD2 je nástupcem modelu VDL Synergy a zároveň dalším krokem ve vývoji modelové řady Futura a dvoupodlažních autobusů své značky.

Příslušnost novinky k modelové řadě Futura vedle samotného jména dokazují i linie tohoto dvoupatrového autokaru, rozvíjející styl svých starších příbuzných. To je nejlépe viditelné v oblasti předních partií na tvaru hlavních světlometů a zároveň i na provedení boků a zádi.

VDL Bus & Coach uvádí svou novinku rovnou ve dvou délkách. První z nich FDD2-130 s kapacitou až 84 cestujících má celkovou délku 13.085 mm, zatímco druhé provedení FDD2-141 při celkové délce 14.145 mm nabízí prostor pro 96 cestujících.

Podobně jako ostatní modely řady Futura i dvoupatrový FDD2 využívá modulární konstrukci a sendvičových panelů střechy i podlahy horního podlaží. Díky tomu bylo možné dosáhnout v dolním podlaží mezi podlahou a stropem výšky 1855 mm.

Sendvičových panelů je kromě výše zmíněných částí využito i v dalších prostorech autobusu a výrobce zmiňuje například stěny toalety. Ta mimochodem disponuje 80-litrovou nádrží na odpadní vodu.

Interiér dvoupatrového autokaru má i v konfiguraci sedadel 96 + 1 + 1 vynikat bohatou nabídkou vnitřního prostoru a k jeho přednostem má patřit i bezbariérový přístup do spodního podlaží širokými dveřmi před zadními koly nebo absence jakýchkoliv ostrých rohů a to včetně prostoru kuchyňky.

Komfort cestujících má vedle bohaté nabídky vnitřního prostoru a pohodlných sedadel zajistit i výkonný klimatizační systém a multimediální systém, jehož součástí může být i několik 19-palcových obrazovek.

Na pohodlí bylo myšleno i na pracovišti řidiče. Ten má k dispozici vedle plně stavitelného sedadla a ergonomicky rozmístěných ovládacích prvků i vstup USB, 24- i 12-voltovou zásuvku a úložný prostor.

V souladu s evropskou legislativou, která vstoupí v platnost 1. listopadu 2015, je autokar Futura FDD2 vybaven aktivním brzdovým asistentem AEBS. Podle nového evropského nařízení bude povinný i systém sledování jízdního pruhu LDWS. Standardem je mimo jiné i asistent rozjezdu do kopce a ESP, zatímco adaptivní tempomat je k dispozic na přání.

K pohonu VDL Futura FDD2 slouží 12,9-litrový přeplňovaný řadový šestiválec PACCAR MX-13, disponující výkonem 375 kW (510 k) a točivým momentem 2500 N.m ve spojení s dvanáctistupňovou automatickou převodovkou AS-Tronic.

Související články

Témata
9. 9. 2015 21:25
Existuje vôbec aspoň prototyp alebo funkčný vzor?
Však v gakérii je len pár renderov, aj to nie bohvieakých...