Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Více než 50 let starý závoďák Dodge Charger Daytona se prodal za velký balík peněz

Dominik Kovář Dominik Kovář 24. 9. 2022 • 06:31
30
Zobrazit náhledy (30)
Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969) Dodge Charger Daytona (1969)

Tento Dodge Charger Daytona z roku 1969 je závodním i sériově vyráběným vozem zároveň.

Kdysi byly závody NASCAR označovány jako závody sériově vyráběných vozů. Když tehdy americké automobilky navrhovaly nové modely, myslely také na aerodynamiku a na všechno, co mohlo pomoci k co nejlepším výkonům na trati. Značky jako Ford, Chevrolet a Dodge se předbíhaly v tom, kdo bude mít ten nejlepší závoďák.

Dodge toužil po vítězství v NASCAR a tak přišel s modelem Charger Daytona, kterého se vyrobilo na 503 kusů. Daytona se vyznačovala masivním třiadvacetipalcovým křídlem a přední částí vozu ve tvaru kužele, který nahradil standardní mřížku chladiče. 

Video se připravuje ...

Jméno Daytona dostal tento model na počest slavného závodu Daytona 500. Charger Daytona se stal prvním vozem v historii NASCAR, který překonal bájnou hranici 200 mph/h (322 km/h). Hned svůj první závod - Talladega 500, byl Charger Daytona vítězným vozem s Buddy Bakerem za volantem. Konkrétní kousek jezdil dva roky a vyhrál několik dalších závodů. 

Za více než 50 let své existence měla tato Daytona jednoho jediného majitele. V roce 2002 prošel vůz kompletní renovací karoserie i motoru. Pouze 70 modelů z celkových 503 měly osmiválec HEMI. Přesto je tento kus s motorem RB V8 o celkovém objemu 7,2 litru a výkonu 375 koní velmi žádaným zbožím, což ostatně ukázala nedávná obří aukční akce v Dallasu. 

Zde se Dodge Charger Daytona z roku 1969 vydražil za 418 tisíc dolarů (10,5 milionu korun). Z výbavy můžeme vypíchnout třístupňový automat Torqueflite 727, ojedinělý bílo-černý interiér nebo světle zelenou metalízu s bílým zadním křídlem. 

Zajímá vás, jaký rozdíl v ceně může dělat skutečnost, že je v Daytoně uložen motor HEMI? Takový model byl v květnu letošního roku vydražen za neuvěřitelných 1,32 milionů dolarů (33 milionů korun), což je absolutní rekord tohoto modelu, který před více než 50 lety sbíral úspěchy v závodech NASCAR. 

Doporučujeme

Témata