Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veritas RS III: zahájen prodej i výroba roadsteru

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Téměř před rokem a půl oznámila společnost Vermot AG, že pracuje na znovuzrození slavné německé značky z přelomu čtyřicátých a padesátých let. Nyní ve svých tiskových materiálech zveřejňuje, že je zahájen prodej modelu RS III.

Společnost Vermot AG se snaží navázat na slávu značky Veritas, která vznikla v roce 1948. Ta vyráběla úspěšné závodní a sportovní automobily, které využívaly techniku předválečného BMW 328.

Prvním novodobým zástupce jména Veritas je model RS III, který stejně jako jeho ideový předchůdce využívá techniku značky BMW. Monstrózní roadster, jehož uspořádání sedadel je označováno jako 1 + 1 má vzniknout v sérii pouhých 30 vozů.

Ještě před samotným spuštěním výroby prodala společnost Vermot AG pět vozů nadšencům z Monaka, Austrálie, Velké Británie, Španělska a Švýcarska. Dalších osm vozů je závazně objednáno a s odbytem zbývajících sedmnácti automobily s velkou pravděpodobností nebude velký problém, protože firma registruje přes sto dalších zájemců. Základní cena je přitom stanovena na 487 000 amerických dolarů (zhruba 8 425 000,- Kč).

Veritas RS III má svým majitelům nabídnout nevšední zážitky za volantem, k čemuž velkou měrou přispěje pohonná jednotka značky BMW uložená pod karbon-kevlarovou karoserií v trubkovém prostorovém rámu. Podle posledních informací automobilky bude použit vidlicový desetiválec o objemu 5,0 litru s výkonem 373 kW (507 k) při 7750 min-1 a točivým momentem 520 Nm při 6100 min-1. Zákazník si může zvolit šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení.

Roadster připravený pro sériovou výrobu je dlouhý 4680 mm, široký 2020 mm, vysoký jen 970 mm a má rozvor náprav 2840 mm. S desetiválcem pod kapotou se podařilo dosáhnout hmotnosti 1080 kg. O zastavení se postará brzdový systém s keramickými brzdovými kotouči Brabham Racing o průměru vpředu 380 mm a vzadu 355 mm. Do brzdových kotoučů se zakusují vpředu šestipístkové brzdiče a vzadu čtyřpístkové brzdiče. Kontakt s asfaltem zajišťují pneumatiky o rozměrech 255/30 R22 vpředu a 325/25 R22 vzadu.

Nositel slavného jména dosahuje maximální rychlosti 347 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 3,2 s. Společnost Vermot AG po roadsteru RS III, jehož dodávky prvním zákazníkům začnou v lednu 2010, plánuje představit i jeho provedení kupé.

Doporučujeme
Veritas RS III: poválečná legenda ožívá

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)