Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veitis se stylovým vidlicovým dvouválcem je ve skutečnosti na elektřinu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 12. 2018
22
2
Zobrazit náhledy (22)
Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Abarth Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin Veitis eV-Twin
Veitis eV-Twin na první pohled působí jako bobber s velkoobjemovým a náležitě výkonným vidlicovým dvouválcem, ale ve skutečnosti má vlastně mnohem blíže k elektrickým skútrům.

Za mladou britskou značkou stojí Steve Smith, který se rozhodl spojit linie klasických motocyklů v dnes stále populárnějším stylu bobber s čistě elektrickým pohonným ústrojím. První prototyp takového stroje vznikl na základem motocyklu značky BSA z první poloviny padesátých let a posloužil pouze k ověření zvolené koncepce, což se výrazně odráželo v jeho nepříliš elegantním vzhledu.

Veitis eV-Twin, navazující na tento prototyp se však již za svůj vzhled stydět rozhodně nemusí a naopak na něj může být náležitě pyšný. Styl motocyklů ze čtyřicátých a padesátých let se zde skutečně povedlo navodit dokonale.

Britská novinka působí dojmem, že v jejím trubkovém rámu je pod palivovou nádrží tradičních tvarů usazen vzduchem chlazený vidlicový dvouválec, který nabídne mohutnosti svého vzhledu odpovídající výkon, točivý moment, vibrace i zvukový projev.

Ve skutečnosti se ovšem jedná i čistě elektrické pohonné ústrojí, jehož zevnějšek benzin spalující dvouválce pouze připomíná. Toto pohonné ústrojí navíc neoplývá nijak oslňujícími výkony, protože nabízí točivý moment 59 N.m, konstantní výkon 6 kW a nejvyšší výkon 16 kW, který je ovšem snížen na 11 kW.

Díky tomu a absenci spojky s převodovkou se Veitis eV-Twin dostává z pohledu legislativy na úroveň skútrů s elektromotory nebo spalovacími motory o objemu 125 cm3 a výkonu 11 kW. Za jeho řídítka lze tedy usednout jen s řidičským průkazem skupiny B.

Veitis eV-Twin přitom zachovává všechny přednosti podvozků klasických motocyklů včetně kompletně stavitelné přední vidlice i odpružení zadního kola. Motocykl s rozvorem kol 1390 mm, celkovou délkou 2015 mm a sedlem ve výšce 720 mm má pohotovostní hmotnost 165 kg.

Pohonné ústrojí umožňuje jízdu rychlostí až kolem 120 km/h, dojezd okolo 160 km a dobíjení na plnou kapacitu za tři hodiny a 45 minut. Jistou pihou na kráse tohoto motocyklu je jeho cena 40.000 britských liber (zhruba 1.180.000 Kč).

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hittman
Bleee...
Hittman
| 4. 12. 2018
Co se stydí za baterky? >:D
Bleee...
Horst Fuchs
| 3. 12. 2018
Fujtabl vespolek. Ten fejkový motor vypadá jako papírová vystřihovánka z Ábíčka. Tohle by si snad nekoupil ani Elon Musk.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku