Victory RR: Nová elektrická zbraň pro Isle of Man TT
Victory Motorcycles si většina motorkářů spojuje především s cruisery a choppery, jejichž srdcem je velký vidlicový dvouválec, ale vedle nich tato značka nabízí i čistě elektřinou poháněné motorky, které pocházejí z z vývoje značky Brammo. Ta od loňského roku patří stejně jako Victory a Indian pod křídla koncernu Polaris Industries.
Severoamerické značky společně již v loňském roce připravily úspěšný závodní stroj Victory Empulse RR, s nímž Lee Johnston skončil na loňské Tourist Trophy ve třídě TT Zero na třetí pozici za dvojicí strojů týmu Mugen.
Pro letošní rok byl vyvinut nový závodní speciál Victory RR, který dostal zcela nový rám, kombinující trubkovou konstrukci s kompozitními materiály. Pohonnou jednotkou je kapalinou chlazený elektromotor Parker GVM, disponující výkonem 130 kW (177 k) a točivým momentem 240 N.m.
Potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie Brammo uložené v rámu a kryté aerodynamicky tvarovanou kapotáží z uhlíkových vláken. Stroj o hmotnosti 240 kg se pohybuje na 17-palcových kolech obutých do pneumatik Metzeler o rozměrech 120/70 R17 vpředu a 200/60 R17 vzadu.
Za řidítka Victory RR dlouhé 2089 mm, široké 680 mm a vysoké 1218 mm usedne William Dunlop, jehož cílem je po loňském úspěchu stroje Victory Empulse RR vítězství v letošním Tourist Trophy ve třídě elektřinou poháněných strojů TT Zero.
Diváci na ostrově Man při letošní TT pořádané od 28. května do 10. června se mohou na třídu TT Zero těšit ve dnech od 3. června do 8. června, kdy si elektřinou poháněné motorky dají díky kapacitě svých baterií vždy jen jedno kolo.